پژو سیتروئن

با ادغام گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر ، چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شد

گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر به عنوان دو غول خودروسازی اروپایی از توافق ادغام 50 میلیون دلاری خبر دادند تا به این شکل شاهد تولد چهارمین خودروساز بزرگ جهان باشیم.

پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر که آنها را به عنوان دو غول خودروسازی اروپایی می‌شناسیم، اخیرا با یکدیگر توافقی را برای ادغام را به امضا رسانده‌اند که از پایان رقابت چندین ساله آنها حکایت دارد. مبلغ توافقی ادغام آنها 50 میلیون دلار اعلام شده است که شرکت متشکل از این دو گروه از لحاظ ارزش جاری در سهام به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان خواهد بود. گفتنی است بالاتر از این گروه جدید، گروه‌های فولکس واگن، تویوتا و رنو-نیسان قرار دارند.

جزئیات ادغام دو گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر

با ادغام این دو غول خودروسازی اروپا، چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شده است که ارزش فروش سالانه آن 8.7 میلیون دستگاه و درآمد آن نیز 170 میلیارد دلار برآورد شده است. گفتنی است ادغام دو گروه پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر در راستای افزایش تولید خودروهای سازگارتر با محیط زیست، تامین منابع مالی بیشتر برای مقابله با عواقب جنگ‌های تجاری، ارتقای فناوری تولید و کاهش هزینه‌ها عنوان شده است. این دو گروه خودروسازی اروپایی اعلام کردند این ادغام به صورت سالانه حدود 3.7 میلیارد یورو صرفه‌جویی برای آنها به همراه خواهد داشت.

طی توافق‌هایی که انجام شده است، کارلوس تاوارز، رئیس گروه پژو-سیتروئن مدیرعاملی چهارمین خودروساز بزرگ جهان را بر عهده می‌گیرد و جان الکان، رئیس هیئت‌مدیره گروه فیات-کرایسلر نیز در مقام رئیس هیئت‌مدیره فعالیت خواهد کرد. این شرکت جدید به صورت همزمان در بورس‌های نیویورک، میلان و پاریس نیز به ثبت خواهد رسید و سهام شرکت جدید به صورت برابر بین دو گروه فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن تقسیم خواهد شد. گفتنی است مدتی قبل فیات-کرایسلر از تمایل خود برای ادغام با رنو به عنوان رقیب پژو خبر داده بود، اما مذاکره‌های آنها به سرانجام نرسید. همچنین دولت فرانسه که به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار گروه پژو-سیتروئن محسوب می‌شود، پیش از ادغام از این طرح حمایت کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*