گلکسی زد فلیپ سامسونگ

گلکسی زد فلیپ سامسونگ تنها دارای یک کیف محافظ چرمی خواهد بود

گلکسی زد فلیپ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip) اولین گوشی انعطاف پذیر این شرکت در سال 2020 خواهد بود. به تازگی اخباری درباره قاب محافظ و نسخه‌های رنگ آن برای گوشی منعطف و تاشوی سامسونگ به دست آورده‌ایم.

اگرچه گلکسی زد فلیپ سامسونگ در مقایسه با محصولات خانواده Galaxy S20 کمتر در کانون توجه بوده و شایعات و اخبار کمتری در رابطه با آن منتشر شده است، اما از اهمیت این محصول برای دنیای فناوری نمی‌توان غافل شد؛ بعد از عرضه چند گوشی منعطف در سال 2019، که به خاطر بی‌تجربگی در این حوزه با ایرادات فراوان مواجه شدند، امسال نوبت به مشاهده یک گوشی انعطاف پذیر بی‌عیب و نقص رسیده است. سامسونگ گلکسی زد فلیپ می‌تواند این آرزو را برآورده کند. گفته می‌شود گوشی نام برده در روز 22 بهمن، همزمان با رونمایی از سامسونگ گلکسی اس 20، معرفی خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این گوشی با سامسونگ گلکسی فولد، اولین گجت تاشوی غول کره‌ای، تا شدن به صورت عمودی است. بعد از انتشار اخبار و شایعاتی درباره سبک طراحی و مشخصات فنی این گوشی،‌ نوبت به کسب اطلاعاتی درباره لوازم جانبی آن رسید.

قاب محافظ گلکسی زد فلیپ سامسونگ

برای پرچمدارانی همچون گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 گستره‌ای از انواع قاب‌های محافظ عرضه می‌شود. آن‌ها از نظر میزان مقاومت در برابر ضربه و فشار درجات مختلفی داشته و دارای شکل‌ها، طراحی‌ها و رنگ‌های مختلفی هستند. علاوه بر این که هر سال سامسونگ بعد از رونمایی پرچمداران جدیدش، تعدادی قاب محافظ رسمی، طراحی و تولید شده به دست خود، معرفی می‌کند، سایر تولیدکنندگان لوازم جانبی نیز در این زمینه سنگ تمام می‌گذارند.

اما برای گلکسی فولد، علاوه بر یک قاب محافظ نازک از حنس فیبر آرامید که داخل جعبه گوشی به صورت پیش‌فرض قرار داشت، فقط یک کیف چرمی با قیمتی سرسام آور تولید شد.

گلکسی فولد

به طور واضح دلیل کمبود لوازم جانبی برای این گوشی منعطف، طراحی عجیب و منحصربه‌فرد آن بود که اجازه طراحی انواع قاب محافظ را از تولیدکنندگان لوازم جانبی سلب می‌کرد. طبق اخباری که به تازگی منتشر شده است، گلکسی زد فلیپ سامسونگ نیز به وضعیت مشابهی دچار خواهد شد. اگرچه سبک طراحی آن با اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ متفاوت است، اما همچنین طراحی یک قاب محافظ بدنه برای آن دشوار تلقی می‌شود.

قرار است تنها یک کیف چرمی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شود. کیف چرمی گلکسی فولد نیز تنها در همین دو رنگ در دسترس بود. این قاب از جنس پوست گوساله بوده و بر اساس گفته‌های وب سایت MobileFun، از نظر کیفیت، غیر قابل مقایسه با محصولات مشابه است.

گلکسی زد فلیپ سامسونگ

می‌توان قیمتی حدودا 100 دلاری (یک میلیون و سیصد هزار تومان) برای این محصول در نظر گرفت. این قیمت در مقایسه با مبلغ کیف چرمی گلکسی فولد نزدیک به 30 دلار ارزانتر است. گفتنی است برخلاف اولین گوشی منعطف سامسونگ که با قیمتی بالای 1800 دلار به فروش رسید، برای گلکسی زد فلیپ سامسونگ قیمتی بین 800 الی 1000 دلار تخمین زده می‌شود.

این گوشی به احتمال زیاد مجهز به تراشه پرچمدار سال 2020 کوالکام نبوده و در عوض از اسنپدراگون 855 به همراه 6 گیگابایت رم در آن استفاده می‌شود. دوربین آن در مقایسه با گوشی های خانواده گلکسی اس 20 ضعیف‌تر بوده و احتمالا به یک دوربین دوگانه بسنده خواهد شد.

برخلاف گلکسی فولد 7.3 اینچی، صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ سامسونگ در زمان باز بودن تای آن 6.7 اینچ اندازه دارد. اولین گجت منعطف این شرکت در دسته‌بندی تبلت‌ها قرار می‌گرفت، اما Galaxy Z Flip یک فبلت محسوب می‌شود. با توجه به تا شدن دستگاه روی خطی افقی در عین داشتن نمایشگری کوچکتر، قابلیت حمل آن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*