تماشای یوتیوب تی وی

تماشای یوتیوب تی وی در کنسول پلی استیشن 4 امکان‌پذیر شد

تماشای یوتیوب تی وی از طریق کنسول بازی سونی پلی استیشن 4 میسر شد. Youtube TV سرویس استریم تلویزیونی یوتیوب محسوب شده و از شبکه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند.

حدود دو سال پیش، گوگل سرویس استریم تلویزیونی خود به نام یوتیوب تی وی را معرفی کرد. کاربرانی که اشتراک این سرویس را به ازای پرداخت ماهیانه 35 دلار تهیه کردند، در ابتدا به 40 شبکه تلویزیونی دسترسی داشتند. امروز در مقایسه با قبل، Youtube TV به مراتب گسترده‌تر شده و قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جدیدترین قابلیت، امکان تماشای یوتیوب تی وی در کنسول پلی استیشن 4 محسوب می‌شود.

سونی پیش از این چند مرتبه تلاش کرد سرویس استریمینگ تلویزیونی خود یعنی PlayStation Vue را محبوب کند، اما در نهایت، در آخرین ماه‌های سال 2019 تصمیم به منحل کردن آن گرفت. اکنون سونی در پی همکاری با دیگر شرکت‌ها به منظور فراهم کردن قابلیت تماشای شبکه‌های تلویزیونی و پشتیبانی از تی وی استریمینگ در کنسول‌های بازی پلی استیشن است. می‌توان پیش‌بینی کرد در نسل بعدی یعنی پلی استیشن 5 نیز این قابلیت وجود خواهد داشت.

سرویس PlayStation Vue شرکت سونی به کاربران اجازه می‌داد به استریم فیلم، نمایش‌های تلویزیونی و همچنین رویدادهای ورزشی زنده از طریق دستگاه خود بپردازند، بدون این که نیازی به خرید اشتراک کابلی باشد. رقابت در این زمینه بسیار سنگین شد، به طوری که PlayStation Vue بین دیگر رقبا همچون Hulu Live ،Sling TV و Philo جایی پیدا نکرد. در نتیجه سونی تصمیم گرفت سرویس استریمینگ خود را منحل کرده و تمرکزش را روی دیگر فعالیت‌ها قرار بدهد.

نصب و تماشای یوتیوب تی وی در پلی استیشن 4

اگر پیشتر از PlayStation Vue زیاد استفاده کرده و طی سه ماه اخیر احساس درماندگی می‌کنید، باید به یوتیوب تی وی پناه ببرید! کافی است برنامه آن را در فروشگاه پلی استیشن (PlayStation Store) پیدا کرده و روی کنسول بازی پلی استیشن 4 خود نصب کنید. در صورتی که قبلا از سرویس استریمینگ تلویزیونی یوتیوب استفاده کردید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. در غیر این صورت حساب کاربری جدیدی بسازید.

نصب و استفاده از اپلیکیشن Youtube TV رایگان است، اما برای دسترسی به شبکه‌های این سرویس باید اشتراک خریداری کنید. خوشبختانه برای چند روز امکان استفاده رایگان از یوتیوب تی وی فراهم است تا بعد از تست اولیه، درباره خرید یا حذف این اپلیکیشن از کنسول بازی خود تصمیم‌ بگیرید. اگر قبل از پایان دوره استفاده آزمایشی برنامه را حذف نکنید، مجبور به پرداخت هزینه خواهید شد.

تماشای یوتیوب تی وی در پلی استیشن 4

یوتیوب تی وی، امکان تماشای شبکه‌های متعددی را از طریق اینترنت و بدون نیاز به اتصال کابلی فراهم می‌کند. از طریق این سرویس می‌توانید به تماشای زنده شبکه‌های مختلف نشسته و در صورت دلخواه، با استفاده از ابزاری به نام Cloud DVR، برنامه‌های مورد علاقه‌تان را ضبط کنید. در Cloud DVR فضایی نامحدود در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد، در نتیجه نیازی به نگهداری برنامه‌های ضبط شده در یک حافظه فیزیکی همچون هارد اکسترنال خود نیست. هر برنامه تا حداکثر 9 ماه در این فضای ذخیره‌سازی ابری نگهداری خواهد شد.

هزینه خرید اشتراک Youtube TV در حال حاضر ماهیانه 50 دلار است. گوگل اعلام کرده سال به سال هزینه استفاده از این سرویس را افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*