همراه اول

همراه اول در حمایت از تولید داخل 15 قرارداد و تفاهم‌نامه با تولیدکنندگان ایرانی امضا کرد

همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور با هدف حمایت از تولید داخل در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات 15 قرارداد و تفاهم‌نامه با تولیدکنندگان ایرانی امضا کرد.

روز گذشته در 27 آذر 98 همزمان با دومین روز نمایشگاه تلکام 2019 دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات برگزار شد. در این میز تخصصی رضا رحمانی وزیر، صنعت، معدن و تجارت، حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، برخی از مدیران مخابراتی و همچنین نمایندگان تولیدکنندگان داخلی حضور داشتند. گفتنی است این میز تخصصی در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تخصصی اعلام کرد می‌بایست کلیه فعالان حوزه صنایع برق، الکترونیک و مخابرات با یکدیگر عهد کنند که تا حتی یک قطعه تولید داخلی استفاده نشده در صنعت وجود دارد، چنین نشست‌هایی غیر فعال نشود. وی تاکید کرد مدتی قبل در نزد مقام معظم رهبری بوده‌ام و ایشان تاکید کردند باید نگاه به تولیدات داخلی در قالب ایجاد نمایشگاه‌های دائمی بروز و ظهور کند.

امضای 15 تفاهم‌نامه از سوی همراه اول

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور همراه اول با شرکت‌های کارخانجات مخابراتی ایران، پرتو تماس نوین پرمان، دانیال موج، سینا، پیشتازان صنعت فراز ارتباط، گسترش ارتباط بهداد، میکرو موج، تکتا، پژوهشگاه پارسا شریف، شهید قندی، اتصال صنعت میانه، ارگ جدید، صاایران و تحقیقات کاوشکام آسیا 15 قرارداد و تفاهم‌نامه با کاهش ارزبری بیش از 30 میلیون دلار امضا کرد.

اپراتور اول کشور با امضای این قراردادها و تفاهم نامه‌ها در حوزه‌های تجهیزات انتقال POTN، آنتن Octa-band، ماژول HSM، کابل cat6 و مودم 4G توانست در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل بیشترین مقدار عقد قرارداد و تفاهم را نسبت به کلیه اپراتورهای کشور با هدف حمایت از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی به ثبت برساند.

همراه اول برای سه سال متوالی رتبه اول حمایت از تولید داخل را در میان سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور از آن خود کرد. همچنین این اپراتور در 5 آذر 98 در اولین دوره برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنع برق، الکترونیک و مخابرات با 13 شرکت داخلی به همراه کاهش ارز 52 میلیون دلاری قرارداد بست.