جنسیس GV80

جنسیس GV80 معرفی شد؛ با اولین شاسی بلند Genesis آشنا شوید

جنسیس GV80 به عنوان اولین شاسی بلند Genesis در حالی رونمایی شد که با مدل کانسپت خود شباهت بسیار زیادی دارد. در ادامه با امکانات و مشخصات این شاسی بلند کره‌ای آشنا می‌شویم.

با توجه به اینکه طی ماه گذشته تصاویر جاسوسی مختلفی از جنسیس GV80 منتشر شده بود، سرانجام این خودروساز کره‌ای به صورت رسمی از نخستین شاسی بلند خود پرده برداشت. البته در سال 2017 شرکت جنسیس از مدل کانسپت آن رونمایی کرده بود، اما حالا شاهد معرفی مدل تولیدی آن هستیم که مشابه مدل کانسپت خود است. از مهم‌ترین ویژگی‌های قسمت جلو این خودرو می‌توان به جلوپنجره مثلثی شکل و چراغ‌های چهارتایی اشاره کرد که در مدل تولیدی سایز آنها افزایش پیدا کرده است. همچنین طراحان برای طراحی دماغه خودرو جنسیس GV80 از شکل لوگو این شرکت الهام گرفته‌اند.

مشخصات جنسیس GV80

جنسیس GV80

طراحان در نمای جانبی خودرو برای روی گلگیرها از تریم کرومی استفاده کرده‌اند. همچنین در این بخش خطی که از دماغه تا روی درها کشیده شده است نیز مشاهده می‌شود. طراحان برای این خودرو رینگ‌های 22 اینچی را در نظر گرفته‌اند و در بخش عقب نیز شاهد چراغ‌های دو قسمتی، اسپویلر روی سقف و یک اسپویلر ظرفیت روی صندوق بار هستیم. بین چراغ‌های عقب یک نوشته کرومی GENESIS به چشم می‌خورد. طراحان برای بخش‌های زیادی از بدنه چون کاپوت، درها و در صندوق بار از آلومینیوم سبک‌وزن استفاده کرده‌اند.

جنسیس GV80

طراحان جنسیس برای کابین این خودرو نیز تلاش کردند تا یک طراحی مشابه مدل کانسپت ایجاد کنند که تا حدودی نیز موفق بوده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین می‌توان به نمایشگر 14.5 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان دو پره اشاره کرد. شرکت جنسیس برای آرامش کابین تلاش‌های متعددی انجام داده و برای این کار از یک سیستم کنترل فعال سروصدای جاده استفاده کرده است؛ در واقع این سیستم می‌تواند سروصدای جاده را آنالیز کند.

جنسیس GV80

جنسیس جی وی 80 به صورت استاندارد از 10 ایربگ بهره می‌برد که شامل یک ایربگ میانی صندلی‌های جلو است؛ این ایربگ از آسیب‌دیدگی سر سرنشینان در ضربه‌های جانبی جلوگیری می‌کند. از قابلیت‌های ایمنی این خودرو باید به دستیار جلوگیری از برخورد هنگام پارک کردن، هشدار توجه راننده، دستیار بزرگراه، سیستم جلوگیری از برخورد جانبی عقب، سیستم کمک به جلوگیری از برخورد جلو و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد. کنترل الکترونیکی تعلیق با پیش‌بینی مسیر به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین تکنولوژی‌های این خودرو محسوب می‌شود که این سیستم می‌تواند سطح جاده را با کمک دوربین جلو مورد بررسی قرار داده و سیستم تعلیق را بر اساس آن تنظیم کند.

جنسیس GV80

این کراس اوور کره‌ای در بازار کره جنوبی در سری اول با یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل عرضه خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 274 اسب بخار و گشتاور 590 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین بر اساس نوع بازار برای این خودرو دو موتور بنزینی نیز ارائه می‌شود. موتور بنزینی پایه نسخه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی معادل 300 اسب بخار و گشتاور 422 نیوتن‌متر را تولید کند.

جنسیس GV80

موتور بنزینی دوم نیز که قدرتمندترین موتور این کراس اوور محسوب می‌شود، مدل 2.5 لیتری V6 توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را ارائه کند. قدرت تولید شده از تمامی این موتورها به کمک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در مدل استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب است، اما مشتریان می‌توانند برای آن سیستم چهار چرخ محرک را سفارش دهند. جنسیس GV80 از ماه جاری میلادی در کره جنوبی عرضه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بازار آمریکا نیز راه پیدا کند.

تصاویر جنسیس جی وی 80

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*