رمز دوم یکبار مصرف پیامکی

سرویس رمز دوم یکبار مصرف پیامکی راه‌اندازی شد

برخی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی از روز سه شنبه 17 دی سرویس رمز دوم یکبار مصرف پیامکی را برای کاربران ارائه کردند. طرح رمز پویا پیامکی به صورت مرحله‌ای برای سایر درگاه‌های پرداخت نیز فعال خواهد شد.

طبق اطلاعیه‌ای که اخیرا بانک مرکزی منتشر کرد، مقرر شده بود از روز سه شنبه 17 دی 98 سرویس رمز دوم یکبار مصرف پیامکی برای کاربران ارائه شود. در همین رابطه بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی رمز دوم پویا پیامکی را برای کاربران راه‌اندازی کرده‌اند. مدتی قبل نیز بانک مرکزی اعلام کرده بود مشترکان بانکی باید برای انجام تراکنش‌های اینترنتی و دریافت رمز پویا از طریق پیامک به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کرده و درخواست دهند. گفتنی است این طرح به شکل مرحله‌ای به اجرا خواهد رسید و تا پایان دی 98 در هر مرحله تعدادی از بانک‌ها این سرویس را ارائه خواهند کرد.

جزئیات سرویس رمز دوم یکبار مصرف پیامکی

رمز دوم یکبار مصرف پیامکی

در طرح جدیدی که بانک مرکزی در نظر گرفته است، به درگاه‌های پرداخت اینترنتی یا اپلیکیشن‌های پرداخت یک دکمه جدید با نام «درخواست رمز پویا» اضافه خواهد شد که مشتریان با کلیک بر روی آن می‌توانند رمز دوم پویا خود را از روش پیامک دریافت کنند. گفتنی است برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف از روش پیامک، مشتریان می‌بایست در بانک مربوطه خود شماره تلفن خود را به ثبت رسانده باشند. از این رو مشتریان بانکی می‌توانند برای تایید شماره تلفن خود از سه روش اینترنت بانک، خودپرداز یا مراجعه به شعبه استفاده کنند.

عملکرد این طرح به این شکل است که مشتریان بانکی پس از اینکه به درگاه پرداخت اینترنتی وارد شدند، باید بر روی دکمه «درخواست رمز پویا» کلیک کنند. در این حالت رمز دوم یکبار مصرف توسط بانک صادرکننده کارت مشترکان به شماره تلفنی که قبلا توسط مشتری به تایید رسیده است، ارسال خواهد شد. گفتنی است رمزهای یکبار مصرف فقط 120 ثانیه اعتبار دارند و پس از گذشت این اعتبار منقضی می‌شوند و همانطور که از اسم آنها مشخص است پس از یک بار استفاده باطل خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*