میگرن

داروی جدید ضد میگرن توسط FDA تایید شد

سازمان غذا و داروی ایالات متحده موسوم به FDA مبادرت به تایید داروی جدید ضد میگرن نمود و همین موضوع امیدی جدیدی در دل مبتلایان به میگرن ایجاد نمود.

افراد مبتلا به میگرن امیدوارند داروی جدید ضد میگرن آنها را از شر دردهای عذاب آور میگرنی رها کند، داروی جدیدی که توسط FDA تایید شده است.

این بیماری، نوعی سردرد شدید است که می تواند باعث ایجاد درد و اختلالات جدی در بینایی شود. این نوع سر درد شدید اغلب ساعت ها یا روزها به طول می انجامد و زندگی فرد را مختل می کند. مسکن ها و سایر روش های درمانی نمی توانند فرد بیمار را از دردهای میگرنی برهانند و لذا بیشتر درمان ها برای جلوگیری از میگرن مزمن است.

با تایید داروی جدید ضد میگرنی توسط  FDA که داروی تسکین فوری و غیر پیشگیرانه است، این احتمال وجود دارد که همه چیز تغییر کند و دیگر میگرن آن هیبت ترسناک سابق خود را نداشته باشد.

درمان میگرن اغلب دشوار است. اگرچه برخی از افراد فقط به ندرت سردرد میگرنی را تجربه می کنند، اما برخی دیگر از علائم میگرنی مزمن رنج می برند، به این معنی که به طور دائم مجبور به تحمل حملات میگرنی هستند. میگرن می تواند با عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله این موارد می توان به قرار گرفتن در معرض نور بسیار شدید اشاره کرد. همچنین اگر قبل از خوردن وعده غذایی غنی از کربوهیدرات، قند خون خیلی پایین بیاید فرد دچار حملات میگرنی می شود.

Ubrelvy و امید به درمان میگرن

FDA  در اطلاعیه جدید خود فاش کرد که قرص های Ubrelvy را برای درمان میگرن تأیید کرده است، اما از سوی دیگر این سازمان آمریکایی تایید نمود که گواهی تصدیق داروی یاد شده تنها برای تجویز در بزرگسالان است.

میگرن یک بیماری اغلب ناتوان کننده است که حدود 37 میلیون نفر در ایالات متحده را مبتلا کرده است. قرص های  Ubrelvy یک گزینه مهم برای درمان میگرن در بزرگسالان است و این داروی نخستین داروی در این کلاس دارویی است که موفق به گرفتن تاییدیه های لازم شده است.

برای تایید داروی ضد میگرن Ubrelvy، پژوهشگران مبادرت به انجام آزمایشات بالینی نمودند تا میزان اثر بخشی دارو را بر آورد کنند. در این آزمایش بیش از 1400 بزرگسال حضور پیدا کردند که همه آنان دارای سابقه میگرن بودند.

FDA  می گوید بسیاری از مبتلایان که این دارو را در هنگام سردرد میگرنی مصرف کرده اند، علائم بیماری در آنها یا بشدت کاهش یافته و یا اینکه تسکین کامل را طی دو ساعت تجربه کرده اند.

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی اصلی آن شامل سردردهای ملایم یا شدید پی در پی می‌باشد. میگرن یک واژه یونانی است که به معنای “درد در یک طرف سر” است.

فرد مبتلا به این بیماری بیشترین درد را در یک سمت سر خود حس می کند، دردی که ضربان دار است و از ۲ ساعت تا ۷۲ ساعت ادامه پیدا می کند. علایم همراه با میگرن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نور گریزی (افزایش حساسیت به نور)، صدا ترسی (افزایش حساسیت به صدا) باشد و درد به‌طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی ارتقا می یابد.

تقریبا بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردردهای میگرنی نشانه‌های پیش درآمدی یا «اورا» را دریافت می‌کنند که در واقع نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی است که نشان می‌دهند سردرد بزودی آغاز خواهد شد.

احتمال می رود علت بروز این بیماری ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است تا تاجاییکه حدود دو سوم افراد مبتلا، این بیماری را از خانواده به ارث می‌برند. جالب اینکه میگرن در زمان بلوغ، در پسرها کمی بیشتر از دخترها است، اما در میان زنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردهاست.

بیشتر بیماران میگرنی در زمان حمله از ازمسکن هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن استفاده می کنند. بر اساس آمار منتشر شده در سراسر جهان بیش از 10۱ درصد مردم در برخی از برهه‌های زندگی دچار علائم میگرنی شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حتی اگر اینم زیاد استفاده بشه و بدن بهش عادت کنه
    دیگه کارایی نداره

  2. این هنوز مراحل ازمایشیش تموم نشده و قابل تجویز نیست