نئون انسان مصنوعی سامسونگ

انسان مصنوعی سامسونگ به نام نئون در CES 2020 رونمایی می‌شود

غول فناوری کره‌ای، سامسونگ، تصمیم دارد در روزهای آتی از محصول قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی جدید خود با نام نئون (Neon) در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کند.

سامسونگ دستیار دیجیتالی خود موسوم به بیکسبی را در مارس 2017 معرفی کرد. بیکسبی ابتدا به طور پیش فرض روی گلکسی اس 8 عرضه شد، اما بعدا به لیست بلندی از گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی راه یافت. اکنون پس از گذشت تقریبا نزدیک به سه سال، این شرکت قصد دارد پروژه وابسته به هوش مصنوعی جدید خود موسوم به نئون را معرفی کند.

نئون توسط مجموعه آزمایشگاه‌های فناوری و تحقیقات پیشرفته سامسونگ موسوم به استار لبز (STAR Labs) به ریاست و مدیر عاملی پراناو میستری توسعه یافته است. پراناو میستری بیشتر به خاطر کار خود در مورد سیکس سنس (SixthSense) و گلکسی گیر (Galaxy Gear) شناخته شده است و پیش از این به عنوان نایب رئیس بخش بین‌الملل سامسونگ به خدمت مشغول بود.

در حال حاضر جزئیات زیادی در مورد نئون وجود ندارد و از آنجایی که بسیاری تصور می‌کردند نئون یک نسخه پیشرفته از بیکسبی است، این شرکت مجبور به شفاف‌سازی شد که نئون ربطی به بیکسبی ندارد.

در حقیقت، با توجه به تیزرهای منتشرشده در سایت رسمی سامسونگ و رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که پروژه جدید این شرکت یک انسان دیجیتالی قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی است که عواطف و احساسات و هوش ما انسان‌های واقعی را تکرار خواهد کرد. سامسونگ حتی در صفحه فیسبوک و توییتر خود نئون را با عنوان انسان مصنوعی معرفی کرده است.

در حال حاضر دشوار است که بگوییم نئون دقیقا چیست، ولی سامسونگ چند تصویر به پنج زبان مختلف در توییتر با این سؤال منتشر کرده است که «آیا شما تا به حال با یک انسان مصنوعی ملاقات کرده‌اید؟» این نشان می‌‌دهد که انسان مصنوعی سامسونگ قادر خواهد بود به زبان‌های مختلف با کاربران تعامل برقرار کند.

تنها یک هفته تا شروع نمایشگاه CES 2020 فاصله داریم و امیدواریم که سامسونگ اطلاعات بیشتری را در مورد نئون در روزهای منتهی به معرفی رسمی آن منتشر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا انقدر پول و سرمایه جمع کردن که دیگه نمیدونن کجا سرمایه گذاریش بکنن

  2. ب صورت رسمی ازش پرده برداری نکردن؟