یورو 5

خودروهای پژو 206 و پژو 207 به سامانه EMS یورو 5 مجهز شدند

مدیر مهندسی گروه صنعتی غرب استیل از ارتقای خودروهای پژو 206 و پژو 207 به سامانه EMS یورو 5 خبر داد و گفت توانستیم برای خودرو پژو 207 نیز سامانه کروز کنترل را داخلی‌سازی کنیم.

امین‌الله کرمان‌پور، عضو انجمن قطعه سازان اعلام کرد از بهمن سال 94 گروه صنعتی غرب استیل با سرمایه‌گذاری حدود 15 میلیون یورویی، تولید انبوه نخستین نمونه سیستم کنترل مدیریت موتور (EMS) را شروع کرده و همچنان ادامه می‌دهد. وی افزود سیستم کنترل مدیریت موتور (EMS) مجموعه‌ای از نرم افزارهای پیچیده را شامل می‌شود که تولیدکنندگان آن را بر روی یک سخت افزار نصب می‌کنند و این سیستم را در بازار به عنوان کامپیوتر خودرو می‌شناسند. وی در خصوص کارایی این سامانه افزود به کمک این نرم افزار می‌توان کلیه سنسورها و عملکردهای موجود در موتور و خودرو را یکپارچه کرد و با کنترل بهینه آن، میزان بازدهی خودرو را به حداکثر رساند.

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه بیان کرد گروه صنعتی غرب استیل چند پروژه دیگری را نیز انجام داده که آخرین پروژه آن توسط ایران خودرو عملیاتی شده است؛ این پروژه همان طرح ارتقای سطح آلایندگی خودروها از یورو 4 به استاندارد یورو 5 است و ایران خودرو نیز مدتی قبل از آن پرده برداشت. در همین راستا حبیب هاشمی فرد، مدیر مهندسی این گروه صنعتی قطعه‌سازی عنوان کرد سیستم مدیریت موتور (EMS) دارای 16 قطعه است که کامپیوتر خودرو و سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر به عنوان مهم‌ترین قطعات این سیستم محسوب می‌شوند.

ارتقای پژو 206 و 207 به سامانه EMS یورو 5

حبیب هاشمی فرد در ادامه افزود در جریان تحریم‌ها توانستیم سیستم EMS را از یورو 4 به یورو 5 ارتقا دهیم. وی تاکید کرد گروه صنعتی غرب استیل به عنوان نخستین شرکت داخلی محسوب می‌شود که موفق شد با سرمایه‌ای بیش از 2 میلیون یورو این پروژه را به اجرا برساند و خودروهای گروه پژو 206 و پژو 207 را به سامانه EMS یورو 5 مجهز کند. حبیب هاشمی فرد در ادامه اظهار کرد سامانه استاندارد یورو 5 باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی خواهد شد که میزان کاهش مصرف سوخت در خودروهای گروه 206 حدود 8 درصد و آلایندگی این گروه نیز به طور متوسط حدود 30 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

جزئیات تولید کروز کنترل پژو 207

این مدیر صنعتی در ادامه در خصوص داخلی‌سازی کروز کنترل عنوان کرد:

کروز کنترل که در واقع سامانه تثبیت سرعت خودرو محسوب می‌شود، مزایایی چون راحتی راننده و کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد، اما متاسفانه به دلیل شرایط تحریمی برای ساخت این سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم و دو خودرو دنا و پژو 207 بدون این قطعه به بازار عرضه می‌شوند. در همین راستا گروه صنعتی غرب استیل ظرف مدت 9 ماه و با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد تومان توانست این سامانه را به صورت کامل داخلی‌سازی کند و در حال حاضر می‌توانیم کروز کنترل را برای نصب در خودروهای 207 تحویل دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۲۰۷الان حدود ۱۵۰میلیونع نه واقعا میارزه مگ چی دارههه اخه