آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

آموزش کپی و پیست کردن در آیفون های اپل

آیا به دنبال راهی برای کپی و پیست کردن در آیفون خود هستید؟ ما در این مقاله انواع روش‌های این کار را بررسی خواهیم کرد و شما را در این راه یاری می‌کنیم.

همه کاربران سیستم عامل مک با استفاده از کلیدهای میانبری مثل Cmd + C و Cmd + V برای کپی و پیست کردن استفاده می‌کنند. ( در ویندوز به جای کلید Cmd از کلید Crtl‌ استفاده می‌شود). اما چگونه قادر به کپی و پیست کردن در آیفون های اپل هستیم؟

شاید انجام این کار بسیار ساده بنظر برسد، اما وقتی بفهمید که بسیاری از کاربران آیفون‌‌ها قادر به انجام آن نیستند، شگفت زده و متعجب خواهید شد. خواندن این مطلب، به این دسته از افراد کمک می‌کند. برای انجام این کار بر خلاف دسکتاپ از هیچ کلید میانبر یا منوی ویرایشی استفاده نمی‌شود. همه چیز از طریق ضربه روی صفحه نمایش انجام می‌شود که در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

روی صفحه نمایش گوشی ضربه بزنید تا فهرستی باز شود، از این فهرست می‌توانید کپی و پیست را انجام دهید. این امر در تمامبرنامه‌های آیفون رایج است. اکنون قصد داریم تا مرحله به مرحله‌ی آن را بررسی کنیم. برای انجام این کار، شما باید قبل از کپی و پیست کردن، کلمه یا متنی را انتخاب کنید.

1- برای انتخاب یک کلمه، انگشت خود را به مدت چند ثانیه روی کلمه مورد نظر نگه دارید. سپس منویی کوچک با گزینه‌هایی مثل Cut، Copy، Paste و غیره روی صفحه ظاهر خواهد شد. از سوی دیگر، در مرورگر خود نیز گزینه‌هایی مثل Copy، Lookup، Share و غیره را خواهید دید.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

2- اگر می‌خواهید تعداد کلمات بیشتری را با هم انتخاب کنید، می‌توانید با کشیدن نشانگرهای دایره شکل، تعداد کلمات بیشتری را در بین این دو نشانگر قرار دهید تا کلمات مورد نظر شما انتخاب شوند. علاوه بر چپ و راست کشیدن آن نشانگرها می‌توانید آن‌ها را به سمت بالا و پایین نیز بکشید.

3- به عبارت دیگر، شما می‌توانید به ترتیب با انجام مراحل زیر یک کلمه، یک جمله، یک پاراگراف یا تمام متن روی صفحه را انتخاب کنید:

انتخاب یک کلمه: با یک انگشت روی آن کلمه 2 بار ضربه بزنید.

انتخاب یک جمله: روی آن 3 بار ضربه بزنید.

انتخاب یک پاراگراف: برای این کار 4 بار روی آن ضربه بزنید.

انتخاب تمام متن روی صفحه: روی کلمه اول متن 2 بار ضربه بزنید، سپس آن نشانگرها را تا انتهای متن بکشید تا کل آن انتخاب شود.

4- پس از آنکه متنی را که قصد کپی کردنش را داشتید، انتخاب کردید، روی گزینه Copy ضربه بزنید. متن کپی شده در در یک Clipboard (حافظه‌ی موقتی) ذخیره می‌شود، سپس شما می‌توانید آن را در هر کجا که می‌خواهید پیست یا جای گذاری کنید.

کلیپ‌ بورد در پس زمینه قرار دارد و قابل مشاهده نیست. قابل ذکر است که کلیپ بورد می‌تواند تنها یک مورد را در حافظه‌‌اش ذخیره کند. بنابراین اگر متن یا کلمه‌ی دیگری را کپی کنید، نوشته یا متن قبلی از حافظه‌ی آن پاک می‌شود.

