کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس

آشنایی با کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس ؛‌ یک کامپیوتر تک برد برای هوش مصنوعی

کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس برای کاربری‌های هوش مصنوعی طراحی شده است و این کامپیوتر تک برد از Google Edge TPU بهره می‌برد. در ادامه با قابلیت‌های این کامپیوتر ایسوس آشنا می‌شویم.

ایسوس به طور رسمی Tinker Edge T را با طراحی ویژه برای کاربری‌های هوش مصنوعی عرضه کرد. این کامپیوتر تک برد (SBC) با بهره‌گیری از Google Edge TPU، یک شتاب‌دهنده ویژه برای بهبود عملکرد یادگیری ماشین (ML) با مصرف انرژی پایین راهکاری نوین برای اتصال دستگاه‌های هوشمند و کاربردی است. با شتاب‌دهنده آنبرد ML، Tinker Edge T امکان اجرای چهار ترا عملیات بر ثانیه (TOPS) را تنها با مصرف 0.5 وات بر هر عملیات پردازشی دارا می‌باشد. همچنین Tinker Edge T برای مدل‌های TensorFlow Lite نیز بهینه شده و به سادگی امکان کامپایل مدل‌های ساده یادگیری ماشین را فراهم می‌سازد.

ویژگی‌های کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس

پردازنده NXP i.MX 8M

کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس

Tinker Edge T با پردازنده قدرتمند و مدرن چهار هسته‌ای ARM-based NXP i.MX 8M عرضه شده است که برای راهکارهایی نظیر پردازش گرافیک، دید ماشین، تبادل تصویر و صوت، گفتگو و راهکارهای ایمن و حساس بسیار مناسب است. Tinker Edge T با استفاده از 1 گیگابایت حافظه LPDDR4 به صورت دو کاناله، سرعت بالا و مصرف پایین را برای داده‌های پردازش شده همراه دارد. در کنار آن نیز یک حافظه 8 گیگابایتی eMMC و رابط SD 3.0 حجم کافی برای نصب سیستم عامل و نرم افزارها را برای کاربر در دسترس قرار می‌دهد.

طراحی مدار تغذیه پیشرفته

کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس

اکثر مادربردهای SBC معمولا از یک مدار تغذیه 15 واتی (5V 3A) استفاده می‌کنند که در شرایطی که دستگاه‌های جانبی متعدد به آن وصل باشد یا در طولانی مدت دچار ناپایداری می‌شوند. در Tinker Edge T ایسوس مدار تغذیه ویژه‌ای در نظر گرفته شده که امکان فراهم آوردن مصرف 45 واتی برای کل سیستم به همراه همه ورودی خروجی‌های فعال بدون کاهش عملکرد یا وقفه در سیستم حتی در هنگامی که چند دستگاه به هم متصل هستند را فراهم می‌کند. در کنار آن نیز راهکار محافظتی ویژه‌ای به منظور کنترل مسائلی نظیر اختلال در جریان یا ولتاژ ورودی منبع تغذیه در Tinker Edge T وجود دارد.

راهکارهای ارتباطی بیشتر برای گسترش دهندگان

کامپیوتر Tinker Edge T ایسوس

Tinker Edge Tاز رابط کاربری ورودی/خروجی کاملی بهره می‌برد که شامل رابط MIPI-DSI برای تصویر و سنسورهای لمسی و دو رابط MIPI-CSI برای دوربین‌های سازگار با دید ماشین و ارتباط با ابزارهایی نظیر تخمین عمق، ماشین‌های هوشمند فروش با متد پرداخت توسط QR Code و تبلیغات تعاملی است.

Tinker Edge T با رابطی جذاب برای کاربران تازه کار عرضه شده است. این SBC با LEDهای قابل برنامه ریزی عرضه شده تا تازه کارها بتوانند بر حسب مورد به صورت آسان و سریع علائم مورد نظر خود را بررسی کنند. در کنار آن نیز هدرهای GPIO نیز به صورت کد دار و رنگ آمیزی شده، امکان خطای اتصال اشتباه را برای کاربر به صفر رسانیده است.

Tinker Edge T از یک پورت فول سایز HDMI، USB Type-A، USB Type-C، شبکه گیگابیتی و ماژول آنبرد Wi-Fi و بلوتوث به منظور ارتباط با دستگاه‌های مختلف و شبکه استفاده می‌کند.

ابزارهای چند پلتفرمی

ایسوس یک رابط کاربری API و SDK قدرتمند به منظور درون‌سازی ماژول‌های هوش مصنوعی برای Tinker Edge T در نظر گرفته است تا کاربران به سادگی نرم افزارهایی نظیر حسگرهای محیطی یا طبقه بندی تصاویر را در نرم افزار خود به کار گیرند. همچنین Tinker Edge T با یک ابزار فلش سیستم عامل به منظور نصب سیستم عامل در پلتفرم‌های مختلف در SD Card یا درایوهای USB عرضه شده تا کاربران نصب سیستم عامل را به راحتی انجام دهند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*