مايکروسافت در حال طراحی و تولید تلفن‌همراهی با نام و نشان خود است

microsoft surface phone

گویا حتی تصاحب نوکیا نیز عطش ردموندی‌ها برای تبدیل شدن به‌یکی از تولیدکننده بزرگ ابزار‌های قابل حمل را فروکش نکرده است. از‌این‌رو این کمپانی در حال طراحی و تولید تلفن‌همراهی با نام و نشان خود است. بر اساس گزارش‌هایی که یکی از متخصصان مایکروسافت نیز مهر تاییدی بر آن زده، مایکروسافت در حال طراحی و تولید یک تلفن‌همراه با نام خود و احتمالا سرفیس است.

Vinnet Durani، یکی از مدیران مایکروسافت در گروه تجاری ویندوزفون، با تایید این خبر، اضافه نمود:

    ما در انتظار برای مشخص شدن نحوه‌ی عرضه‌ی نلفن‌های هوشمند نوکیا با استفاده از نرم‌افزار‌های مایکروسافت هستیم. تلفنی تحت برند و نام مایکروسافت نیز در حال تحقیق و بررسی است، اما در حال حاضر کار با سایر تولیدکنندگان تلفن‌های همراه برای تولید تلفن‌های هوشمند ویندوزی در حال انجام است که از جمله‌ی این تولیدکنندگان می‌توان به هووآوی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی اشاره کرد.

    (Vinnet Durani)

در صورتی که همه‌‌ی اقدامات بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برود، پروسه‌ی خرید نوکیا توسط مایکروسافت در سه‌ماهه‌اول سال 2014 تکمیل خواهد شد. براساس شنیده‌ها همکاری دو شرکت در صورت تکمیل مراحل واگذاری نوکیا نیز ممنوع شده است که ازاین‌رو نظریه‌ی ساخت تلفن‌همراه مایکروسافت به‌صورت مستقل از نوکیا را تقویت می‌کند. احتمالا تلفن‌همراه تولید شده توسط مایکروسافت از سری سرفیس این کمپانی خواهد بود.

هم‌اکنون قضاوت در مورد قیمت و نحوه‌ی کار تلفن‌همراه مایکروسافت بسیار سخت است، چراکه تبلت‌‌های سرفیس با مشکل قیمت بالا نسبت به رقبا دست‌به گریبان هستند. مایکروسافت حتی در راستای کاهش قیمت این محصولات، ضرر 900 میلیون دلاری را متحمل شد. از این‌رو برخی کارشناسان مایکروسافت را برخلاف نوکیا فاقد قدرت بازاریابی و شناسایی نیاز بازار در حوزه‌ی ابزار‌های قابل حمل بر می‌شمارند.

Anshul Gupta، یکی از کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر، انتظار دارد مایکروسافت ضعف خود در بازار ابزار‌های قابل حمل را با تصاحب نوکیا برطرف کند.

    با نگاهی به سابقه‌ی مایکروسافت در ارائه‌ی محصولات سخت‌افزاری، قضاوت و پیش‌بینی در مورد تولید تلفن هوشمند، سخت است. اما مایکروسافت با تصاحب نوکیا، می‌تواند از قابلیت‌های مهندسی و ساخت ابزار‌های قابل حمل در نوکیا به نفع خود استفاده کند و با استفاده از توان تولیدی نوکیا نام خود را در کنار سایر تولیدکنندگان ابزار‌های قابل حمل قرار دهد.

    (Anshul Gupta)

درصورتی که تلفن‌همراه مایکروسافت قبل از کامل شدن توافقات بین مایکروسافت و نوکیا به بازار عرضه شود، مطمئنا نام لومیا روی آن قرار نخواهد گرفت و به‌احتمال زیاد، شاهد ظهور تلفن‌همراه سرفیس خواهیم بود.

منبع : wmpoweruser

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*