لرزشگیر دوربین آیفون ۱۲

لرزشگیر دوربین آیفون 12 از نوع Sensor-Shift خواهد بود

بنابر یک گزارش تازه، اپل در پرچمداران آتی خود از لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده نمی‌کند. در عوض، لرزشگیر دوربین آیفون 12 مبتنی بر حرکت سنسور (Sensor-Shift) خواهد بود.

گوشی‌های فعلی اپل به لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز هستند تا در صورت تکان خوردن دست کاربر، از تار شدن تصاویر جلوگیری شود. سیستم OIS با حرکت اجزای درون لنز کار می‌کند. معمولا برای بهبود کیفیت نهایی تصویر، از ترفندهای نرم افزاری هم استفاده می‌شود. اما اگر لرزشگیر دوربین آیفون 12 از نوع Sensor-Shift باشد چگونه عمل خواهد کرد؟ این فناوری بیشتر در دوربین‌های دیجیتال بدون آینه وجود دارد و کارکرد آن، بر مبنای حرکت سنسور دوربین است؛ نه لنز!

لرزشگیر sensor-shift

در حال حاضر، استفاده از لرزشگیر اپتیکال برای کمپانی‌ها اولویت دارد. موثرتر بودن آن در محیط تاریک، هزینه پایین‌تر و امکان مشاهده‌ی عملکرد هنگام پیش‌نمایش تصویر، از جمله دلایل این موضوع هستند. در سوی مقابل، لرزشگیر مبتنی بر حرکت سنسور به علت هزینه بالاتر و کارایی نامناسب در شرایط کم‌نور، محبوبیت چندانی ندارد. البته پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر، تا حدی این مشکلات را برطرف ساخته است.

به هرحال، ظاهرا مدل‌های پریمیوم آیفون 12 از لرزشگیر سنسور شیفت برخوردار خواهند بود. علت این تصمیم اپل مشخص نیست؛ اما شاید هدفش کاستن از ابعاد لنز دوربین باشد. چون در صورت به‌کارگیری این فناوری، می‌تواند سیستم لرزش‌گیر را نه درون لنز؛ بلکه در بدنه خود گوشی تعبیه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه انواع مختلف لرزشگیرو با هم استفاده کنن نتیجه خیلی بهتر میشه

  2. یعنی اپل میخواد واسه ایفون 12هم ناچ بزاره