تحریم گوگل پلی

معاون وزیر ارتباطات: کاربران ایرانی با تحریم گوگل پلی دچار مشکل نمی‌شوند

معاون وزیر ارتباطات گفت هرچند تحریم گوگل پلی یک موضوع جدی نیست، اما حتی با تحریم این سرویس‌دهنده نیز کاربران ایرانی با مشکل مواجه نخواهند شد.

اخیرا شایعه‌هایی مبنی بر اینکه در آینده‌ای نزدیک شرکت گوگل تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع خواهد کرد، مطرح شده است. از این رو برخی احتمال داده‌اند که اگر قرار باشد گوگل ایران را تحریم کند، تحریم گوگل پلی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی و همچنین سرویس گوگل مپس محتمل خواهد بود. هرچند تاکنون خبری رسمی در این خصوص منتشر نشده و تمام این موارد در حد شایعه باقی مانده است.

تحریم گوگل پلی مشکلی به وجود نمی‌آورد

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص بیان کرد هرچند تحریم گوگل پلی در ایران یک موضوع جدی به نظر نمی‌رسد، اما اگر چنین موضوعی رخ دهد، بر این باورم که کاربران ایرانی برای دریافت چنین خدماتی با مشکلی مواجه نخواهند شد؛ چراکه در کشور برای گوگل پلی و گوگل مپس رقبای داخلی خوبی داریم. وی تاکید کرد در ایران برای ارائه خدمات اندرویدی در حوزه نقشه و فروشگاه اپلیکیشن تقویت شده‌ایم و سرویس‌دهندگان داخلی به خوبی به کاربران خدمات ارائه می‌دهند.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد بررسی‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بسیاری از کاربران ایرانی گوشی‌های اندرویدی از بازارهای داخلی اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را دریافت می‌کنند. از این رو وابستگی به سرویس گوگل پلی زیاد نیست و کاربران با تحریم آن با مشکلی مواجه نمی‌شوند. امیر ناظمی تاکید کرد در کشور برای «گوگل مپس» و «ویز» نیز سرویس‌های بومی بسیار خوبی وجود دارند و بدون اینکه از سوی رقیب خارجی محدود یا فیلتر شوند، قادرند به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. شما فیلترش نکنی، اونها بن نمی کنند

    آنها شرافت دارند و هیچ وقت به روی مردم ایران، این خدمات را نخواهند بست

    درود بر شرافت ایالات متحده

    درود بر دموکرات ها و جمهوری خواهان امریکا

    درود بر بوش و اوباما و ترامپ

    اینهایی که نوشتم از صد تا فحش به بعضی ها بدتر بود!

    با سپاس

  2. الان خیلی از برنامهدها وحود داره که میگه در کشور ما قابل دسترس نیست علتش چیه

  3. همینکه میگه جدی نیست یعنی اتفاقاً خیلی هم جدیه و انجامش میدن البته ما که عادت کردیم همیشه یه داستان شکنی رو گوشیمون روشنه ی سریا اونوریا مارو بستن حالا اینوریا میبنند کلاً ما هم با داستان شکن باید از هر دو سمت رد بشیم بدبختیه دیگه

  4. امکانش هست جنابعالی به جای مردم صحبت نکنید؟