گلکسی زد

چرا گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) نام دومین گوشی منعطف سامسونگ انتخاب شد؟

سامسونگ گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) نام گوشی منعطف بعدی این شرکت است. اما دلیل جهش از سیستم نام‌گذاری Fold به Z برای گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ چیست؟

در حالی که تصور می‌کردیم موتورولا با عرضه گوشی Razr (2019) بازار گوشی‌های منعطف را به دست بیاورد، سامسونگ از برنامه خود برای عرضه دومین گوشی انعطاف پذیر این شرکت خبر داد؛ سامسونگ گلکسی زد فلیپ دارای طراحی زیباتری در مقایسه با گوشی منعطف موتورولا بوده و از سبک طراحی تاشوی یکسانی بهره می‌برد. قیمت گوشی انعطاف پذیر کره‌ای، با وجود داشتن مشخصات فنی بهتر، از رقیبش پایین‌تر خواهد بود.

البته برخلاف پرچمداران سال 2020، سامسونگ گلکسی زد فلیپ فاقد تراشه اسنپدراگون 865 خواهد بود، اما استفاده از اسنپدراگون 855 در این گوشی، از قدرت پردازشی بسیار بالای آن خبر می‌دهد. همچنین برخلاف سامسونگ گلکسی فولد، در این مدل از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌شود. کاستی دیگر آن در مقایسه با دیگر پرچمداران سال جاری، مخصوصا گوشی‌های خانواده Galaxy S20، استفاده از یک دوربین دوگانه محسوب می‌شود.

در مقایسه با اولین گوشی منعطف سامسونگ، قابلیت حمل Galaxy Z Flip به مراتب افزایش پیدا کرده است، به طوری که بعد از تا کردن نمایشگر 6.7 اینچی آن، با دستگاهی 3 اینچی رو به رو خواهیم شد. برخلاف گوشی نه چندان موفق Galaxy Fold، لولا به صورت افقی در بدنه کار گذاشته شده است، در نتیجه تای گجت عمودی بوده و لبه بالایی روی لبه پایینی قرار می‌گیرد.

به تازگی تصویری از یک سیستم کامپیوتری واقع در دفتر سامسونگ فاش شده که نشان می‌دهد سازنده در پی طراحی لوگوی تبلیغاتی دومین گوشی انعطاف پذیر خود است. در نتیجه گلکسی زد فلیپ واقعیت داشته و در حد محصولی احتمالی نیست. پیش از این، چندین مرتبه اخباری درباره محصولاتی همچون گلکسی فولد 2 شنیدیم، اما هرگز چنین مدلی در دنیای واقعی رویت نشد.

گلکسی زد

انتظارات از سامسونگ گلکسی زد فلیپ بیشتر شد!

در تصویر بالا، رابط کاربری سامسونگ دکس را مشاهده می‌کنید که راهکار این شرکت برای نمایش بهینه رابط کاربری گوشی‌های هوشمندش روی سیستم‌های دسکتاپ است. بر اساس تصویری که فرد در حال طراحی به عنوان لوگوی تبلیغاتی گوشی Samsung Galaxy Z Flip است، احتمالا در نهایت با گوشی منعطفی مجهز به دو لولا موجه شویم! به عکس بالا، کمی با دقت بیشتری نگاه کنید.

سامسونگ در عرضه اولین گوشی منعطفش موفق نبود و اجبار برای جمع‌آوری آن از دست مشتریان بعد از عرضه را باید یک شکست دانست. غول کره‌ای با درس گرفتن از این محصول، در پی ارائه یک گوشی انعطاف پذیر بی‌عیب و نقص است.