فیلم انگل

فیلم انگل (Parasite) احتمالا به یک مینی سریال تبدیل خواهد شد!

با توجه به اخبار منتشر شده بونگ جون-هو و شبکه HBO در حال مذاکره هستند تا بر اساس فیلم تحسین شده انگل (Parasite) یک مینی سریال بسازند.

فیلم انگل در جشنواره کن 2019 توانست جایزه نخل طلا (با ارزشمندترین جایزه این جشنواره) را تصاحب کند و پس از آغاز اکران جهانی این اثر رفته رفته تمامی منتقدین و دوست‌داران سینما شروع به تحسین ساخته جدید جون-هو کردند و این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم غیر انگلیسی زبان در بازارهای بین‌المللی تبدیل شد. بعد از شایعاتی که مبنی‌بر ساخت مینی سریالی با داستان فیلم Parasite توسط نت‌فلیکس شنیدیم، حالا رسما اعلام شده شبکه کانادایی HBO شانس اول ساخت سریال انگل است.

فیلم انگل

فیلم Parasite داستان یک خانواده فرودست کره‌ای را روایت می‌کند که به واسطه سلسله اتفاقاتی به خانه یک زوج ثروتمند راه پیدا می‌کنند و کارگردان در حاشیه قصه به نقد اجتماع کره، کشورهای در حال توسعه و به طور دقیق‌تر جدال بی‌پایان فرودست و بورژوازی می‌پردازد. موضوعی که انگل را دوست‌داشتنی می‌کند درهم آمیخته شدن چند سبک سینمایی مختلف در یک اثر واحد است که در کنار آن بازی خوب بازیگران، صحنه‌بندی‌های درجه یک و روایتی جذاب را داریم که مجموعا معجون جاه‌طلبانه و کم‌نقصی را پدید آورده‌اند.

با توجه به اینکه جون-هو چندی قبل اعلام کرده بود به بازسازی هالیوودی فیلم خود اعتقادی ندارد و پیشنهادهای مربوط به ساخت دوباره این اثر در آمریکا (احتمالا با بازیگران هالیوودی) را رد می‌کند، می‌توان امیدوار بود سریال Parasite به اثر درجه یکی تبدیل شود که همان حس و حال سینمایی جون-هو را در خود داشته باشد. از سوی دیگر سابقه HBO هم برای خلق یک مینی سریال درخشان است و از میان آثار موفقش در این زمینه می‌توان به دروغ‌های کوچک بزرگ، چیزهای تیز و چرنویل اشاره کرد که آخری هفته گذشته موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین مینی سریال درام شد! پس بیایید امیدوار باشیم مذاکرات این کارگردان کره‌ای و شبکه اچ‌بی‌او به سرانجام برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*