دوربین پاپ آپ جانبی در پتنت‌های اوپو

پتنت اوپو برای یک گوشی با دوربین پاپ آپ جانبی ثبت شد

شرکت اوپو پتنتی را منتشر کرده که یک گوشی با دوربین پاپ آپ جانبی را به رخ می‌کشد. این سبک جدیدی از مکانیزم پاپ آپ برای ارائه‌ی یک گوشی تمام صفحه است.

شرکت‌های گوشی‌ساز به سختی در حال کار روی ارائه‌ی طراحی گوشی‌های هوشمند تمام صفحه هستند. ما تا به حال ناچ‌، حفره، پاپ آپ و دوربین‌های چرخشی را دیده‌ایم. اما پتنت جدیدی که به تازگی توسط اوپو ثبت شده، یک نوع دیگر نمایشگر تمام صفحه را به تصویر می‌کشد. معمولا دوربین‌های پاپ آپ در قسمت بالایی نمایشگر گوشی به کار می‌روند، اما در پتنتی که اوپو به ثبت رسانده، ما یک دوربین پاپ آپ جانبی را میابیم که در فریم کناری گوشی جای خوش کرده است.

دوربین پاپ آپ جانبی در پتنت‌های اوپو

طرح‌های این پتنت نشان می‌دهند که ماژول دوربین موتوری در سمت راست گوشی قرار گرفته است. طراحی هوشمندانه‌ی این دوربین پاپ آپ به گونه‌ای است که اگر نیازی به آن نداشتید، به قاب پشتی گوشی بازخواهد گشت. ما همچنین قاب پشتی را می‌بینیم که میزبان دو دوربین بیشتر در زیر مکانیزم پاپ آپ همراه یک فلاش LED است.

سمت راست دیوایس میزبان یک کلید پاور است، در حالی که سمت چپ می‌توان کلیدهای تنظیم ولوم و اسلات سیم کارت را یافت. زیر گوشی نیز میزبان یک اسپیکر، درگاه USB تایپ C و یک جک هدفون است.

دوربین پاپ آپ جانبی در پتنت‌های اوپو

هیچ تضمینی مبنی بر این که چه زمانی این پتنت به یک گوشی واقعی تبدیل شود وجود ندارد. لزوماً تمام پتنت‌هایی که توسط شرکت‌ها به ثبت می‌رسد به محصولات تجاری تبدیل نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد اوپو قصد دارد مدل‌های مختلف مکانیزم پاپ آپ را برای دوربین گوشی‌ها امتحان کند و می‌توانیم منتظر عرضه‌ی چنین موبایلی در بازار باشیم.