مرسدس بنز GLA مدل 2021

معرفی مرسدس بنز GLA مدل 2021 ؛ آشنایی با نسل جدید کراس اوور جذاب بنز

مرسدس بنز GLA مدل 2021 معرفی شد. نسل جدید کراس اوور جذاب مرسدس بنز از امکانات زیادی نسبت به قبل بهره می‌برد که در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا خواهیم شد.

شرکت آلمانی مرسدس بنز برای افزایش رقابت با کراس اوورهای آئودی Q3 و بی ام وی ایکس 1 از نسل جدید کراس اوور جذاب خود پرده برداشت. نسل قبلی مرسدس بنز GLA به 6 سال قبل برمی‌گردد که البته این خودرو توانست به فروش بیش از 1 میلیون دستگاه برسد. مرسدس بنز GLA مدل 2021 نسبت به نسل قبلی خود حدود 10 سانتی‌متر بلندتر شده و طراحان برای ایجاد ظاهری حجیم در این کراس اوور طول آن را کاهش داده و عرض آن را بیشتر کرده‌اند. هرچند با این تغییرات نیز ظاهر این خودرو شبیه به یک هاچ بک کامپکت بلند قامت است.

مشخصات مرسدس بنز GLA مدل 2021

مرسدس بنز GLA مدل 2021

طول خودرو مرسدس بنز GLA مدل 2021 حدود 4.410 میلی‌متر، عرض آن 1.834 میلی‌متر، ارتفاع آن 1.611 میلی‌متر و فاصله محوری این خودرو نیز 2.729 میلی‌متر اعلام شده است؛ چنین ارقامی نشان می‌دهد طول این خودرو خودرو 14 میلی‌متر کاهش پیدا کرده، اما عرض آن 30 میلی‌متر و ارتفاع آن 104 میلی‌متر افزایش یافته است. در کنار کاهش طول این خودرو، اما فاصله محوری آن افزایش 30 میلی‌متری را تجربه کرده است که همین موضوع فضای بیشتری در کابین برای سرنشینان ارائه می‌دهد؛ برای مثال فضای پای سرنشینان عقب حدود 116 میلی‌متر افزایش یافته است.

مرسدس بنز GLA مدل 2021

مرسدس بنز بر این باور است که نسل جدید کراس اوور GLA این شرکت می‌تواند طی چرخه زندگی کامل خود به یکی از مدل‌های کامپکت محبوب این شرکت خودروسازی آلمانی تبدیل شود و فقط کلاس A از آن بالاتر خواهد بود. در همین رابطه بریتا سیگر (Britta Seeger)، مدیر بازاریابی و فروش دایملر عنوان کرد افزایش تقاضا برای خرید خودروهای کراس اوور حاکی از آن است که خودروسازان در این سمت به خوبی گام برداشته‌اند و به نیاز مشتریان پاسخ خوبی داده‌اند. وی افزود مدل‌های GLA و GLB مرسدس بنز کامل‌کننده یکدیگر است. در واقع مدل‌های GLB فضای بیشتری را در خانواده کامپکت ارائه می‌دهند، در شرایطی که نسل جدید GLA برادر اسپرت مدل GLB به شمار می‌رود.

مرسدس بنز GLA مدل 2021

در کابین مرسدس بنز GLA مدل 2021 طراحی محصولات اخیر مرسدس به چشم می‌خورد که از بخش‌های برجسته آن می‌توان به نمایشگرهای دو قلو که به یکدیگر چسبیده‌اند اشاره کرد. این نمایشگرها برای نمایش سیستم اطلاعاتی سرگرمی و صفحه‌آمپر دیجیتالی طراحی شده‌اند. این نمایشگرها دارای ابعاد 7 اینچی و 10.25 اینچی هستند و برای آنها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز در نظر گرفته شده است. از سایر نکات برجسته کابین می‌توان به نمایشگر سربالای کاملا رنگی، کنترل صوتی و ناوبری اشاره کرد.

مرسدس بنز GLA مدل 2021

شرکت مرسدس بنز برای نسل جدید کراس اوور GLA پکیج کمک راننده را ارائه کرده است که مواردی چون سیستم Pre Safe Plus، دستیار فعال ترمز، دستیار فعال نقاط کور، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط، تنظیم‌کننده سرعت بر اساس مسیر، دستیار فعال محدودیت سرعت، دستیار فعال فرمان و دستیار فعال فاصله را شامل می‌شود. سیستم کارواش به عنوان یکی از جدیدترین قابلیت‌های این کراس اوور جذاب به حساب می‌آید؛‌ با این سیستم که در مدل پرچمدار و لوکس GLS نیز استفاده شده است، زمانی که راننده می‌خواهد خودرو را به کارواش ببرد، آینه‌های جانبی تا خواهد شد، برف‌پاکن‌ها غیرفعال می‌شوند، حالت سیستم تهویه به گردش هوای داخلی تغییر پیدا می‌کند و پنجره‌ها و سانروف نیز بسته خواهد شد.

مرسدس بنز GLA مدل 2021

مشتریان آمریکایی این کراس اوور می‌توانند از لحاظ موتور مدل‌های GLA250 یا GLA250 4Matic مرسدس بنز GLA مدل 2021 را خریداری کنند که البته هر دو مدل از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 224 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر بهره می‌برند. گیربکس 8 سرعت اتوماتیک نیز قدرت تولید شده از این موتور را به چرخ‌های جلو مدل GLA250 و هر چهار چرخ مدل GLA250 4Matic منتقل می‌کند. مدل دیفرانسیل جلو این کراس اوور می‌تواند از صفر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 8.6 ثانیه بپیماید و حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مرسدس بنز GLA مدل 2021

مشتریان آمریکایی علاوه بر دو مدل فوق می‌توانند مدل اسپرت GLA35 AMG نسل جدید کراس اوور مرسدس بنز را نیز خریداری کنند که از یک موتور با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر برخوردار است. در سایر بازارها نظیر بازار اروپا علاوه بر این سه مدل، مدل GLA200 با قدرت کمتر نیز عرضه می‌شود که مرسدس بنز برای آن موتور 1.3 لیتر بنزینی با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر در نظر گرفته است. این مدل ظرف مدت 8.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس بنز GLA مدل 2021

گفتنی است برای مرسدس بنز GLA مدل 2021 نسخه دیزلی نیز عرضه خواهد شد که تاکنون جزئیاتی از آن منتشر نشده است. همچنین برای مدل‌هایی که از سامانه چهار چرخ محرک 4Matic بهره می‌برند، به شکل استاندارد پکیج مهندسی آفرود در نظر گرفته شده است که یک حالت رانندگی ویژه آفرود به آن اضافه می‌شود. از تابستان سال 2020 شاهد عرضه مرسدس بنز GLA مدل 2021 به بازار آمریکا خواهیم بود.

تصاویر مرسدس بنز جی ال ای مدل 2021

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*