گوشی ردمی کی 30 5G

10 نکته در مورد گوشی ردمی کی 30 5G که باید بدانید

شرکت شیائومی ردمی چند روز پیش از گوشی ردمی کی 30 5G و نسخه 4G آن رونمایی کرد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 نکته مهم در مورد Redmi K30 5G بپردازیم که اطلاع از آن‌ها برای علاقه‌مندان به دنیای موبایل مفید است.

شرکت ردمی نخستین گوشی هوشمند 5G خودش را چند روز پیش در چین به نام ردمی کی 30 5 جی رونمایی کرد. آن نسخه‌ی جدید از سری محبوب ردمی کی 20 است که از فناوری‌های مختلف نسل جدیدی بهره می‌برد. این شامل یک پردازنده‌ی جدید سری اسنپدراگون٬ آخرین سنسور عکس سونی و البته شبکه‌ی ارتباطی 5G می‌شود.

گوشی ردمی کی 30 5G یک گوشی بسیار قدرتمند در بازار میان‌رده‌ها است و عنوان «اولین در دنیا» را در بخش‌های مختلف از آن خود کرده است که همین باعث ارزش زیاد آن در مقایسه با قیمتی که دارد شده است. صحبت‌های زیادی در مورد این گوشی مطرح شده است٬ ولی ما در این مقاله قصد داریم به 10 نکته‌ی مهم در مورد این گوشی هوشمند 5G چینی بپردازیم که باید از آن‌ها مطلع باشید.

گوشی ردمی کی 30 5G را بیشتر بشناسید

1- اولین گوشی 5G ردمی

گوشی ردمی کی 30 5G

ردمی کی 30 5G اولین گوشی هوشمند برند ردمی است که از پنجمین نسل شبکه ارتباطی بیسیم بهره می‌برد. به طور کل این سومین گوشی هوشمند 5G شرکت شیائومی در بازار است. توجه داشته باشید ما می میکس آلفا را که هنوز به عرضه جهانی نرسیده در اینجا محسوب نکرده‌ایم. 5G سرعت دانلود و آپلود بسیار بالایی را در اختیار دیوایس قرار می‌دهد که از دیوایس٬ محصولی متفاوت نسبت به نسل پیشین می‌سازد.

5G هنوز در مراحل ابتدایی خود است؛ بنابراین Redmi K30 یک گزینه‌ی ارزان قیمت‌تر 4G را نیز ارائه می‌کند.

2- نمایشگر 120 هرتزی

گوشی ردمی کی 30 5G

ردمی کی ۳۰ نخستین گوشی شرکت شیائومی است که به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز شده است. در واقع٬ آن نخستین گوشی شرکت شیائومی است که نرخ رفرشی فراتر از 60 هرتز را ارائه می‌کند. علیرغم استفاده از یک پنل ٬LCD گوشی کی 30 از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که اطمینان حاصل می‌کند رنگ‌های واضحی روی صفحه گوشی به نمایش درمی‌آیند.

3- اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 765G در جهان

گوشی ردمی کی 30 5G

کوالکام تراشه‌ی اسنپدراگون 765G را اوایل ماه جاری میلادی معرفی کرد و Redmi K30 نخستین گوشی هوشمند در جهان لقب گرفته است که از این چیپست 5G میان‌رده‌ی رو به بالا بهره می‌برد. این پردازنده جدید قابلیت‌های گیمینگ قدرتمندانه‌ای که قرار است در تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون 865 (قدرت‌بخش گوشی‌های سال 2020) نیز حضور داشته باشد را نیز شامل می‌شود.

4- ردمی کی 30 قدرت کارآمدتری از پرچمداران اسنپدراگون 865 دارد

گوشی ردمی کی 30 5G

از آنجایی که اسنپدراگون 765G نخستین تراشه‌ی سیستمی 5G شرکت کوالکام است٬ گوشی ردمی K30 می‌تواند قدرت کارآمدتری را نسبت به گوشی‌های پرچمدار مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 که سال آینده عرضه می‌شوند٬ ارائه کند. مودم اسنپدراگون ۸۶۵ از سرعت دانلود و آپلود سریع‌تری بهره می‌برد٬ اما از آنجایی که گوشی میان‌رده ردمی یک مودم X52 را در داخل خود جای داده است٬ باید قدرت کارآمدتر و عمر باتری بهتری را ارائه کند.