5- سپس روی هرجایی که می‌خواهید آن متن یا کلمه مورد نظر را پیست یا جای گذاری کنید، ضربه بزنید. انگشت خود را فشار داده و نگه دارید تا منو ظاهر شود. از منوی باز شده گزینه Paste را انتخاب کنید تا متن جای گذاری شود.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

نحوه کپی و پیست کردن با ژست‌های حرکتی ویرایش متن

کمپانی اپل ژست‌های حرکتی جدیدی را در نسخه iOS 13 معرفی کرد. این حرکات سریع سه انگشتی به شما امکان عملیاتی مثل کپی و پیست را می‌دهد. بسته به ترجیح‌تان برای کپی و پیست کردن، هم می‌توانید از مراحلی که در بالا توضیح دادیم پیروی کنید و هم از این ژست‌های حرکتی استفاده کنید. بهترین حالت انجام آن با شست و دو انگشت شما است. متن را انتخاب کرده و سپس:

Cut: دو مرتبه بستن 3 انگشت به شکل نیشگون

Copy: بستن 3 انگشت به شکل نیشگون (تصور کنید که کلمات را از روی صفحه برمی‌دارید)

Paste: باز کردن 3 انگشت (تصور کنید که آن‌ها را روی صفحه نمایش گذاشته‌اید)

ما در استفاده از این ژست‌ها احساسات متفاوتی داریم که این ممکن است ناشی از عادت‌های قدیمی یا زدن انگشتان پهن و کلفت روی صفحه کوچک‌تر آیفون باشد.

کاربرد کلیپ‌ بورد یونیورسال Universal

فرض کنید متنی را در آیفون کپی کرده و می‌خواهید آن را در یک فایل متنی در Mac‌ پیست یا جای گذاری کنید، کلیپ بورد یونیورسال دقیقا این کار را ممکن می‌کند. برای کارکردن کلیپ بورد در دستگاه اپل‌تان، موارد زیر را انجام دهید:

  • با همان Apple ID خود وارد شوید.
  • Wi-Fi همه دستگاه‌ها را روشن کنید.
  • بلوتوث را روشن کرده و دستگاه‌ها را در محدوده یا نزدیک یکدیگر قرار دهید. (حدود 33 فوت یا 10 متر)
  • Handoff همه دستگاه‌ها را فعال کنید.

کلیپ بورد Universal روی iOS 10، iPadOS 13، macOS 10.12 و بعد از آن کار می‌کند. ویژگی پیوستگی کلیپ بورد باعث می‌شود تا تمامی دستگاه‌های اپل با کمک iCloud به طور مشترک کار کنند.

نحوه کپی کردن لینک‌های URL‌ در یک آیفون

به راحتی می‌توان گفت که URL‌ها (ابر پیوندها) چیزهایی هستند که ما بیش از هر چیز دیگری کپی و پیست می‌کنیم. خوشبختانه، این روند نیز مانند کپی کردن متن استاندارد است. روی لینک مورد نظر ضربه زده و نگه دارید تا منویی از پایین صفحه ظاهر شود. اکنون در این قسمت روی گزینه Copy ضربه بزنید. می‌توانید با استفاده از همان مراحل آن را در هرجایی از تلفنتان که می‌خواهید پیست کنید.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

نحوه کپی کردن URL سافاری

دو روش برای کپی سریع یک URL از نوار آدرس Safari در آیفون شما وجود دارد. اسکرین شات‌هایی که مشاهده می‌کنید این دو روش را نشان می‌دهند.

1- روی نوار آدرس ضربه زده و نگه دارید. سپس از منوی باز شده روی گزینه Copy ضربه بزنید. Safari نشانی وب را در کلیپ بورد شما کپی خواهد کرد.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

2- برای نمایش کامل URL روی نوار آدرس دو بار ضربه بزنید. URL‌ را از منوی گشوده شده کات یا کپی کرده و در هر جایی که می‌خواهید پیست کنید.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

نحوه کپی و پیست کردن نشانی وب از جای دیگر برای مرور با Safari به این گونه است که باید روی نوار آدرس Safari ضربه بزنید و نگه دارید. از منوی باز شده روی گزینه Paste and Go‌ ضربه زده تا به طور خودکار وارد صفحه وب شوید.

نحوه کپی کردن پیام متنی

کپی کردن پیام متنی در پیام‌ها یا برنامه‌های پیام رسان مانند واتساپ معمولا آن‌ها را به ارسال هدایت می‌کند. در اینجا نحوه عملکرد آن در آیفون شما توضیح داده شده است:

1- برنامه را راه اندازی کنید.

