سامسونگ

سامسونگ موفق به کسب سه جایزه در زمینه تعهد به حفظ محیط زیست شد

سامسونگ در ابتدای سال جدید توانست با اقداماتی چون بازیافت، استفاده مجدد و مدیریت پسماند در زمینه تعهد به حفظ محیط زیست 3 جایزه را از آن خود کند.

در مراسم جوایز چالش‌های الکترونیک مدیریت پایدار مواد (SMM) در سال 2019 که به میزبانی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا برگزار شد، شرکت سامسونگ توانست جوایز قهرمانی و پیشتازی را به دست آورد. همچنین در مراسم جوایز نوآوری‌های نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) شرکت سامسونگ به عنوان برنده جایزه توسعه استفاده کارآمد از منابع، معرفی شد.

سامسونگ و تعهد به اقتصادی چرخه‌ای

سامسونگ

مراسم چالش‌های الکترونیک مدیریت پایدار مواد (SMM) که از سال 2014 به میزبانی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا برگزار می‌شود، در واقع میزان تعهد شرکت کنندگان به مدیریت پایدار منابع و بازیافت مسئولانه مواد را سنجیده و به شرکت‌هایی که در آمریکا بصورت داوطلبانه وارد برنامه‌های بازیافتی می‌شوند، جایزه اهدا می‌کند. این جوایز در دو گروه برای محصولات و خدمات غیر محصولی و فناوری‌های جدید ارائه می‌شود که به تناسب با حفظ محیط زیست بهینه سازی شده‌اند و جایزه‌ای هم در زمینه‌ی پیشتازی در فعالیت‌های بازیافتی اهدا می‌شود. امسال سامسونگ در هر دو گروه برنده شد و در روز 8 ژانویه هم مسئولان عالی رتبه سامسونگ در مراسم جوایز چالش‌های الکترونیک مدیریت پایدار مواد (SMM) در لاس‌وگاس شرکت کردند.

در بین برگزیدگان، سامسونگ سومین جایزه خود در تاریخ این مراسم که از سال 2016 شروع شده را دریافت کرد که نشان دهنده پیشتازی در ایده‌های حفظ محیط زیست در صنایع الکترونیک است. استفاده مجدد از قطعات گلکسی، برای اهداف حفاظت از محیط زیست و دستاوردهای اجتماعی دلیل اصلی اهدا این جایزه به سامسونگ می‌باشد.

پروژه استفاده مجدد از قطعات گلکسی، گوشی‌های منسوخ را در دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت اشیا استفاده می‌کند تا برای جوامع کمتر توسعه یافته سودآور باشند. این پروژه با همکاری موسسه تحقیقات پزشکی کره از سال 2017 آغاز شده و در یکی از مهمترین قدم‌ها از گوشی‌های بازیافتی در تولید تجهیزات قابل حمل آزمایش چشم استفاده شده است. در سال 2017 این پروژه برای اولین بار برنده این جایزه شد و سال گذشته هم توانست 90 دستگاه آزمایش چشم را به ویتنام برساند که برای آزمایش 14 هزار نفر از مردم آنجا استفاده شده بودند.

در بخش پیشتازی هم سامسونگ برای ششمین سال متوالی جایزه طلا را بدست آورد که تنها به شرکت‌هایی اهدا می‌شود که 96 درصد کل تولیدات الکترونیکی شان توسط شرکت‌های ثالث بازیافت کننده تایید شود. سامسونگ همچنین به دلیل جمع آوری و بازیافت 60 هزار تن پسماند الکترونیکی در سال 2018، بستن قرارداد صرفا با شرکتهای دارای تاییدیه e-Stewards و برنامه‌ای برای اهدای تاییدیه بازیافت محصولات الکترونیک، مورد تقدیر قرار گرفت. این شرکت همچنین بصورت فعال در برنامه eCycling شرکت می‌کند که برنامه جمع‌آوری داوطلبانه پسماندهای الکترونیکی، توسط شرکت‌ها و تحت مدیریت اتحادیه فناوری‌های مصرفی (CTA) است.

نوآوری پایدار

در نمایشگاه CES امسال، سامسونگ افتخارات متعددی را در بخش جوایز نوآوری‌ها برای محصولات و خدمات خود از فناوری‌های نمایشگر تا گوشی های موبایل دریافت کرد. یکی از برجسته‌ترین دلایل آن ارایه راهکارهایی نوآورانه و برجسته مانند طراحی بسته‌های سازگار با محیط زیست در تلویزیون‌های Serif بود که برای استفاده پایدار از منابع، از آنها تقدیر شد.

طراحی این بسته بندی‌ها موسوم به Eco-Packaging به مصرف کنندگان امکان می‌دهد تا از بسته‌بندی یک محصول برای قطعات کوچکتر لوازم خانه شان استفاده کنند. وقتی محصول را خارج کردید، می‌توانید کارتن ضخیم بسته بندی را به عنوان یک میز یا قفسه کوچک استفاده کنید که راهنمای آن هم با استفاده از کد QR روی جعبه قابل دریافت است. این بسته بندی برای اولین بار در نیمه اول سال 2020 برای تلویزیون‌های The Serif ارائه خواهد شد.

سامسونگ پیش از نمایشگاهCES امسال و در روز 4 ژانویه هم یک رخداد جمع‌آوری پسماندهای الکترونیکی را میزبانی کرد که در آن شرکت کنندگان می‌توانستند لوازم الکترونیکی منسوخ خود را بدون هیچ هزینه‌ای دور بیندازند. سامسونگ این مراسم را بصورت سالانه و از سال 2017 برگزار می‌کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کمپانی به این بزرگی باید در زمینه محیط زیست کار هایی انجام بده جای تعجبی نداره

  2. والا هم ابنکه ب این چیزا فکر میکنن و هم اینکه پیشرفت میکنن عالیه