خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی بیشتر از خودروهای دیزلی به محیط زیست آسیب می‌رسانند

بررسی‌های شرکت خودروسازی مزدا حاکی از آن است که خودروهای الکتریکی یا برقی بیشتر از خودروهای دیزلی به محیط زیست آسیب می‌رسانند.

خودروهای الکتریکی با یک بار شارژ قادر خواهند بود مسافت زیادی را بپیمایند که چنین قابلیتی را مدیون باتری‌های قدرتمند خود هستند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد فرایند مخرب تولید باتری آنها باعث می‌شود بیشتر از خودروهای دیزلی به محیط زیست آسیب برسانند. در همین رابطه شرکت مزدا به عنوان خودروساز معروف ژاپنی اعلام کرد تصمیم داریم باتری خودروهای برقی را برای سال آینده به شکلی طراحی کنیم که آنچنان قدرتمند نبوده و فقط با یکبار شارژ بتوانند مسافت کمتر از 500 تا 600 کیلومتر را بپیمایند.

آسیب خودروهای الکتریکی به محیط زیست

بررسی‌های شرکت مزدا به خوبی نشان می‌دهد فرایندی که برای تولید باتری‌های خودروهای برقی قدرتمند استفاده می‌شود، باعث خواهد شد میزان زیادی گاز دی اکسید کربن در جو کره زمین انتشار پیدا کند؛ چراکه کارخانه‌ها در این فرایند انرژی زیادی را صرف می‌کنند که همین موضوع در آلوده شدن محیط زیست تاثیر خواهد داشت. از این رو اگر یک خودرو دیزلی مزدا 3 مسافتی حدود 160 هزار کیلومتر را بپیماید، همچنان کمتر از یک خودرو الکتریکی به محیط زیست آسیب خواهد رساند و چنین موضوعی از این حکایت دارد که تولید باتری‌های خودرو برقی به چه میزان باعث تخریب محیط زیست خواهد شد.

شرکت ژاپنی مزدا طی اطلاعیه‌ای هشدار دارد در فرایند تولید و ساخت باتری‌های 95 کیلووات ساعتی که بسیاری از مدل‌های جدید خودروهای تسلا نظیر تسلا اس و ایکس از آن استفاده می‌کنند، گاز دی اکسید کربن زیادی به جو منتقل می‌شود؛ از این رو شرکت مزدا در حال حاضر فقط به تولید باتری‌های 35.5 کیلووات ساعتی مشغول است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اخه اینا فقط فرایند تولیدشون مورد داره
    ولی اونا تو کل دوره مصرفشون دارن الاینده تولید میکنن

  2. فقط روند تولید باطریشون ب محیط زیست اسیب میزنه

  3. خوب پس برای کاهش اسیب ب محیط زیسا باید چیکار کرد