2- روی پیامی که می‌خواهید کپی کنید، ضربه زده و نگه دارید.

3- سپس از منوی ظاهر شده گزینه Copy‌ به چشم می‌خورد. این گزینه را انتخاب کرده و بعد آن را در هر جایی که می‌خواهید پیست کنید.

بسته به محتوای پیام، یک منوی متفاوت Quick Action‌ ظاهر خواهد شد. وقتی اطلاعات جدید در دسترس است، برنامه‌های iOS این Quick Action ها را به روز رسانی می‌کند. در اینجا 3 نوع وجود دارد:

1- منویی پیش فرض با گزینه Copy‌ که کل پیام را انتخاب می‌کند.

2- اگر پیام حاوی لینک است، یک پیش نمایش به همراه گزینه Copy Link در منوی Quick Action ظاهر می‌شود.

3- شماره تلفن موجود در پیام، منوی Quick Action را با گزینه Copy‌ نشان خواهد داد.

نحوه کپی و پیست کردن عکس‌ها در یک آیفون

شما می‌توانید به راحتی تصاویر را در برنامه‌هایی که از هم پشتیبانی می‌کنند، کپی و پیست کنید. برای اینکار روی تصویر ضربه زده و نگه دارید تا همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده، منویی با گزینه Copy‌ ظاهر شود.

آموزش کپی و پیست کردن در‌ آیفون

این مرحله می‌تواند در برنامه‌های مختلف، متفاوت باشد. برای مثال، توییتر به شما اجازه ذخیره کردن تصویر در گالری عکس هایتان را می‌دهد، بنابراین در این اپ کپی کردن تصویر وجود ندارد. در چنین مواردی، شما می‌توانید تصویر یا موضوع را با مرورگر سافاری باز کنید، سپس با ضربه زدن و نگه داشتن آن از گزینه Copy‌ استفاده کنید.

چگونگی کپی و پیست کردن ایموجی‌‌ها در آیفون

آیفون شما دارای یک کیبورد ایموجی مستقل است. اما گاهی اوقات شما می‌خواهید چندین ایموجی را برای یک شخص ارسال کنید. در این موارد، شما می‌توانید ایموجی مدنظرتان را کپی کرده و آن را چندین مرتبه پیست کنید تا در زمانتان صرفه جویی شود. برای این کار از ایم مراحل پیروی کنید: ضربه> کپی> پیست

اکنون ایموجی‌ها تقریبا همه جا هستند. اما در مورد نمادهای ویژه‌ای مثل حق چاپ، علامت تجاری، نماد ارز خارجی و حتی قلم‌های فانتزی اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ می‌توانید از سایتی مانند Cool Symbol این نمادها را کپی کرده و آن‌ها را در هر برنامه‌ی دیگری در آیفون خود پیست کنید.

کپی و پیست کردن بهتر با مدیریت کلیپ بورد

اگر از آیفون خود زیاد استفاده می کنید، بهتر است یک کلیپ بورد ویژه نصب کنید. مدیریت کننده‌های کلیپ بورد ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند چند مورد را کپی کرده و سپس آن‌ها را در هر جایی که خواستید ذخیره کنید.

یک جایگزین برای کپی و پیست کردن: Sharing

اکنون تقریبا شما نحوه کپی و پیست کردن هر چیزی را در آیفون خود یاد گرفته‌اید. اما همیشه انجام این کار ضروری نیست. این بدان معناست که همیشه نیاز به زحمت و طی کردن مراحل کپی و پیست نیست، زیرا گزینه‌ای به نام Sharing یا به اشتراک گذاری وجود دارد.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید چیزی را از یک برنامه در یکی از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر به اشتراک بگذارید. قسمت Share sheet در آی او اس بهترین روش برای به اشتراک گذاشتن محتوا با دیگران است. Share sheet نه تنها به شما اجازه کپی کردن را می‌دهد، بلکه به شما امکان به اشتراک گذاری سریع از طریق ایمیل، پیام و شبکه‌های اجتماعی را نیز می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*