برندگان اسکار 2020

پیش بینی برندگان اسکار 2020 ؛ 1917 بهترین فیلم

تنها چند روز تا برگزاری نود و دومین دوره مراسم اسکار فاصله داریم و پس از آن باید به سراغ جشنواره فیلم برلین برویم و خود را برای سال سینمایی جدید آماده کنیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی و پیش بینی برندگان اسکار 2020 بپردازیم.

نسبت به چند سال گذشته سال 2019 را می‌توان سال سینمایی بهتری دانست و به همین خاطر پیش بینی برندگان جوایز مختلف طی سال گذشته دشوار بود. از سویی شاهد بازگشت فیلم‌سازان بزرگی همچون اسکورسیزی و تارانتینو بعد از چند سال دوری هستیم و از جانب دیگر سم مندس و تاد فلیپس را داریم که با فیلم‌های جدیدشان فراتر از انتظارات ظاهر شده‌اند. در گجت نیوز به پیش بینی برندگان اسکار 2020 پرداخته‌ایم و امیدواریم حدس‌هایمان رنگ واقعیت به خود بگیرند!

کدام فیلم‌ها و افراد می‌توانند برندگان اسکار 2020 باشند؟

برندگان اسکار 2020

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

  • مارگو رابی برای فیلم Bombshell
  • لورا درن برای فیلم داستان ازدواج – برنده

  • فلورنس پیو برای فیلم زنان کوچک
  • کتی بیتس برای فیلم Richard Jewell
  • اسکارلت جوهانسن برای فیلم جوجو ربیت

در این بخش لورا درن را برای نقشش در فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) شایسته‌تر از سایر نامزدها دانستیم. جدیدترین ساخته نوا بامباک را دیده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است احتمالا با ما هم‌عقیده خواهید بود که درن توانست به بهترین شکل ممکن نقش آن وکیل اغواگر، مستعد و مستحکم را به عرصه ظهور برساند و بیننده کاملا تحت تاثیر او قرار می‌گرفت. همه چیز بازی درن به اندازه بود و با مواردی اغراق شده مواجه نبودیم که نشان از توانمندی این بازیگر در ایفای نقش محول شده دارد.

چه بازیگر دیگری شایسته بود؟ اسکارلت جوهانسن در فیلم جوجو ربیت خوش درخشید، اما بازی لورا درن را برتر از او دیدیم و حقیقتش را بخواهید سایر نامزدهای این بخش حرف چندانی در مقابل درن و بعد از آن جوهانسن ندارند!

برندگان اسکار 2020

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

  • جو پشی برای فیلم مرد ایرلندی
  • برد پیت برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود – برنده

  • آلپاچینو برای فیلم مرد ایرلندی
  • تام هنکس استون برای فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood
  • آنتونی هاپکینز برای فیلم The Two Popes

اینطور که پیداست فیلم روزی روزگاری در هالیوود باعث شده برد پیت به روزهایی بازگردد که اصحاب رسانه و جشنواره‌های سینمایی همواره روی خوش به این بازیگر نشان می‌داند و با ایفای نقش کلیف بوث احتمال می‌دهیم او اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خانه ببرد. بخش بزرگی از پرداخت و پیش‌برد قصه فیلم روزی روزگاری… برعهده پیت بود و آن سکانس طولانی که به محل زندگی و قرق هیپی‌ها می‌رود، به نظر ما درخشان‌ترین بازی او طی چند سال اخیر بوده است.

چه بازیگر دیگری شایسته بود؟ جو پشی. باور کنید اگر کمی اقبال با این پیرمرد دوست‌داشتنی همراه بود، او می‌توانست جایزه گلدن گلوب، بفتا و حتی همین اسکار را که پیش پیش برای برد پیت کنار گذاشته‌ایم به خانه ببرد! ولی چه فایده که داوران جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف امسال انگار قصد ندارند روی خوش به پیرمردها نشان دهند و تنها به نامزد کردن آن‌ها اکتفا می‌کنند!

برندگان اسکار 2020

عملکرد رنی زلوگر در فیلم جودی آنقدر خوب بوده که اغلب فعالین و دوست‌داران سینما او را از همین الان جزء برندگان اسکار 2020 می‌دانند!

بهترین بازیگر زن

  • شارلیز ترون برای فیلم Bombshell
  • اسکارلت جوهانسن برای فیلم داستان ازدواج
  • رنی زلوگر برای فیلم جودی – برنده

  • سینتیا اریوو استون برای فیلم Harriet
  • سورشا رونان برای فیلم زنان کوچک

بیایید واقع‌نگر باشیم! با لیست «دوست‌داریم فلان شود» مواجه نیستیم، بلکه قرار است «پیش بینی» کنیم. اگر شما هم مثل اغلب ما بازی سورشا رونان در زنان کوچک (Little Women) یا اسکارلت جوهانسن در داستان ازدواج را پسندیده‌اید، حق دارید؛ زیرا این بازیگران در انجام کارشان فوق‌العاده بوده‌اند، اما تصور اکثر ما این است که رنی زلوگر فاتح این بخش باشد و موفقیت وی در انجمن بازیگران آمریکایی، بفتا، گلدن گلوب و… نیز موید همین اتفاق است. زلوگر بسیار مجذوب کننده و شایسته تقدیر توانست نقش جودی گارلند، بایگز و خواننده نام‌دار آمریکایی را ایفا کند و شما نمی‌توانید به تماشای فیلم جودی (Judy) بنشینید، اما به تحسین بازی او نپردازید.

