ایران خودرو و سایپا

ایران خودرو و سایپا به صورت مشترک یک خودرو اقتصادی می‌سازند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا با هدف ارتقای ظرفیت تولید به صورت مشترک یک خودرو اقتصادی خواهند ساخت.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برنامه‌های این شرکت در سال آینده اظهار کرد در سال 99 خودرو دنا اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد تا بتواند جایگزین خودروهای وارداتی شود. وی افزود طی سال آینده از دو محصول جدید با استاندارد یورو 5 معرفی خواهیم کرد؛ یکی از آنها گازسوز بوده و مشابه با ون‌های فعلی است، اما از لحاظ امکانات بسیار پیشرفته خواهد بود و با هر بار سوخت‌گیری قادر به پیمایش 300 کیلومتر است. فرشاد مقیمی افزود این خودرو می‌تواند با ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلایندگی کلانشهرها موثر باشد. خودرو دوم نیز یک محصول سواری است که در آینده نزدیک جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

تولید خودرو اقتصادی توسط ایران خودرو و سایپا

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان کرد برنامه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در راستای ارتقای ظرفیت تولید خودرو و تنوع سبد محصولات خود، به صورت مشترک یک خودرو اقتصادی را به تولید برسانند. وی افزود این خودرو اقتصادی دارای پلتفرم مشترک سایپا و ایران خودرو خواهد بود. مقیمی در پایان خاطرنشان کرد در راستای افزایش ارائه خدمات‌دهی به مردم قصد داریم طرح یکپارچه‌سازی فروش و خدمات را به انجام برسانیم که افزایش رشد رضایت مشتریان در خرید خودروهای داخلی را به همراه خواهد داشت.