فناوری دوربین جدید سونی

فناوری دوربین جدید سونی دقت فوکوس را در گوشی‌ها بالا می‌برد

فناوری دوربین جدید سونی به نام 2×2 OCL معرفی شد. این فناوری می‌تواند دقت فوکوس را در گوشی‌های هوشمند آینده افزایش ببخشد و فوکوس خودکار پرسرعت را در اختیار کاربران قرار دهد.

سنسور دوربین نسل آینده‌ی سونی می‌تواند دقت فوکوس در گوشی‌های هوشمند را بهبود ببخشد. سونی تراشه لنز 2×2 خود را برای سنسور عکس گوشی‌های آینده معرفی کرده است. غول ژاپنی در توضیح چیپ 2×2 OCL خود این چنین می‌گوید:

راه حل چیپ لنز 2×2 OCL یک فناوری سنسور عکس جدید برای فوکوس پرسرعت٬ وضوح بالا٬ حساسیت بالا و محدوده دینامیکی بالا است.

فناوری دوربین جدید سونی

سنسور پرچمدار Quad Bayer سونی دارای یک لنز چیپ روی هر پیکسل خود است. با این حال٬ این فناوری دوربین جدید سونی از یک لنز چیپ روی مجموعه پیکسل‌های چهارتایی قرار می‌گیرد. در حال حاضر مدرن‌ترین روش فوکوس تشخیص فاز٬ جداسازی افقی پیکسل است. این سیستم به سختی اشیائی که فاقد تغییر الگو در جهت افقی هستند را کنترل می‌کند.

فناوری دوربین جدید سونی

بنابراین اگر بخواهید به طور مثال روی لبه‌های یک میز فوکوس کنید٬ با مشکلاتی مواجه خواهید شد. اگر روی پایه‌های میز فوکوس کنید٬ متوجه خواهید شد که فوکوس آن بسیار سریع‌تر نسبت به قسمت بالایی میز انجام می‌شود. البته در اکثر موارد این مشکل خیلی بزرگ نیست٬ زیرا ما معمولا از اشیائی که کاملا افقی هستند عکس نمی‌گیریم. با این وجود٬ در آینده‌ای نزدیک به لطف استفاده از فناوری 2×2 OCL دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

فوکوس بهتر با فناوری دوربین جدید سونی

علاوه بر تشخیص افقی و عمودی٬ این فناوری جدید شرکت سونی فوکوس خودکار پرسرعت را نیز به ارمغان میاورد. در گذشته٬ روش سنتی برای تشخیص فاز نیازمند پیکسل‌های اختصاصی بدون ظرفیت‌های عکس‌برداری بود. این محدوده‌ای که دوربین می‌تواند تغییر فوکوس را مشاهده کرده و تصمیم به فوکوس بگیرد را محدود می‌کرد. سیستم 2×2 OCL به تمام پیکسل‌ها اجازه می‌دهد تا هم برای عکس‌برداری و هم برای تشخیص استفاده شوند. بنابراین دوربین گوشی می‌تواند از کل فضا٬ نه فقط یک ماتریکس نقطه‌ای استفاده کند. این تضمین می‌کند که سیستم می‌تواند در هر نقطه‌ای فوکوس کند.