چه بازیگر دیگری شایسته بود؟ سورشا رونان برای فیلم زنان کوچک و اسکارلت جوهانسن برای داستان ازدواج دیگر بازیگرانی هستند که اگر این اسکار را تصاحب کنند تعجب نخواهیم کرد و به عملکرد آکادمی خرده‌ای نمی‌گیریم. رونان توانسته آن حس معصومیتی که گاهی با شیطنت‌های دخترانه دوست‌داشتنی آمیخته می‌شود را با خود به جدیدترین ساخته گرتا گرویک بیاورد و جوهانسون هم به عقیده ما بهترین بازی خود بعد از گمشده در ترجمه را ارائه داده‌است. یک مادر خسته از نادیده گرفته شدن، طاغی شدن هنرمندی/زنی نسبت به حذف تفکر مستقل زن‌ها در جوامع امروز و… که با بازی برونگرا و استوار اسکارلت همراه شده و شاید او بهترین بخش از فیلم داستان ازدواج را رقم می‌زند.

برندگان اسکار 2020

بهترین بازیگر مرد

  • واکین فینیکس برای فیلم جوکر – برنده

  • آدام درایور برای فیلم داستان ازدواج
  • لئوناردو دی‌کاپریو برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود
  • آنتونیو باندراس استون برای فیلم رنج و افتخار
  • جاناتان پرایس برای فیلم The Two Popes

آیا دومین اسکار دلقک محبوب شهر گاتهام امسال در دستان واکین فینیکس آرام می‌گیرد؟ به عقیده ما پاسخ این پرسش مثبت است. بازی فینیکس را بعد از کارگردانی کم‌نقص فلیپس اصلی‌ترین عامل موفقیت‌های فیلم تحسین شده جوکر می‌دانیم و این هنرمند آمریکایی توانسته بود به جوکر ابعاد جدیدی ببخشد و ما را با شخصیت سرخورده‌ای مواجه کرد که به سادگی هم‌زادپنداری بیننده را برمی‌انگیخت و جدای از قصه خوب فیلم این امر معلول کنش و واکنش‌های قابل توجه فینیکس بود.

چه بازیگر دیگری شایسته بود؟ آدام درایور برای فیلم داستان ازدواج هم اگر اسکار این شاخه را تصاحب کند جای تعجب ندارد؛ زیرا او یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه داد و با برونگرایی کنترل شده‌ای که در جای جای فیلم نوآ بامباک داشت، به همراه اسکارلت جوهانسن زوج جذابی را خلق کردند.

برندگان اسکار 2020

بهترین کارگردان

  • مارتین اسکورسیزی برای فیلم مرد ایرلندی
  • کوئنتین تارانتینو برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود
  • سم مندس برای فیلم 1917 – برنده

  • تاد فیلیپس برای فیلم جوکر
  • بونگ جون-هو برای فیلم انگل

بعد از مراسم جشن منتقدان آمریکای شمالی بسیاری از کارشناسان معتقد بودند شانس بونگ جون-هو برای تصاحب این اسکار بیشتر از سایر رقیبان است، اما بفتا کمی قاعده بازی را عوض کرد و باعث شد به این جمع‌بندی برسیم که سم مندس مردی است که اسکار «بهترین کارگردان» را به خانه می‌برد. عملکرد همه نامزدهای این شاخه بسیار قابل دفاع و خوب بوده است، اما تصور ما بر این است که تارانتینو بازهم باید به اسکار بهترین فیلم‌نامه اکتفا کند و دستش از این جایزه در مقام کارگردان کوتاه خواهند ماند و اسکورسیزی و فیلیپس با وجود فیلم‌های جذابی که ساخته‌اند از شانس کمتری نسبت به رقیبانشان برخوردارند.

چه کارگردان دیگری شایسته بود؟ بونگ جون-هو با اینکه در جشنواره کن جایزه بهترین کارگردانی را به ژان پیر و لوک داردن برای کارگردانی فیلم Young Ahmed باخت، اما بسیاری معتقد بودند این اتفاق به دلیل انتخاب انگل به عنوان بهترین فیلم رخ داده تا جوایز به نوعی تقسیم شود؛ زیرا جون-هو کار خود را بی‌نقص و بهتر از سایر رقیبانش انجام داده بود. در نتیجه اگر این کارگردان کره‌ای یا حتی تاد فیلیپس به واسطه خلق جوکری خاص و تمایز با سایر هم‌نام‌هایش برنده این شاخه باشند تعجب نخواهیم کرد و حتی خوشحال می‌شویم!

