آمریکایی ها خرید گوشی

کمتر از 10 درصد آمریکایی ها برای خرید یک گوشی 1,000 دلار هزینه می‌کنند!

بر اساس آمار منتشر شده از سوی ٬NPD کمتر از 10 درصد آمریکایی ها برای خرید یک گوشی جدید 1,000 دلار یا بیشتر هزینه می‌کنند. این بدان معناست که 90 درصد آمریکایی‌ها از گوشی‌های ارزان قیمت‌تر استفاده می‌کنند. با این اوصاف چه بر سر بازار گوشی‌های گران‌تر 5G خواهد آمد؟

اینطور به نظر می‌رسد که اکثر مردم صاحب یک گوشی پرچمدار گران قیمت هستند؛ اما این فقط می‌تواند در حد یک فرضیه باقی بماند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ٬NPD کمتر از 10 درصد آمریکایی ها برای خرید یک گوشی جدید 1,000 دلار هزینه می‌کنند. بنابراین هر کسی که در اطراف خود می‌بینیم صاحب یک گوشی آیفون 11 پرو مکس یا گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ نیست و این بدان معناست که انتقال نسل از 4G به 5G نمی‌تواند با سرعت در این بازار رخ دهد.

5G نسل آینده‌ی ارتباطات بیسیم است که سرعت دانلود 10 برابر سریع‌تر از 4G LTE را ارائه می‌کند و این می‌تواند مصرف کنندگانی که به سرعت بالای اینترنت در گوشی خود نیاز دارند را جذب خود کند. ممکن است این تعداد کاربران چند سال برای خرید یک گوشی 5G پول خود را جمع کنند. با این حال اکثر کاربران تمایلی به پرداخت 1,000 دلار برای خرید یک دیوایس جدید ندارند. هنوز هم کاربران آمریکایی زیادیی هستند که هرگز این مقدار هزینه را حتی اگر یک زندگی رویایی‌تر به آن‌ها وعده داده شود٬ برای خرید یک گوشی جدید پرداخت نخواهند کرد. به همین خاطر این مصرف کنندگان نمی‌توانند در دسته علاقه‌مندان گوشی های ۵ جی قرار گیرند.

در این گزارش ذکر شده است که آمریکایی‌هایی که در شهرهای بزرگ‌تر نظیر نیویورک سیتی زندگی می‌کنند بیشتر برای خرید یک گوشی 1,000 دلار هزینه می‌کنند. اما مشخص نیست آیا این بدان خاطر است که مردمان این کلانشهرها درآمد بیشتری کسب می‌کنند یا خیر. گزارش NPD همچنین حاکی از آن است که چون شهرهای نیویورک سیتی و لس آنجلس مراکز رسانه‌ای آمریکا هستند٬ تبلیغات تلفن‌های همراه پرچمدار بیشتر در این شهرها به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران آمریکایی دوست دارند در مورد ویژگی‌ها و فناوری‌های تلفن‌های هوشمند پرچمدار بشنوند. حتی اگر اکثر آن‌ها نتوانند گوشی‌هایی را در اختیار داشته باشند که چنین ویژگی‌هایی را ارائه کند.

سامسونگ تلاش کرده تا مهم‌ترین شرکت‌های مخابراتی آمریکایی حداقل یکی از گوشی‌های ارزان قیمت سری Galaxy A را ارائه کنند. هدف سامسونگ این است که یک گوشی میان‌رده با سیستم دوربین پشتی مناسب و باتری بزرگ را همراه با قیمتی مناسب ارائه کند. شما می‌توانید گلکسی A50 را با قیمت نقدی 349,99 دلاری یا به صورت اقساطی 24 ماهه از ورایزن خریداری کنید. با این قیمت شما صاحب یک گوشی با نمایشگر سوپر امولد 6.4 اینچی با وضوح 1080×2340 پیکسل می‌شوید.

آمریکایی ها خرید گوشی

این گوشی از تراشه اگزینوس 9610 قدرت می‌گیرد و 4 گیگابایت رم همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در پشت دوربین 25 مگاپیکسلی اصلی به علاوه 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار دارد. نمایشگر Infinity-O این گوشی نیز در داخل حفره‌ی خود از یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. ضمنا این گوشی با یک باتری بزرگ 4,000 میلی‌آمپر ساعتی روشن می‌ماند. اگر شما نیازی به گوشی‌های خیلی قدرتمند ندارید٬ گلکسی ای 50 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

در بین گوشی‌های موتورولا نیز می‌توان به موتورولا وان هایپر اشاره کرد که به یک نمایشگر 6.5 اینچی فول اچ دی پلاس٬ یک دوربین سلفی پاپ آپ 32 مگاپیکسلی٬ حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریک٬ 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و با قیمت 399,99 دلار عرضه می‌شود. با تراشه‌ی اسنپدراگون 675 در زیر قاب٬ اکثر کاربران غیرحرفه‌ای متوجه تفاوتی در این گوشی نخواهند شد. و اگر عمر باتری برای شما مهم است٬ گوشی موتو جی 7 پاور را می‌توانید با قیمتی کمتر از 250 دلار خریداری کنید. این گوشی با یک باتری غول پیکر 5,000 میلی‌آمپر ساعتی٬ می‌تواند تا 3 روز شما را از شارژ کردن مجدد گوشی‌تان خلاص کند.

90 درصد آمریکایی ها صاحب گوشی‌های ارزان قیمت‌تر هستند

هزینه‌ی 1,000 دلاری توسط کمتر از 10 درصد کاربران آمریکایی بدان معناست که 90 درصد دیگر گوشی‌های ارزان قیمت‌تر را خریداری می‌کنند. به همین خاطر است که اپل آیفون 11 معمولی را در کنار مدل‌های آیفون 11 پرو عرضه کرده است و نسخه 64 گیگابایتی آیفون ایکس آر حالا 50 دلار ارزان‌تر از زمانی شده است که به تازگی عرضه شده بود. ما کنجکاویم این آمار را چند ماه پس از عرض اندام فناوری ارتباطی 5G در بازار مجددا مشاهده کنیم. این که آیا کاربران آمریکایی برای خرید گوشی‌های گران قیمت‌تر 5G هزینه خواهند کرد یا شرکت‌های سازنده مجبور به کاهش قیمت محصولاتشان خواهند شد.