اینترنت رایگان

طرح ارائه اینترنت رایگان به کاربران شبکه ملی اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرد

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی از بررسی طرح ارائه اینترنت رایگان به کاربران شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اعلام کرد در سال 99 شاهد به اوج رسیدن شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

رضا تقی‌پور انوری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد بر اساس سند تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات می‌بایست در کشور پهنای باند ارزان، با کیفیت و امنی را ارائه دهیم. وی افزود در حال حاضر پهنای باند اینترنت برای ترافیک بین‌الملل هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، اما اگر از ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات استفاده شود، شاهد کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

ارائه اینترنت رایگان به کاربران شبکه ملی اطلاعات

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در ادامه بیان کرد طرح ارائه اینترنت مجانی به کاربران شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است، اما برای به اجرا رساندن این طرح ملاحظاتی وجود دارد که می‌بایست آنها را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم. وی افزود با توجه به اینکه اداره شبکه‌های ارتباطی هزینه‌هایی را به همراه دارد و قسمتی از این حوزه نیز به ارائه‌دهندگان خدمات غیردولتی مربوط می‌شود، ارائه این طرح نیازمند بررسی‌های همه‌جانبه است؛ زیرا قسمتی از درآمد ترافیک پهنای باند به دولت اختصاص پیدا می‌کند و اگر ترافیک داخلی را رایگان ارائه دهیم، سهم درآمدی دولت از آن کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل مجلس باید برای آن قانونی را تعیین کند. وی در پایان خاطرنشان کرد در سال 99 شبکه ملی اطلاعات به نقطه اوج و عطف خود می‌رسد.