تصاویر مطبوعاتی گلکسی نوت 10 لایت

نگاهی به مشخصات و تصاویر مطبوعاتی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

سامسونگ در سال آینده، سرانجام یکی از گوشی‌های میان رده خود را با قلم اس پن عرضه خواهد کرد. به تازگی تصاویر مطبوعاتی این دستگاه که احتمالا گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note10 Lite) نام خواهد داشت، به بیرون درز کرده است.

همسو با اطلاعات لو رفته‌ی قبلی، تصاویر مطبوعاتی گلکسی نوت 10 لایت نیز یک ماژول دوربین مربع‌شکل را نشان می‌دهند که ظاهرا الهام گرفته از گلکسی ای 71 است. در بالا سمت راست، یک فلاش LED قرار گرفته و سه سنسور دوربین، آرایش L شکل دارند. می‌دانیم که سنسور اصلی، 48 مگاپیکسلی است و از فناوری pixel binning استفاده می‌کند؛ یعنی ترکیب چهار پیکسل با هم و ایجاد عکس‌های 12 مگاپیکسلی!

تصاویر مطبوعاتی گلکسی نوت 10 لایت

احتمالا این ماژول، میزبان یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض هم خواهد بود. سنسور عمقی 5 مگاپیکسلی هم برای گرفتن عکس‌های پرتره و محو کردن پس‌زمینه، کاربرد خواهد داشت.

در تصاویر مطبوعاتی گلکسی نوت 10 لایت شباهت‌هایی با گوشی‌های دیگر سامسونگ دیده می‌شود

دوربین سلفی گلکسی نوت 10 لایت، درون حفره مرکزی نمایشگر جای می‌گیرد. این صفحه نمایش 6.7 اینچی، از نوع آمولد و یادآور گلکسی نوت 10 است؛ البته حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد و خمیده هم نیست.

برخی از کاربران، روی خوشی به پنل‌های خمیده سامسونگ نشان نداده‌اند؛ پس شاید فلت بودن نمایشگر این گوشی، چیز بدی هم نباشد. حتی شاید کارایی S Pen هم بیشتر شود؛ چون هنگام استفاده، احتمال لیز خوردن آن از لبه‌ها کمتر خواهد بود.

اخیرا تاییدیه‌ای برای دستگاه صادر شد که به پشتیبانی از بلوتوث 5.1 و قابلیت موقعیت‌یابی اشاره داشت. این یعنی کاربران نوت ۱۰ لایت می‌توانند ژست‌های حرکتی را با قلم دیجیتال، از فواصل دورتری اجرا کنند و حتی در صورت گم شدن آن در منزل، جایش را پیدا کنند.

تشابه باطنی نوت 10 لایت با گلکسی نوت 9

این روزها بیشتر گوشی‌های سامسونگ از چیپست‌های میان رده اسنپدراگون یا اگزینوس قدرت می‌گیرند. ولی ظاهرا کمپانی کره‌ای، سخت افزار پرچمدار قدیمی را برای نوت 10 لایت برگزیده است. انتظار می‌رود این دستگاه، به اگزینوس 9810 تجهیز شود که پیش‌تر در گلکسی اس 9 و نوت 9 نیز استفاده شده بود.

اگر گزارش‌ها درست باشند، 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی نیز این تراشه را همراهی می‌کنند. به احتمال زیاد، قطعات داخلی گوشی را یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی تکمیل خواهد کرد.

تصاویر مطبوعاتی گلکسی نوت 10 لایت

در بُعد نرم افزاری، باید به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 اشاره کنیم. پشتیبانی از شبکه 4G LTE و برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، از دیگر مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت به شمار می‌روند.

زمان رونمایی و فروش گلکسی نوت 10 لایت

هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است؛ اما سامسونگ قصد دارد این محصول را همراه با گلکسی اس 10 لایت در نیمه‌های ژانویه معرفی کند. ظاهرا در ابتدا، عرضه دستگاه محدود به بازارهای آسیایی خواهد بود و با تاخیر به اروپا خواهد رسید. البته با توجه به محبوبیت سری گلکسی A در آسیا، شاید کمپانی کره‌ای آن را با نام گلکسی ای 81 در برخی بازارها عرضه کند.

درباره ورود نوت 10 لایت به بازار آمریکا، هنوز ابهام وجود دارد؛ ولی اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا تراشه اسنپدراگون 845 جایگزین اگزینوس خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*