هواوی کایرین 990 5G

چیپست هواوی کایرین 990 5G در اجرای بازی‌های موبایل عملکرد درخشانی نشان داد

چیپست هواوی کایرین 990 5G که از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد در برخی از محصولات این غول تکنولوژی چینی استفاده شده و در بخش اجرای بازی‌های موبایل عملکرد درخشانی داشته است.

هواوی کایرین 990 5G به عنوان یکی از چیپست‌های پرچم‌دار گوشی‌های اندرویدی، از نظر کارایی بسیار پرقدرت است. نسخه Kirin 990 5G از نسل دوم فناوری ساخت 7 نانومتری با لیتوگرافی پیشرفته EUV استفاده می‌کند که در قیاس با نسخه اصلی، عملکرد بهتری دارد. در مقایسه با Kirin 990، مصرف انرژی و فرکانس این نسخه بهبود یافته و یک NPU (واحد پردازشگر عصبی) اضافی هم دارد که به خوبی بر عملکرد نهایی چیپست تاثیر مثبت گذاشته. عملکرد تک هسته و چند هسته‌ای نسخه Kirin 990 5G بسیار درخشان است و با برخورداری از پردازنده گرافیکی با حداکثر 16 هسته، امتیاز کارایی آن در سطح اول دنیا قرار می‌گیرد.

عملکرد هواوی کایرین 990 5G

به تازگی عملکرد Kirin 990 5G در تعدادی از بازی‌های محبوب مورد ارزیابی قرار گرفته است. این بازی‌ها شامل سبک‌های MOBA ، FPS و TPS، مسابقه‌ای، اکشن و دیگر سبک‌های محبوب است که همگی با حداکثر تنظیمات و نرخ فریم‌دهی نامحدود اجرا شده‌اند. جهت آزمون این تراشه، از یک گوشی مجهز به چیپست هواوی کایرین 990 5G استفاده شده تا در میدان عمل، کارکرد آن را سنجیده شود.

هواوی کایرین 990 5G

برای ثبت نرخ فریم‌دهی و تغییرات آن از شمارنده‌های برنامه Perfdog استفاده شده که این برنامه توسط Tencent، به طور تخصصی برای تحلیل کارایی پلتفرم‌های موبایل طراحی شده است. میزان استفاده برنامه مذکور از منابع سیستمی بسیار ناچیز است و قادر به پایش دقیق تغییرات نرخ فریم‌دهی و شدت استفاده از پردازنده مرکزی است.

هواوی کایرین 990 5G

پس از بارگذاری نتایج بر روی کلاد، زمان مقایسه آن فرا رسید.

هواوی کایرین 990 5G

همان‌طور که این نتایج نشان می‌دهد، عملکرد چیپست Kirin 990 5G جالب توجه است. بر اساس نتایج به دست آمده، بالاترین نرخ متوسط فریم دهی 59 فریم در ثانیه و پایین‌ترین آن 55.5 فریم در ثانیه بوده است. اغلب بازی‌ها با نرخ فریم‌دهی کامل و بدون فشار اجرا شده‌اند. عملکرد گیمینگ Kirin 990 5G در دنیای واقعی نیز بسیار چشم‌گیر است و به خوبی با نیاز بازی‌ها همخوانی دارد. در نهایت می‌توان گفت این تراشه از هواوی، عملکرد درخشانی را با نرخ فریم‌دهی کامل در بازی‌ها ارائه می‌کند و به خوبی می‌تواند نیاز گیمرها را مرتفع کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قدرتو ببین یعنی عالیهههههه