ویندوز 7 مایکروسافت

ویندوز 7 مایکروسافت رسماً بازنشسته شد

سرانجام ویندوز 7 مایکروسافت (Microsoft Windows 7) بازنشسته شد. مایکروسافت از روز گذشته دیگر این سیستم عامل قدیمی را پشتیبانی نمی‌کند!

مایکروسافت به صورت رسمی پایان پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 7 را اعلام کرد. بنابراین زمان آن فرا رسیده تا از این سیستم عامل به نسخه‌های جدیدتر مهاجرت کنید. در نظر داشته باشید که از این به بعد استفاده از این پلتفرم می‌تواند شما را در خطر استفاده از یک کامپیوتر ناامن قرار دهد.

ویندوز 7 در سال 2009 عرضه شد. آن خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و نشان داد که جایگزین لایقی برای ویندوز ایکس پی است. با این حال مایکروسافت پس از آن ویندوز 8 و سپس ویندوز 10 را در سال 2015 عرضه کرد.

به صورت قانونی اگر بخواهیم حساب کنیم، همزمان با عرضه‌ی ویندوز 10 (و قابلیت ارتقاء به آن که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داشت) پشتیبانی از ویندوز 7 مایکروسافت پایان پیدا کرد. با این حال همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی برای ایمن نگه داشتن کامپیوترهای مجهز به این سیستم عامل قدیمی تا به امروز منتشر می‌شد.

در 14 ژانویه 2020 (24 دی 98) ویندوز 7 به حیات خود پایان داد. این بدان معناست که مایکروسافت دیگر هیچگونه پشتیبانی از آن نخواهد کرد. البته در اینجا یک استثنا وجود دارد و آن هم کاربران نسخه‌های Professional یا Enterprise ویندوز 7 است. برای روشن شدن قضیه لازم است بگوییم که این پایان پشتیبانی بدان معنا نیست که کامپیوتر شما دیگر قادر به اجرا نیست، در واقع شما می‌توانید همه‌ی کارهایی که تا به امروز انجام می‌دادید را روی آن انجام دهید. اما دیگر مایکروسافت پچ‌های عیب‌هایی و امنیتی را برای این پلتفرم منتشر نخواهد کرد.

به همین خاطر استفاده از این سیستم عامل شما را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد و باید همین حالا استفاده از آن را متوقف کنید. همچنین در طول زمان نیز دیگر توسعه دهندگان پشتیبانی از این سیستم عامل را متوقف می‌کنند و نرم افزارهای مورد علاقه‌ی شما دیگر روی این سیستم نصب نخواهند شد. درست مانند اتفاقی که برای ویندوز ایکس پی نیز افتاد.

همین حالا از ویندوز 7 مایکروسافت مهاجرت کنید!

اگر می‌خواهید همچنان از ویندوز 7 استفاده کنید، پس باید تمام ریسک‌هایی که وجود دارد را نیز بپذیرید. با این حال ما توصیه می‌کنیم که حتما کامپیوتر خود را به ویندوز 10 ارتقاء ببخشید، یا اگر نمی‌شود یک کامپیوتر ویندوز 10 جدید بخرید یا آنکه کلاً به سیستم عامل مک او اس مهاجرت کنید و یا لینوکس را نصب کنید.