نمایشگر منعطف دوطرفه

ال جی طراحی یک گوشی هوشمند با نمایشگر منعطف دوطرفه را ثبت اختراع کرد

در اسناد مربوط به پتنت جدید ال جی (LG)، دستگاهی را با نمایشگر منعطف دوطرفه می‌بینیم. این طراحی را می‌توان مشابه می میکس آلفا؛ اما پیشرفته‌تر توصیف کرد.

کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، هواوی و موتورولا در سال 2019 از موبایل‌های منعطف خود رونمایی کردند؛ اما ال جی هنوز به این جمع نپیوسته است. کمپانی کره‌ای به جای یک گوشی منعطف، جی 8 ایکس تینکیو را معرفی کرد که یک صفحه نمایش ثانویه جداشدنی دارد. البته ال جی تایید کرده که در حال کار روی دستگاه‌های منعطف است و پتنت‌هایی را نیز به ثبت رساند؛ از جمله همین پتنت تازه که یک گوشی هوشمند با نمایشگر دوطرفه را نشان می‌دهد.

پیش‌تر در شیائومی می میکس آلفا دیده بودیم که صفحه نمایش دستگاه، دورتادور آن را احاطه می‌کند؛ این یکی اما منعطف هم هست. همچنین به نظر می‌رسد نسبت نمایشگر به بدنه بالاتری دارد.

پتنت ال جی

آن‌طور که در تصاویر پیداست، صفحه نمایش دستگاه به لبه سمت راست امتداد یافته و روی پنل پشتی تا خورده است. فریم ضخیمی نیز در بخش فوقانی دیده می‌شود که از دو دوربین و یک فلاش LED میزبانی می‌کند. ظاهرا این دوربین‌ها کارکرد دوگانه دارند؛ به طوری که هم برای گرفتن عکس‌های سلفی و هم به عنوان دوربین‌های اصلی عمل می‌کنند.

در این اسناد مشخص نیست که صفحه نمایش چطور هنگام تاشدن، در جای خود نگه داشته می‌شود؛ ولی احتمالا پای یک مکانیسم آهن‌ربایی در میان است. در چنین حالتی، دستگاه یک نمایشگر جلو و یک نمایشگر عقب دارد؛ ولی پس از باز شدن، به یک تبلت با صفحه نمایش بزرگ تغییر شکل می‌دهد. اسپیکرها، میکروفون، درگاه microUSB، جک هدفون و دکمه پاور هم در لبه‌های بالایی و پایینی دیده می‌شوند.

البته این فقط یک پتنت است و فاصله زیادی با تبدیل شدن به محصول تجاری دارد؛ ولی شاید ال جی ماه آینده در کنگره جهانی موبایل، از نمونه آزمایشی یک گوشی منعطف رونمایی کند. باید منتظر به نمایش درآمدن گلکسی زد فلیپ سامسونگ و میت ایکس اس هواوی هم باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. الجی فقط طرح میده قبل از عملی شدن بقیهشرکتا همینو زود تر بیرون میدن

  2. قطعا تجاری نمیشه همچین طرحی خیلی بده

  3. گوشی فوق العاده ای میشه واسه مالتی مدیا

  4. ایده خوبی داشته ولی بازم چندان کار امد نیست

  5. اگه تولید بشه رقابت جذاب میشه