گازسوز

1 میلیون و 464 هزار خودرو باری و مسافری به صورت رایگان گازسوز می‌شوند

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت بر اساس مصوبه جدیدی که به تصویب رسیده است 1 میلیون و 464 هزار خودرو باری و مسافری به صورت رایگان گازسوز می‌شوند.

با توجه به سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین بسیاری از رانندگان خودروهای عمومی با مشکل مواجه شدند و به همین دلیل دولت قصد دارد با اجرای طرح‌های حمایتی مشکلات این افراد را کاهش دهد. حمید قاسمی ده چشمه، معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در همین راستا عنوان کرد بر اساس مصوبه شورای اقتصاد به وزارت نفت، قرار است برای گازسوز کردن 1 میلیون و 464 هزار خودرو باری و مسافری که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند، به صورت رایگان از محل صرفه‌جویی حاصله و صادرات گازسوز خواهند شد. وی افزود برای انجام این فرایند متقاضیان باید در سایت irngv.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند و سایر موارد به شکل اتوماتیک صورت می‌پذیرد. وی تاکید کرد زمان اجرا متعاقبا به متقاضیان اعلام خواهد شد تا به گازسوز کردن خودرو اقدام کنند.

جزئیات گازسوز شدن خودرو به صورت رایگان

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه بیان کرد هم‌اکنون مراحل ثبت نام این طرح شروع شده است و میان شرکت ملی پخش و بانک‌ها نیز قراردادهای مربوطه منعقد شده و فعالیت‌ها به زیرگروه‌های اجرایی ارجاع گردیده است. وی افزود 14 زیرگروه اکثرا سازندگان مخازن و خودروسازان محسوب می‌شوند که بر اساس این قرار داد تا 2 هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

حمید قاسمی ده چشمه در ادامه بیان کرد:

این سامانه تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد که برای ثبت نام و ساماندهی مراجعه کنندگان به مراکز تبدیل این سامانه ایجاد شده و متقاضیان و مالکان خودرو پس از این که مراحل ثبت نام را انجام دادند، اطلاعات فردی و مالکیت آنها به سامانه اعلام می‌شود و سپس سامانه طبق زمان درخواست اولویت‌بندی انجام می‌دهد و برای مراجعه افراد و تبدیل خودرو به متقاضیان پیامک‌های ارسال خواهد شد. همچنین هم‌اکنون مردم این امکان را دارند با هزینه خودشان به این مراکز مراجعه کنند. در واقع مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما با توجه به اینکه تجهیز انجام شده است، احتمالا دو هفته دیگر قرارداد انجام می‌شود و ما می‌توانیم به صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار عملی شود.