بهترین فیلم بین‌المللی (خارجی زبان – غیرانگلیسی زبان)

  • انگل از کره جنوبی – برنده

  • رنج و افتخار از اسپانیا
  • بی‌نوایان (Les Misérables) از فرانسه
  • Honeyland از مقدونیه شمالی
  • Corpus Christi از لهستان

بدون شک انتظاری جز این انتخاب را نداشتید! فیلم بونگ جون-هو به نخستین فیلم کره جنوبی تبدیل شده که توانسته در دو شاخه بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلم نامزد اسکار شود و اغلب کارشناسان و صاحب نظران سینما از همین حالا انگل را بنابر شایستگی‌هایش پیروز این بخش می‌دانند. فیلم انگل ترکیبی از چند سبک مختلف بود که به زیبایی در بستر یک ماجرای کمدی-درام به معضلات اجتماعی در کشورهای جهان سوم و تقابل پایان ناپذیر پرولتاریا و بورژوازی می‌پرداخت که به لطف کارگردانی قابل تحسین، تیم بازیگری کاملا مناسب و فیلم‌نامه جذابی که داشت توانست بسیار قابل توجه ظاهر شود.

چه فیلم دیگری شایسته بود؟ رنج و افتخار، ساخته پدرو آلمادوار یکی دیگر از فیلم‌های غیر انگلیسی زبان قابل توجه سال 2019 بود که در جشنواره کن خوش درخشید و آنتونیو باندراس به خاطر این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از این جشنواره شد.

1917 فیلم جنگی است که بیشتر از اینکه به دنبال موعظه در مورد پلیدی‌های ذات انسان و نکوهش زشتی‌های جنگ باشد، شما را به دل یک ماجرای نفس‌گیر و هیجان‌انگیز می‌برد

بهترین فیلم

  • جوکر
  • انگل
  • مرد ایرلندی
  • روزی روزگاری در هالیوود
  • زنان کوچک
  • فورد علیه فراری
  • داستان ازدواج
  • جوجو ربیت
  • 1917 – برنده

امسال اعضای آکادمی کار سختی برای انتخاب فیلم‌های برگزیده داشتند؛ زیرا فیلم‌های خوب دیگری بودند که برخی انتظار داشتند در این فهرست قرار بگیرند که از میان آن‌ها می‌توان به الماس‌های تراش نخورده اشاره کرد. نامزد نشدن این فیلم در شاخه‌های اصلی باعث شد آدام سندلر بدون رودربایستی ناراحتی و اعتراض خود را اعلام کند، ولی بایید صادق باشیم که بهترین فیلم امسال 1917 است و در صورت نامزدی آن آثار هم احتمالا تغییری در برنده نهایی ایجاد نخواهد شد. جدیدترین ساخته سم مندس دقیقا می‌داند چه راهی را باید دنبال کند و قصه‌اش را به در چه قالبی به تصویر بکشد، این موارد در کنار تیم بازیگری خوب و موسیقی‌های شنیدنی باعث شده‌اند با بهترین فیلم چند سال اخیر در مورد جنگ جهانی طرف باشیم و با در نظر گرفتن جوایز گلدن گلوب، بفتا و… پیش بینی ما این است که اسکار بهترین فیلم به 1917 خواهد رسید.

چه فیلم دیگری شایسته بود؟ انگل و جوکر دو فیلم دیگری هستند که شایستگی دریافت این جایزه را دارند. حتی فیلم‌های مرد ایرلندی و داستان ازدواج هم می‌توانند برای دریافت اسکار بهترین فیلم ادعاهایی داشته باشند ولی اینطور که پیداست امسال هم نت‌فلیکس دستش از این مجسمه طلایی کوتاه خواهد ماند!

نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود پیرامون برندگان اسکار 2020 را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. وقتی به فیلم های امسال نگاه میکنیم معنی نبود فیلم ایران تجلی میشه

  2. 1917رو میگن یک فیلم ی هست که انگاری داری ویدیو گیم میبینی انقد روندش سریعه

  3. من فیلم 1917 و جوجو ربیت و روزی روزگاری در هالیوود و جوکر و انگل رو دیدم همشون خوب بودن ولی بنظرم اگه بخام بین اینا یکی رو انتخاب کنم اون فیلم انگله که واقعا بی نقص و دوست داشتنیه خود فیلم جوکر هم شایستگی اینو داره ولی یجورایی آدم حس میکنه یچیزی کمه همین در مورد فیلم 1917 هم وجود داره که اول فیلم یجورایی با آب و تاب شروع میشه که آدم انتظار داره خیلی سوپرایزهای مختلف رو شاهد باشه ولی در ادامه میبینیم که کل کار دو شخصیت اصلی راحت قدم زدن از میان اینهمه سربازای آلمانیه اگه قرار باشه فیلم انگل اسکارو نبره پس بنظرم جوکر شایستگی بیشتری داره نسبت به 1917 .