فضانورد جدید

13 فضانورد جدید برای انجام ماموریت آرتمیس به ناسا ملحق شدند

13 فضانورد جدید شامل 6 زن و 7 مرد برای انجام ماموریت بازگشت انسان به ماه (آرتمیس) به ناسا ملحق شدند. این فضانوردان پس از کسب تجربه از این پروژه برای سفر به مریخ آماده خواهند شد.

13 فضانورد جدید شامل 6 زن و 7 فضانورد زن برای انجام ماموریت بازگشت انسان به ماه (آرتمیس) به ناسا پیوستند. در واقع به واسطه پروژه Artemis، ناسا نخستین فضانورد زن را به کره ماه اعزام خواهد کرد. همچنین ناسا قصد دارد به کمک پروژه بازگشت انسان به ماه، این فضانوردان با شرایط حضور در فضا آشنا سازد تا بتوانند برای سفر به مریخ آماده شوند.

انتخاب 13 فضانورد جدید از میان 18 هزار برگزیده

فضانورد

این 13 فضانورد جدید ناسا از سال 2017 میلادی در حال آموزش هستند و از بین 18 هزار نفر برگزیده به عنوان فضانوردان اعزامی به کره ماه انتخاب شدند. این فضانوردان در مرکز فضایی جانسون ناسا طی مراسم فارغ‌التحصیلی یک سنجاق نقره‌ای با نمادی از پروژه مرکوری 7 را دریافت کردند و به صورت رسمی به عنوان فضانوردان ناسا برای اعزام به کره ماه معرفی شدند.

هنگامی که این فضانوردان نخستین ماموریت خود را آغاز کنند، نشان سنجاق طلا به آنها اعطا خواهد شد. ماموریت آرتمیس ناسا در سال 2024 به اجرا خواهد رسید و طی آن اولین فضانورد زن قدم بر ماه خواهد گذاشت. گفتنی است هدف ناسا از انجام این پروژه آماده کردن فضانوردان برای سفر به مریخ در اواسط دهه 2030 است. سازمان فضایی ناسا در حال حاضر 48 فضانورد فعال در اختیار دارد و در ماه‌های آینده فضانوردان جدیدی را به خدمت خواهد گرفت.