کروم او اس 79

کروم او اس 79 کنترل فایل صوتی در حال پخش را از لاک اسکرین امکان‌پذیر می‌کند

گوگل ورژن تازه‌ای از Chrome OS را برای دستگاه‌های سازگار، منتشر کرد. کروم او اس 79 دارای امکانات بیشتری برای کنترل فایل‌های رسانه‌ای و تنظیم اپلیکیشن‌ها است.

در ورژن 79 کروم او اس دکمه‌های کنترل رسانه‌ای روی لاک اسکرین ظاهر می‌شوند؛ یعنی شما می‌توانید بدون باز کردن قفل دستگاه، موسیقی در حال پخش را متوقف یا عوض کنید. این ویژگی روی انواع اپ‌های رسانه‌ای، مانند YouTube Music و Spotify کار می‌کند. همچنین با مرورگر کروم هم سازگار است و علاوه بر موزیک یا پادکست، باید روی ویدیوهای پخش آنلاین هم کاربرد داشته باشد.

کروم او اس 79

سایر امکانات جدید کروم او اس 79

گوگل صفحه‌ای را برای مدیریت یکپارچه اپ‌ها به کروم او اس 79 اضافه کرده است. این صفحه با نام “Manage your apps” به شما اجازه می‌دهد تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه را ببینید و به بخش تنظیمات هر یک از آن‌ها وارد شوید؛ تقریبا مشابه چیزی است که در قسمت تنظیمات اندروید وجود دارد.

از دیگر امکانات کروم او اس ۷۹ باید به ایجاد یک رابط کاربری جدید برای Overview در تبلت‌ها اشاره کنیم که امکان اسکرول کردن بین تمام اپ‌های باز شده را فراهم می‌کند. بهینه‌سازی در Virtual Desks را نیز نباید از قلم بیندازیم.

در این سیستم عامل، برای مرورگر کروم هم قابلیت tab freezing اضافه شده تا هر یک از زبانه‌ها در صورت غیر فعال بودن به مدت 5 دقیقه، فریز شوند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. همچنین گوگل به‌کارگیری پروتکل DNS-over-HTTPS را آغاز کرده؛ البته این ویژگی امنیتی فعلا برای 1 درصد از کاربران فعال است.

هم‌اکنون آخرین نسخه کروم OS در حال انتشار است و در روزهای پیش‌رو به تمام دستگاه‌های سازگار خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*