رفع تاری تصاویر دوربین گوشی های هوشمند

راه حلی برای رفع تاری تصاویر دوربین گوشی های هوشمند

آیا دوربین گوشی شما هم با مشکل تصاویر تار مواجه شده است؟ ما در این مقاله قصد داریم راه حلی را برای این موضوع بیان کنیم.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا به طور ناگهانی مشکلی مثل تاری تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی به سراغتان آمده است. این مشکل ‌معمولا به دوربین اصلی، دوربین جلو و یا در بدترین حالت به هر دوی آن‌ها مربوط می‌شود! اما نگران نباشید، یک راه‌حل نسبتا ساده برای حل این مشکل وجود دارد.

اخیرا مشکل تاری تصاویر (امتناع دوربین از فوکوس کردن) در گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ مشاهده شده است. این مسئله من را به بررسی این موضوع که آیا در گذشته نیز این اتفاق در دیوایس‌های مختلف رخ داده یا خیر، وا داشت. پس از تحقیقات بسیار دریافتم مشکلی که برای گوشی گلکسی اس 10 پیش آمده، تاکنون برای بسیاری از گوشی‌های دیگر نیز رخ داده است. اکنون در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، بررسی کنیم.

قبل از شروع بررسی این نکات، می‌خواهم روی این موضوع تاکید کنم که این مسئله نشان‌ دهنده معضلی به مراتب بزرگ‌تر است و فقط مختص گوشی شما نیست. قبلا این اتفاق برای تعدادی از تلفن‌ها از جمله آیفون 6، هواوی پی 10 و گلکسی اس 8 رخ داده است.

اگر قبلا در اینترنت تحقیقی در مورد این موضوع انجام داده‌اید، احتمالا راه‌حل‌های زیادی از جمله ری اسارت کردن دستگاه، ری استارت کردن نرم افزار دوربین، پاک کردن حافظه مخفی دوربین و غیره به چشمتان خورده است. از آنجا که این مسئله به سخت افزار دستگاه شما مربوط می‌شود، اکنون ما از موارد نام برده (ری استارت گوشی و …) صرف نظر می‌کنیم. البته، اگر تمایل دارید برای اطمینان می‌توانید این موارد را نیز انجام دهید.

رفع تاری دوربین گوشی های هوشمند 

دوربین‌ها می‌توانند با تغییر فاصله بین لنز و سنسور فوکوس کنند. گوشی شما تعدادی لنز کوچک دارد که به عقب و جلو حرکت می‌کنند تا فوکوس انجام شود. فکر نکنید که کار بسیار سختی است، تمام چیزی که باید بدانید این است که وقتی لنز‌ها حرکت می‌کنند، فوکوس خواهند کرد ولی امکان دارد که گاهی ثابت باقی بمانند.

هنگامی که تمام این مراحل (ری استارت دستگاه و…) را انجام دادید، راه دیگری وجود دارد که می‌توانید آن را انجام دهید. اگر دوربین گوشی شما دارای تنظیمات دستی است، آن را فعال کنید و دنبال تنظیمات فوکوس دستی بگردید. حالا سعی کنید اسلایدر را به چپ و راست حرکت دهید تا ببینید که فوکوس تغییر می‌کند یا خیر؟ احتمال اینکه تغییری مشاهده نکنید زیاد است.

بسیار خوب، حالا که همه چیز را امتحان کرده‌اید، زمان امتحان ساده‌ترین راه ممکن است که در میان کاربران کارآمدترین گزینه بوده است. گوشی را بچرخانید و با انگشت خود روی دوربین ضربه بزنید. توجه داشته باشید که فقط روی دوربین ضربه بزنید. در اغلب موارد، این کار به دوربین کمک می‌کند که فوکوس کند. اگر درست نشد، گوشی را تکان دهید و دوربین را به کف دست بزنید.

چه چیزی باعث بروز این مشکل می‌شود؟

دلایل مربوط به مسائل فوکوس دوربین می‌تواند متعدد و متفاوت باشد. همانطور که قبلا گفتیم، این اتفاق فقط یک بار رخ می‌دهد. هرچند، این مسئله می‌تواند ناشی از آسیب فیزیکی درون دستگاه باشد. اگر به تازگی گوشی در آب افتاده، بهتر است بررسی کنید که مشکل همین مسئله است یا خیر.

اگر تاکنون هیچ آسیبی به دستگاه خود نرسانده‌اید، این مشکل می‌تواند کاملا تصادفی باشد و به راحتی رفع شود. با این حال، اگر این مشکل دوباره به وجود آمد، به شما توصیه می‌کنیم که به یک تعمیر کار یا متخصص رجوع کنید.