گوشی آنر 9 ایکس

نگاهی به فناوری GPU Turbo 3.0 در گوشی آنر 9 ایکس

گوشی آنر 9 ایکس (Honor 9X) به فناوری GPU Turbo 3.0 مجهز شده که باعث می‌شود کارایی دستگاه و مصرف باتری در هنگام اجرای بازی‌های سنگین بهینه شود.

این روزها بازی‌های موبایلی به تنوع بسیار زیادی رسیده‌اند و گوشی های هوشمند نیز نقش یک کنسول دستی و جیبی را برای کاربران ایفا می‌کنند. به همین دلیل شرکت‌های سازنده اسمارت فون‌ها تلاش می‌کنند تا جدیدترین محصولات خود را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به سطحی برسانند که بتوانند بازی‌های روز و سنگین را به خوبی و روانی اجرا کنند. آنر 9 ایکس (Honor 9X) جدیدترین گوشی میان رده شرکت چینی آنر است که اخیرا در تهران نیز برای بازار ایران رونمایی شده و آمده تا با قیمتی مناسب در بازار شلوغ میان رده‌ها به موفقیت دست پیدا کند.

گوشی آنر 9 ایکس

آنر 9 ایکس از قدرت سخت افزاری مناسب شامل چیپست کایرین 710 اف، پردازشگر گرافیکی Mali-G51، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد و به سیستم عامل اندروید 9.0 پای مجهز شده است. در کنار این‌ها، شرکت آنر فناوری جی پی یو توربو (GPU Turbo) را در گوشی 9X قرار داده تا بتواند به خوبی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها بربیاید.

GPU Turbo چیست؟

جی پی یو توربو نام فناوری انقلابی هواوی و آنر است که بنا بر ادعای شرکت سازنده، کارایی پردازشگر گرافیکی دستگاه را تا 60 درصد افزایش و مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد و موجب می‌شود تا بتوانید بازی‌هایی با گرافیک بالا را به راحتی و روانی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. در واقع GPU Turbo به جای ارتقای سخت افزاری، بر ارتقای توان نرم افزاری دستگاه تمرکز می‌کند. این تکنولوژی حاصل چندین سال تحقیق و توسعه شرکت چینی هواوی و آنر است و به وسیله آن گوشی های میان رده آنر با پردازشگر گرافیکی تک هسته‌ای، کارایی بالاتری نسبت به پردازشگرهای گرافیکی چند هسته‌ای برخی گوشی های پرچمدار را ارائه می‌کنند.

فناوری GPU Turbo از ماه ژوئن سال گذشته عرضه شد و اولین بار به صورت به‌روزرسانی نرم افزاری به برخی گوشی های آنر و هواوی رسید و حالا در تمام محصولات جدید این دو شرکت وجود دارد. گوشی آنر 9 ایکس نیز از قافله جا نمانده و نسل سوم این تکنولوژی یعنی GPU Turbo 3.0 را با خود دارد و حالا این ویژگی در بازی‌های موبایلی محبوبی مانند پابجی موبایل، NBA 2k19، فورتنایت، Real Racing 3، ماینکرفت، PES 2019، فیفا موبایل، Arena of Valor و Mobile Legends: Bang Bang فعال شده است.

گوشی آنر 9 ایکس

نسل سوم جی پی یو توربو بخشی از آخرین نسخه رابط کاربری هواوی یعنی EMUI 9.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 9 پای است و اولین بار با گوشی های هواوی پی 30 و پی 30 پرو معرفی شد. این نسل از GPU Turbo نسبت به قبل نیز بهبود پیدا کرده و باز هم 10 درصد مصرف انرژی SOC را کاهش می‌دهد.

تقویت کننده آنتن گوشی آنر 9 ایکس

جی پی یو توربو 3.0 تنها ویژگی گوشی آنر 9 ایکس نیست و این گوشی میان رده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چیپست توانمند، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین سه گانه و دوربین سلفی پاپ آپ از دیگر ویژگی‌های شاخص آنر 9X محسوب می‌شوند. اما یک ویژگی دیگر که شاید کمتر به آن توجه شده باشد، تقویت کننده سیگنال هوش مصنوعی یا AI Signal Enhancer است که باعث می‌شود نگرانی از بابت آنتن‌دهی و از دست رفتن سیگنال‌های شبکه 4G نداشته باشید.

مهندسان آنر تحقیقات زیادی انجام دادند و راه‌حلی برای مشکل بسیاری از کاربران پیدا کرده‌اند و نتیجه این تحقیقات، فناوری تقویت کننده سیگنال AI است که در گوشی های آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو به کار رفته است. بنا بر ادعای شرکت آنر، این فناوری موجب بهبود 50 درصدی سیگنال در انجام بازی‌های آنلاین و بهبود 20 درصدی آنتن‌دهی در هنگام مکالمه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*