گوگل

گوگل در حال ارسال پیامک با برخی شماره‌های مشکوک است

معمولا زمانی که یک برنامه را راه‌اندازی می‌کنید یا به حساب کاربری خود در برخی پلتفرم‌ها وارد می‌شوید یک پیامک برای فعال سازی دریافت خواهید کرد، اما اینطور که پیداست و بر اساس گزارش برخی کاربران گوگل روند دیگری را پیش گرفته است.

برخی از کاربران گوگل در ایالات متحده و اروپا گزارش داده‌اند این شرکت از تلفن همراه آن‌ها پیامک‌هایی به پشتیبانی خود ارسال کرده است! در نتیجه اگر به سراغ صندوق پیام‌های ارسال شده خود رفتید و پیامک مشکوکی مشاهده کردید که به گوگل ارسال شده، خیلی تعجب نکنید؛ زیرا این شرکت چنین اتفاق و روشی را «طبیعی» خواهنده است. با توجه به مطالبی‌که این کاربران در فروم‌های گوگل قرار داده‌اند، در این پیامک‌ها یک سری کد و عبارت «گوگل در حال تایید مجدد این دستگاه است» را مشاهده می‌کنید و یک لینک به صفحه راهنمای Google در آن قرار گرفته است.

گوگل

این پیامک‌ها چون به شماره‌های غیررسمی ارسال می‌شوند و عملا مربوط به گوگل نیستند و اغلب در نیمه شب ارسال شده‌اند، باعث نگرانی برخی کاربران شده بود، اما اینطور که پیداست نیاز نیست نگران این مسئله باشید. Google در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرده است:

زمانی که شما حساب کاربری خود را ایجاد می‌کنید، شماره تلفن‌تان را باید وارد کرده و تایید کنید آن خط مربوط به شماست. برای تامین امنیت شما ما باری دیگر سوال می‌کنیم که آیا این تلفن و شماره متعلق به شماست؟ این تاییدیه می‌تواند به صورت متنی یا صوتی باشد.

این پیامک‌ها هزینه اضافی را به کاربران تحمیل نمی‌کنند یا مشکلی برای او پیش نمی‌آورند، ولی به هر حال باعث نگرانی برخی افراد می‌شوند در نتیجه اگر می‌خواهید به طور کلی خیال خود را از اینکه گوگل با گوشی شما پیامک بازی کند، راحت کنید! می‌بایست با مراجعه به تنظیمات برنامه‌های گجت خود دسترسی Google به صندوق پیام‌هایتان را محدود کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خلاصه، بشر نالایق، بجای استفاده از فن‌آوری، با خرابکاری همه چیز را بهم ریخته