سامسونگ گلکسی S20 پلاس

ویدیو جدید سامسونگ گلکسی S20 پلاس : اسکنر درون صفحه‌ای و حذف جک هدفون

طی روزهای گذشته چند مورد درز اطلاعات گسترده در مورد سامسونگ گلکسی S20 پلاس (Galaxy S20 Plus) به وجود آمد. امروز نیز ویدیویی منتشر شده که تصاویر واقعی از این گوشی به نمایش در می‌آورد.

منبعی که پیش از این تصاویری را از سامسونگ گلکسی S20 منتشر کرده بود، به‌تازگی ویدویی منتسب به این گوشی ارائه‌کرده است. این ویدیو کوتاه از S20 پلاس جزئیاتی را در مورد صفحه نمایش 120 هرتز، جاگذاری اسکنر در صفحه نمایش و ظرفیت باتری اعلام می‌کند. در این کلیپ همچنین به عدم وجود جک هدفون اشاره شده است.

در فیلم منتشر شده، گلکسی اس 20 پلاس چندبار چرخیده می‌شود. یکی از تفاوت‌هایی که در طراحی مشهود است، به‌روزرسانی کلید‌هاست که دکمه‌های تنظیم حجم صدا به سمت راست گوشی، درست بالای کلید پاور منتقل شده‌ است. همچنین دیگر کلید اختصاصی Bixbay در این گوشی وجود نخواهد داشت اما ممکن است این عملکرد به کلید پاور و در نگه داشتن چند ثانیه‌ای آن انتقال یابد. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش نیز نازک‌تر از قبل شده‌اند.

صفحه نمایش در سری اس جدید اکنون باریک‌تر شده است و نسبت ابعاد 9:20 دارد و وضوح تصویر 1440 در 3200 است. حتی عکسی از گوشی جدید سامسونگ در کنار نسل پیشین خود یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 منتشر شده است که می‌توانید ببینید ابعاد آن تا چه حد پیشرفت کرده است. سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا حتی از این گوشی نیز بزرگ‌تر خواهد بود.

سامسونگ گلکسی S20 پلاستصویری از صفحه تنظیمات بدست آمده که نشان از تنظیمات صفحه در نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. پیش از این گزارشاتی در این مورد شنیده بودیم و تصویر فوق، صحت آن‌ها را تایید می‌کند. سامسونگ گلکسی S20 پلاس تنها در وضوح فول اچ‌دی قادر به نمایش در نرخ 120 هرتز خواهد بود.

سامسونگ گلکسی S20 پلاسگوشی‌های گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 در مدل 2019 به سنسور اثرانگشت التراسونیک در صفحه‌نمایش خود مجهز بودند. ما شاهد بازگشت این اسکنرها در صفحه نمایش گلکسی S20 نیز هستیم. اما هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ هنوز هم قصد استفاده از راه حل کوالکام را دارد یا به نفع اسکنر‌های نوری تغییر رویه خواهد داد.

سرانجانم پس از شایعات بسیار، بخشی از مشخصات پایه گلکسی S20 پلاس منتشر شد. این دستگاه 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. همچنین ظرفیت باتری این گوشی 4500 میلی‌امپر ساعت است.

سامسونگ گلکسی S20 پلاسپرچمداران سال 2020 سامسونگ به اولین دستگاه‌های سری اس بدل خواهند شد که جک هدفون از آن‌ها حذف می‌شود. سال گذشته سامسونگ اولین اقدام خود را برای این حذف این قطعه در گلکسی نوت 10 انجام داد. بنابراین تصویر می‌شود در آینده سامسونگ این رویه را ادامه دهد. صنعت گوشی‌های هوشمند به اندازه کافی تغییرات داشته و با افزایش روز افزون محبوبیت هدفون‌های بلوتوث، وجود جک هدفون دیگر عاملی مهم در انتخاب گوشی‌های پرچمدار نیست.

سری گلکسی S20 در تاریخ 11 فوریه طی رویداد Unpacked اعلام خواهد شد. احتمالا در روزهای آینده اطلاعات بیش‌تری هم از سامسونگ گلکسی زد فلیپ نیز منتشر خواهد شد.