طراحی هواوی پی 40 پرو

بررسی مشخصات و طراحی هواوی پی 40 پرو با نگاهی به تازه‌ترین رندرها

دو منبع فعال در حوزه فناوری با همکاری یکدیگر و بر اساس تازه‌ترین اطلاعات فاش شده، رندرهای جدیدی را از هواوی پی 40 پرو (Huawei P40 Pro) منتشر کرده‌اند تا ما را با طراحی این گوشی هوشمند، بیشتر آشنا کنند.

با نگاه به تصاویر، این‌طور به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد با هر ترفندی، چهره پرچمدار خود را متفاوت جلوه دهد. اگر به یاد داشته باشید، صفحه نمایش هواوی پی 30 پرو از طرفین خمیده بود؛ ولی در طراحی هواوی پی 40 پرو پنلی را می‌بینیم که از هر چهار طرف انحنا دارد.

این مستلزم استفاده از فریمی با طراحی نوین است که نمایشگر گوشی را در جای خود نگه دارد و گوشه‌های آن را پنهان سازد. احتمالا در محافظت از دستگاه و گرفتن شدت ضربه هنگام افتادن هم نقش ایفا خواهد کرد.

طراحی هواوی پی 40 پرو

در اینجا حاشیه‌های صفحه نمایش نیز از هر چهار طرف، یک‌اندازه به تصویر کشیده شده‌اند و خبری از چانه‌ی عریض نیست. وجود حفره‌ای در سمت چپ نمایشگر، یکی دیگر از مولفه‌های طراحی هواوی پی 40 پرو است. احتمالا این حفره کپسولی شکل، از یک دوربین سلفی معمولی و یک دوربین فوق عریض میزبانی می‌کند.

درباره سایز پنل هنوز چیزی فاش نشده؛ اما شایعات از قصد هواوی برای بزرگ‌تر کردن آن (از 6.5 اینچ به 6.7 اینچ) حکایت دارند. البته خمیده بودن لبه‌های بالا و پایین، به معنای این است که ابعاد دستگاه، تغییر محسوسی نخواهد داشت.

احتمال وجود دوربین پنج‌گانه در هواوی پی 40 پرو

ماژول دوربین در پنل پشتی هواوی پی 40 پرو، طراحی پهن‌تری از پی 30 پرو دارد و تقریبا مشابه گلکسی اس 11 پلاس است.

رندر هواوی پی 40 پرو

درباره مشخصات اپتیک این پرچمدار، هنوز اطلاعات دقیقی موجود نیست؛ ولی گویا هواوی قصد استفاده از یک مجموعه دوربین پنج‌گانه را دارد. چیدمان دوربین‌ها این‌گونه خواهد بود که در سمت چپ علاوه بر سنسور اصلی و دوربین فوق عریض، یک دوربین پریسکوپی نیز خواهیم داشت؛ احتمالا با زوم اپتیکال 10 برابر!

در سمت راست ماژول، فلاش LED و سنسور ToF را می‌بینیم؛ اما یک دوربین مرموز دیگر هم هست که می‌تواند تله‌فوتو باشد. البته برخی منابع آن را یک دوربین ماکرو یا حتی یک دوربین فوق عریض دیگر توصیف می‌کنند.

مشخصات فنی و تاریخ معرفی هواوی پی ۴۰ پرو

کمپانی چینی، مراسم رونمایی از پرچمداران خانواده هواوی پی 40 را اواخر مارس 2020 (اوایل فروردین) در شهر پاریس برگزار خواهد کرد. احتمالا مدل لایت نیز آن‌ها را همراهی می‌کند.

از مشخصات فنی هواوی P40 پرو باید به تراشه کایرین 5G 990، رم 8 گیگ و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای نسخه پایه اشاره کنیم. حداقل یک نسخه دیگر، با حافظه 12+256 گیگابایتی هم باید وجود داشته باشد. سیستم عامل گوشی، اندروید 10 و رابط کاربری آن، EMUI 10 خواهد بود. ناگفته نماند که به علت تحریم هواوی توسط آمریکا، تضمینی برای وجود اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل در آن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چقدر شبیه اس ۱۱سامسونگ هست