همکاری ناسا و شرکت اکسیوم اسپیس برای تجاری‌سازی سفرهای فضایی

هتل فضایی ناسا و اکسیوم اسپیس برا اقامت در فضا ساخته خواهد شد

ناسا و کمپانی اکسیوم اسپیس که در حوزه هوافضا فعالیت دارد، قراردادی را برای ساخت و راه‌اندازی سه ماژول فوق پیشرفته برای ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منعقد کرده اند که در واقع یک هتل فضایی برا اقامت در فضا خواهد بود.

شرکت اکسیوم اسپیس (Axiom Space) اخیرا قراردادی را برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی سه ماژول پیشرفته برای ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) ناسا بسته است. همکاری ناسا با این کمپانی هوافضا از مدتی پیش آغاز شده و اینطور که به نظر می‌رسد، در آینده نزدیک تجهیزات مهمی برای آزمایشگاه جاذبه صفر آژانس فضایی ناسا در جو زمین، توسط این شرکت ساخته خواهد شد.

همکاری ناسا و شرکت اکسیوم اسپیس برای ساخت هتل فضایی

گفته شده که انتخاب کمپانی اکسیوم اسپیس توسط آژانس فضایی ناسا برای ساخت این سه ماژول تحت‌فشار و یک پنجره فضایی برای رویت زمین، در راستای تلاش‌های ناسا برای تجاری‌سازی سفرهای فضایی یا در وقاع ساخت یک اقامتگاه یا هتل فضایی بوده است. این شرکت هوافضا در پروژه «تکنولوژی‌های اکتشافی آینده» با آژانس فضایی آمریکایی همکاری می‌کند و در تصویر زیر می‌بینیم که طرح احتمالی ماژول‌های اکسیوم اسپیس و پنجره فضایی موردنظر چگونه خواهد بود:

همکاری ناسا و شرکت اکسیوم اسپیس برای تجاری‌سازی سفرهای فضایی

هنوز دقیقا مشخص نیست که از بین سه ماژول، کدام‌یک اول از همه به فضا ارسال می‌شود، اما اینطور که به نظر می‌رسد، کپسول فضایی رابط که در وسط سایر ماژول‌ها و پنجره قرار گرفته، قرار است در نیمه دوم سال 2024 به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی زمین را ترک کند. دو ماژول دیگر هم یکی برای سکونت افراد و دیگری برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در نظر گرفته شده‌اند.

گفته شده که شرکت اکسیوم اسپیس در حال حاضر با کمپانی‌های دیگری مانند بوئینگ که ماژول‌هایی را برای قسمت آمریکایی ایستگاه فضایی بین المللی ساخته، همکاری می‌کند و از طرف دیگر هنوز هزینه‌های ساخت کپسول‌های فضایی و زمان دقیق آماده شدن آن‌ها مشخص نیست. در ماه‌های آینده مذاکرات ناسا و اکسیوم اسپیس در رابطه با جزئیات پروژه مورد نظر ادامه خواهد داشت و قرار است که آژانس فضایی آمریکا حدودا 5 سال به اکسیوم اسپیس فرصت دهد که ماژول‌ها را تکمیل کند و این شرکت هوافضا اجازه خواهد داشت که کپسول‌ها و پنجره فضایی مورد نظر را با 2 سال تاخیر تحویل ناسا دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*