وان پلاس کانسپت وان

وان پلاس از دوربین نامرئی در پرچمداران خود استفاده خواهد کرد

در نمایشگاه CES شاهد رونمایی از گوشی مفهومی وان پلاس کانسپت وان با دوربین نامرئی بودیم. حالا کمپانی چینی می‌خواهد این تکنولوژی جدید را در محصولات تجاری خود نیز به‌کارگیری کند.

«پیتی لائو» مدیرعامل وان پلاس در مصاحبه با Verge تایید کرد که در آینده نزدیک، دوربین نامرئی وارد پرچمداران کمپانی خواهد شد. البته او به زمان مشخص یا نام گوشی خاصی اشاره نکرد. ظاهرا آماده‌سازی این فناوری، هشت ماه زمان برد؛ اما با توجه به پیچیدگی‌های آن، وان پلاس به وقت بیشتری برای انجام تست‌های نهایی و گرفتن بازخورد مناسب نیاز دارد.

دوربین نامرئی وان پلاس

عملکرد دوربین نامرئی به یک لایه نازک شیشه‌ای موسوم به الکتروکرومیک گلس (electrochromic glass) متکی است. بسته به برقراری یا قطع جریان الکتریکی، این پوشش از حالت مات به شفاف تغییر ظاهر می‌دهد. در واقع، فقط وقتی که می‌خواهید از دوربین‌های عقب استفاده کنید آن‌ها را خواهید دید و در سایر اوقات، پنهان شده زیر این لایه شیشه‌ای مات هستند.

تکنولوژی دوربین نامرئی علاوه بر اینکه ظاهر شکیل‌تر و یکپارچه‌ای به دستگاه می‌بخشد، در زمینه عکاسی هم مزیت‌های دارد. چون لایه شیشه‌ای، می‌تواند نقش یک فیلتر را هم ایفا کند و باعث ثبت تصاویر واضح‌تر در نور شدید شود؛ مثلا وقتی که خورشید به طور مستقیم می‌تابد.

البته بعید است که این تکنولوژی را در گوشی‌های سری وان پلاس 8 ببینیم؛ اما اعضای خانواده وان پلاس 8 تی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اگر هم نه، وجود دوربین مخفی در وان پلاس 9 تضمین شده به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*