5- نخستین گوشی مجهز به سنسور Sony IMX686

گوشی ردمی کی 30 5G

سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 را در داخل گوشی ردمی کی 20 پرو به خاطر می‌آورید؟ گوشی ردمی کی 30 5G جدید از نسل جدید آن به نام Sony IMX686 بهره می‌برد. این اولین گوشی هوشمند در جهان است که از این سنسور جدید 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور جدید می‌تواند رقیب جدی سنسور 64 مگاپیکسلی Samsung GW1 به کار رفته در گوشی ردمی نوت 8 پرو باشد.

6- اولین دوربین درون حفره نمایشگر از سوی شیائومی

گوشی ردمی کی 30 5G

همانطور که در گذشته گفتیم٬ Redmi K30 بسیاری از «اولین‌ها»‌ را برای برند ردمی به ارمغان آورده است. یکی دیگر از این اولین‌ها٬ دوربین‌های دوگانه در داخل حفره‌ای روی نمایشگر این گوشی است. این گوشی نخستین گوشی هوشمند مجهز به حفره روی نمایشگر ساخت شرکت شیائومی است. اما نه یک دوربین٬ بلکه دو دوربین (20 + 2 مگاپیکسلی) در این حفره حضور پیدا کرده است.

شیائومی پیشتر نیز دوربین سلفی دوگانه را در گوشی‌های هوشمند خود نظیر گوشی ردمی نوت 6 پرو و می میکس 3 به کار گرفته بود٬ اما دوربین سلفی دوگانه درون حفره را هیچگاه در گوشی‌های شرکت شیائومی شاهد نبودیم.

7- گوشی‌های خانواده ردمی کی 30 مناسب گیمینگ هستند

گوشی ردمی کی 30 5G

همانطور که در بالاتر گفته شد٬ گوشی ردمی کی 30 در دو نسخه‌ی 5G و 4G عرضه خواهد شد. آن‌ها پردازنده‌های متفاوتی را نیز در داخل خود جای داده‌اند. نسخه‌ی 5G از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 765G قدرت می‌گیرد٬ در حالی که نسخه 4G آن به تراشه اسنپدراگون 730G تجهیز شده است. این مدل‌ها به لطف پردازشگر گرافیکی بهبود پیدا کرده‌ی خود٬ گزینه‌ی مناسب‌تری برای گیمینگ هستند.

8- باتری بزرگ‌تر برای مصارف 5G

گوشی ردمی کی 30 5G

به خاطر می‌آورید ردمی ظرفیت باتری گوشی ردمی نوت 8 پرو را به 4500 میلی‌آمپر ساعت ارتقاء بخشید؟ حال این شرکت تصمیم مشابهی را در مورد مدل 5G گوشی ردمی کی 30 گرفته است. دلیل اصلی آن نیز پشتیبانی از فناوری 5G و مصرف بیشتر آن از باتری در مقایسه با فناوری ارتباطی 4G است. این باتری از فناوری شارژ سریع 30 وات نیز پشتیبانی می‌کند که به گفته‌ی سازنده می‌تواند شارژ باتری را در عرض 1 ساعت از 0 به 100 درصد برساند.

9- ردمی کی ۳۰ 5G دارای 12 آنتن است

گوشی ردمی کی 30 5G

5G نیازمند ترکیب آنتن پیچیده‌ای در یک گوشی هوشمند است. به همین خاطر ردمی K30 5G با 12 آنتن داخلی همراه است که 2.4 برابر آنتن‌های موجود در گوشی‌های معمولی 4G است.

این گوشی همچنین از یک طراحی ساختاری جدید و راه حل RF پیچیده به منظور قدرتمندسازی و پایدارسازی سیگنال‌های 5G بهره می‌برد.

10- ارزان‌ترین گوشی 5G جهان

گوشی ردمی کی 30 5G

از آنجایی که این گوشی نخستین دیوایس مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G است٬ بنابراین نخستین گوشی به معنای واقعی میان‌رده‌ی 5G در جهان نیز لقب گرفته است. در واقع ردمی کی ۳۰ را باید ارزان‌ترین گوشی ۵ جی در جهان نیز بدانیم. این دیوایس می‌تواند تجربه‌ی استفاده از فناوری 5G را به بخش میان‌رده بازار بیاورد.