سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس

عملکرد عالی سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس در شب با فناوری نانوسل

بر اساس اطلاعات تازه به دست آمده٬ سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس که ISOCELL Bright HM1 نام دارد از فناوری پیشرفته نانوسل بهره می‌برد. اما استفاده از این فناوری به چه معناست؟

شاید برای کاربرانی که طی چند هفته‌ی اخیر اخبار مربوط به گوشی‌های خانواده گلکسی اس 11 سامسونگ را دنبال می‌کنند این خبر آشنا باشد که گلکسی اس 11 پلاس از یک سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سفارشی استفاده خواهد کرد و تا پیش از عرضه‌ی گوشی مذکور نیز در محصول دیگری حضور پیدا نخواهد کرد. حال به لطف یکی از افشاگران مطرح دنیای فناوری٬ اطلاعات بیشتری از این سنسور به دست ما رسیده است.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس که منحصر به این گوشی است٬ ISOCELL Bright HM1 نام خواهد داشت. آن از فناوری پیشرفته‌تر نانوسل به جای تتراسل استفاده خواهد کرد. آن می‌تواند دسته‌های 9 پیکسلی را در یک پیکسل واحد ادغام کند و اجازه دهد پیکسل‌های 0.8 میکرون پیکسلی به 2.4 میکرون پیکسلی تبدیل شوند که پیشرفت بسیار خوبی برای عکاسی در نور کم است.

Ice Universe (@UniverseIce)

عملکرد خوب دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 11 پلاس در شب به لطف فناوری نانوسل

دو روز قبل همین افشاگر که آن را با نام Ice Universe می‌شناسیم٬ فاش کرد که این دوربین 108 مگاپیکسلی با ترکیب 9 پیکسل به جای 4 پیکسل هم جوار٬ در عکاسی 12 مگاپیکسلی تاثیر زیادی خواهد گذاشت. سامسونگ نام آن را نانوسل (Nanocell) گذاشته است و نسل جدید فناوری تتراسل خواهد بود که چند سالی از فعالیت آن می‌گذرد و بیشتر با نام Quad Bayer شناخته شده است. این سنسور به خودی خود ISOCELL Bright HM1 نام دارد و نسل جدیدتر سنسور Bright HMX خواهد بود که در گوشی شیائومی می نوت 10 معرفی شد.

بیایید آن را محاسبه کنیم. از آنجایی که این سنسور 9 پیکسل را در 1 پیکسل ادغام می‌کند٬ پس شما عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی را ثبت خواهید کرد که اندازه‌ی واقعی هر پیکسل آن 2.4 میکرون پیکسل (0.8 میکرون پیکسل ضربدر 3) است. این به مراتب بزرگ‌تر از پیکسل‌های حاضر در فناوری Quad Bayer است که هر کدام اندازه‌ی 1.6 میکرون پیکسلی را ارائه می‌کنند. این می‌تواند عملکرد دوربین در محیط‌های تاریک و دامنه دینامیکی در تمام شرایط را بهبود ببخشد.

ما بی‌صبرانه منتظر تماشای ظرفیت‌های این سنسور دوربین جدید هستیم. حدودا 2 ماه تا رونمایی رسمی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۱ و ملاقات با این سنسور باقی‌مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*