وان پلاس 8 پرو

مشخصات وان پلاس 8 پرو به طور کامل فاش شد

با انتشار فهرست کاملی از مشخصات وان پلاس 8 پرو ، OnePlus 8 و وان پلاس ۸ لایت، کمتر چیزی برای فاش شدن در آینده باقی مانده است.

روند افشاگری درباره مشخصات وان پلاس 8 پرو و برادرهایش، حتی پیش از ورود وان پلاس 7 تی به بازار شروع شده بود. پیش‌تر رندرهایی را دیده بودیم که طراحی نونوار شده‌ی آن‌ها را نشان می‌داد؛ اما حالا شناخت کاملی از گوشی‌های جدید وان پلاس پیدا کرده‌ایم. البته اگر اطلاعات انتشار یافته  صحیح باشند که با توجه به شنیده‌های قبلی، چنین هم به نظر می‌رسد. این اطلاعات، از یک اسکرین‌شات می‌آیند که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است.

مشخصات وان پلاس 8 پرو و دو عضو دیگر خانواده

از  وان پلاس 8 لایت آغاز می‌کنیم که طبق این فهرست، مجهز به چیپست Dimensity 1000 خواهد بود. این برای اولین بار است که یکی از گوشی‌های کمپانی به تراشه مدیاتک تجهیز می‌شود.

این تراشه بسیار توانمند است و هسته‌های پردازشی مشابهی با اسنپدراگون 865 دارد؛ هرچند که سرعت کلاک آن اندکی کمتر است. همچنین همراه بودن مودم 5G با Dimensity 1000، به ارزان‌ترین مدل وان پلاس هم امکان پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل را می‌دهد.

مشخصات وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو نیز مانند مدل استاندارد، از وجود نمایشگری با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره خواهد برد؛ ولی وضوح آن‌ها به ترتیب 1440p و 1080p خواهد بود. این صفحه نمایشِ رزولوشن بالا، انرژی زیادی نیز می‌گیرد. به همین دلیل، ظرفیت باتری مدل پرو 4500mAh است؛ در حالی که وان پلاس 8 و مدل لایت دارای باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی هستند. باتری بزرگ‌تر، با سرعت بیشتری هم شارژ می‌شود؛ چون وان پلاس 8 پرو از شارژ سریع 50 وات پشتیبانی می‌کند.

دوربین سه‌گانه وان پلاس 8 لایت، 12+16+48 مگاپیکسلی و برای مدل استاندارد، 12+20+64 مگاپیکسلی است. مدل پرو علاوه بر این ماژول سه‌گانه، یک سنسور ToF هم دارد. همچنین این گوشی برای اولین بار در بین محصولات وان پلاس، از استاندارد IP68 (مقاومت به آب و غبار) بهره می‌برد.

کمپانی چینی، طرفدار ظرفیت بالای رم است و مدل‌های 2020 آن نیز این‌ ویژگی را خواهند داشت. نسخه پایه هر سه گوشی دارای رم 8 گیگ LPDDR5 خواهد بود. البته ظرفیت رم در وان پلاس 8 و مدل پرو، به 12 گیگ هم می‌رسد. وجود رم DDR به معنای آن است که می‌توانید خیلی سریع‌تر بین اپ‌های اخیرا استفاده شده، سوییچ کنید. حافظه UFS3.0 و چیپست اسنپدراگون 865 نیز ترکیبی ایده‌آل برای عملکردی چشمگیر هستند.

قیمت گوشی‌های سری وان پلاس ۸

اما با این همه مشخصات ارتقا یافته، قیمت وان پلاس 8 پرو و دو مدل دیگر چقدر خواهد بود؟ در جدول زیر، مبالغ احتمالی برای فروش در بازار چین را مشاهده می‌کنید.

وان پلاس 8 لایتوان پلاس 8وان پلاس 8 پرو
8 گیگ رم + 128 گیگ حافظه داخلی حدود 430 دلارحدود 530 دلارحدود 715 دلار
8 گیگ رم + 256 گیگ حافظه داخلی حدود 470 دلارحدود 570 دلارحدود 785 دلار
12 گیگ رم + 256 گیگ حافظه داخلی حدود 615 دلارحدود 860 دلار

اگر این ارقام صحیح باشند، می‌توان گفت وان پلاس قیمت محصولات آتی خود را در سطح فعلی نگه می‌دارد. این کمپانی معمولا گوشی‌هایش را در اواسط بهار عرضه می‌کند؛ اما این‌بار شاید وان پلاس 8 لایت کمی زودتر از راه برسد. به هر حال آن‌طور که پیداست؛ 2020 سال هیجان‌انگیزی برای صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*