پتنت نسل جدید قلم هوشمند اپل

پتنت نسل جدید قلم هوشمند اپل با دوربین و اسکنر اثر انگشت داخلی منتشر شد

پتنتی از نسل جدید قلم هوشمند اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل پنسل 2020 (Apple Pencil 2020) به یک دوربین و اسکنر اثر انگشت داخلی مجهز خواهد بود.

نسل فعلی اپل پنسل، ابزار شگفت انگیزی است که به شما اجازه می‌دهد کارهای مختلف را به سرعت انجام دهید. عمده‌ترین پیشرفت آن نسبت به نسل گذشته اضافه شدن دو ضربه برای دسترسی به برخی از قابلیت‌ها است. این حالت می‌تواند توسط کاربر سفارشی شود، اما در کل چهار گزینه پیش روی آن نیست. به نظر می‌رسد در آینده امکانات بیشتری به این حالت دو ضربه‌ای افزوده خواهد شد.

پتنت نسل جدید قلم هوشمند اپل

پتنت نسل جدید قلم هوشمند اپل

پتنتی از سوی غول کوپرتینویی در دفتر حق مالکیت معنوی ایالات متحده به ثبت رسیده که نسل جدیدی از قلم هوشمند اپل را همراه با اضافه شدن ژست‌های حرکتی جدیدی نظیر سه لمس، سوایپ کردن یا چرخاندن قلم بین انگشتان دست، به نمایش می‌گذارد. این حرکت‌های جدید می‌تواند قابلیت‌هایی بیشتر از آنچه نسل فعلی اپل پنسل ارائه می‌کند را در اختیار کاربر قرار دهد. آن‌ها می‌توانند چیزی نظیر تغییر ابزار، رنگ، شکل، اندازه و ضخامت ابزار در حال استفاده، لغو/تکرار، کپی/پیست و غیره باشند.

علاوه بر این، یک سنسور خازنی به کار رفته داخل قلم نیز قادر به تشخیص لمس یک انگشت توسط کاربر نسبت به سایر کاربران است. در اینجا سنسورهای دیگری نظیر یک دوربین، میکروفون، اسپیکر، چند دکمه و حتی یک سنسور بیومتریک یا یک ترک پد را نیز می‌توان یافت.

به گزارش تحلیلگران بلومبرگ، اپل کمتر از 200 میلیون دستگاه آیفون را در سال مالی آتی (در مقایسه با 186 میلیون دستگاه نسبت به سال گذشته) به فروش خواهد رساند. این می‌تواند اپل را به رکورد فروش 2 میلیارد آیفون، از زمان عرضه‌ی نخستین آیفون در سال 2007 تا به همین حالا برساند.

همین کارشناسان می‌گویند اپل امسال از دومین نسل گوشی ارزان قیمت آیفون SE خود پرده برداری خواهد کرد. آن‌ها احتمال می‌دهند اپل این گوشی را با نام «آیفون 9» روانه‌ی بازار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اوووووف قلمه حسگر اثر انگشت داره خیلی جالبه ولی اینطوری قلمه شارژی میشه که خوب نیست ب نظرم