فضانورد زن

کریستینا کخ رکورد بیشترین حضور یک فضانورد زن در فضا را از آن خود کرد

کریستینا کخ (Christina Koch) که به عنوان یک فضانورد زن اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارد، موفق به شکست رکورد بیشترین حضور یک زن در فضا شد.

روز 28 دسامبر 2019 میلادی را باید یک روز بزرگ برای فضانوردان زن دانست؛ چراکه در این روز کریستینا کخ توانست به رکورد حضور 288 روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد و رکورد حضور یک زن فضانورد در فضا را با یک‌بار پرواز به خود اختصاص دهد. این فضانورد زن ناسا طی روزهای آینده و در سال 2020 میلادی به زمین بر خواهد گشت که تا آن زمان رکورد وی به 300 روز خواهد رسید.

جزئیات رکورد حضور یک فضانورد زن در فضا

فضانورد زن

کریستینا کخ طی این مدت که در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشت توانست 4 پیاده‌روی فضایی را به انجام برساند و برای نخستین بار با جسیکا میر (Jessica Meir)، یکی دیگر از فضانوردان زن مستقر در ایستگاه فضایی اولین پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه را انجام دهند. هرچند تا به امروز 15 زن موفق به پیاده‌روی فضایی شده‌اند، اما در آن موارد حداقل یک فضانورد مرد نیز حضور داشت.

فضانورد زن

کریستینا کخ و جسیکا میر طی ماه ژانویه نیز قصد دارند بار دیگر ماموریت پیاده‌روی فضایی را به انجام برسانند که طی این ماموریت باتری‌های جدید خورشیدی را روی سیستم نیروگاه خورشیدی ایستگاه فضایی نصب خواهند کرد. گفتنی است رکورد بیشترین حضور یک فضانورد زن در فضا در بین فضانوردان آمریکایی به پگی آنت ویتسون تعلق دارد که وی توانست در مجموع 665 روز را در فضا سپری کند، اما این تعداد روز به واسطه 5 پرواز مختلف به ثبت رسید و کریستینا کخ فقط با یک پرواز به ثبت رکورد 266 روز دست پیدا کرد. همچنین کریستینا کخ اخیرا با شبکه CBS مصاحبه‌ای را انجام داد و ثبت این رکورد را افتخار بزرگی برای خود دانست.

فضانورد زن

کریستینا کخ متولد جکسونویل واقع در کارولینای شمالی است که توانست از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مدرک کارشناسی ارشد برق و فیزیک و مدرک کارشناسی ارشد برق را کسب کند. وی پیش از سفر به ایستگاه فضایی در مرکز فضایی گادرد ناسا در گرینبلت، مریلند و آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در لورل به عنوان مهندس برق با تمرکز بر طراحی ابزارهای فضایی فعالیت می‌کرد. در کارنامه علمی و کاری وی فعالیت در در چند برنامه تحقیقاتی در قطب جنوب به عنوان پژوهشگر نیز دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. منم میخوامممممممممممممممم

  2. اون دختره منم دخترم اخه این چ وضعشه

  3. سنش خیلی بالا میزنه واسه اکسیژن مشکلی نداره

  4. تبریک و آرزوى و موفقیت براى این بانوى عزیززززززززز

  5. از زمین خوشش نمباد همش میره فضا نوردی