فاکس کان

فاکس کان با همکاری خودروسازی فیات کرایسلر خودروهای الکتریکی تولید می‌کند

گروه فناوری فاکس کان (Foxconn Technology Group) که نامی شناخته‌شده در صنعت گوشی‌های هوشمند است، در حرکتی تازه از عقد قرارداد با خودروسازی فیات کرایسلر برای تولید خودروهای الکتریکی پرده برداشته است.

غول تایوانی فاکس کان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی آیفون‌های اپل است و با توسعه آن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قراردادی گوشی‌های هوشمند پا به عرصه وجود گذاشته است. با این­ حال، به نظر می­‌رسد که این شرکت الکترونیکی تنها در زمینه گوشی‌های هوشمند فعال نیست، زیرا در حال سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت خودروسازی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) برای تولید خودروهای برقی در چین می‌باشد.

پرونده این شراکت بزرگ در سیستم نظارت بر بازار چین (MPOS) ثبت شده است و جزئیات این پرونده نشان می‌دهد که هر دو شرکت 50 درصد از سرمایه‌­گذاری کلی را بر عهده دارند. هدف اصلی از این سرمایه‌گذاری مشترک تولید خودروهای الکتریکی و راه­‌اندازی یک IOV است. شایان ذکر است که IOV مخفف عبارت انگلیسی اینترنت وسایل نقلیه می‌باشد که توسط شرکت مادر فاکس کان ایجاد شده است.

فیات کرایسلر

فیات کرایسلر و فاکس­ کان در وهله اول قصد دارند که وسایل نقلیه الکتریکی را در چین به تولید انبوه برسانند و سپس وارد بازار کشورهای شرق آسیا شوند. از منظر صنعت خودروسازی این حرکت کاملا عملی به نظر می‌­آید، زیرا چین بزرگ­‌ترین بازار خودروهای برقی در سراسر دنیا است. متن قرارداد امضا‌شده بین این دو شرکت همچنین نشان می‌دهد که هدف از سرمایه‌­گذاری مشترک توسعه وسایل نقلیه الکتریکی از صفر تا صد می‌باشد. به عبارت دیگر، آن‌ها قصد ندارند که فقط از روی خودروهای موجود فیات نسخه الکتریکی آن‌ها را تولید کنند.

همکاری با فاکس ­کان همچنین به فیات کمک خواهد کرد تا جای پای خود را در بازار چین محکم کند. پیش از این نیز برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قراردادی برای سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های تولید خودروهای الکتریکی با شرکت‌های خودروسازی منعقد کرده بودند، اما این نخستین بار خواهد بود که یک شرکت سازنده گوشی­‌های هوشمند در واقع محصولات برند خود را توسعه داده و تولید خواهد کرد.

به عنوان مثال می‌توانیم به سرمایه‌گذاری در شرکت بایتون (Byton) اشاره کنیم که یک شرکت نوپا در زمینه تولید وسایل نقلیه ­الکتریکی است. این حرکت تحت عنوان Future Mobility Corporation انجام شد که در واقع یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های هارمونی اتو، فاکس­ کان و تنسنت بوده و امروزه شیائومی نیز یکی از سرمایه‌گذارهای استراتژیک این طرح به حساب می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فاکس کان بعد تولید کردن گوشی های اپل الان یک گام بلند دیگه ب جلو برداشته

  2. دیگع کم کم باید نسل دیزل و بنزنی رو برداشت