نشان تجاری UTG

نشان تجاری UTG به نام سامسونگ ثبت شد؛ فناوری شیشه‌ی فوق باریک برای گوشی‌های منعطف آینده

سامسونگ نشان تجاری UTG را به نام خودش ثبت کرد. بر اساس شایعات٬ UTG مخفف Ultra Thin Glass است و به فناوری شیشه‌ی فوق باریک که سامسونگ در گوشی‌های منعطف خودش از آن استفاده خواهد کرد٬ مربوط می‌شود.

پرواضح است که گوشی‌های منعطف٬ از آنجایی که طراحی گوشی‌های هوشمند معمولی را به چالش می‌کشند٬ توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در حالی طی چند وقت گذشته ما شاهد فعالیت گوشی‌های منعطف در بازار بوده‌ایم که همه‌ی آن‌ها از لنز‌های پلاستیکی در لایه‌ی بالایی پنل نمایشگر خود استفاده می‌کنند. خراش افتادن این پنل‌ها بسیار آسان است و به این گوشی‌های گران قیمت به راحتی آسیب می‌رسد.

شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گوشی منعطف گلکسی زد فلیپ این شرکت٬ به جای یک لایه‌ی پلاستیکی٬ از یک نوع شیشه‌ی فوق باریک استفاده می‌کند. جدیدترین گزارش سایت LetsGoDigital پتنتی ثبت شده در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد که به طور غیرمستقیم شایعه‌ی مربوط به شیشه‌های انعطاف‌پذیر را تایید می‌کند.

نشان تجاری UTG چیست؟

نشان تجاری UTG ممکن است خلاصه‌ی عبارت “Ultra Thin Glass” به معنای «شیشه‌ی فوق باریک» باشد و می‌تواند برند تجاری سامسونگ برای شیشه‌ی نمایشگر تاشو خود در برابر رقبا باشد. ما تصور می‌کنیم این نام تجاری می‌تواند در گوشی‌های تاشوی آینده‌ی سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. شیشه مقاومت بیشتری نسبت به پلاستیک در برابر خمیدگی و خراش دارد. با این حال٬ در چنین ورق شیشه‌ای نازکی (که به گزارش LetsGoDigital در حدود 30 میکرون٬ تقریباً نصف یک تار موی انسان ضخامت دارد)٬ دوام و مقاومت باید همچنان در استفاده‌ی روزمره بررسی شود.

کورنینگ (برند سازنده‌ی محافظ گوریلا گلس) دو ماه پیش به ما گفته است که اکنون در حال کار با شرکایی غیرقابل ذکر در توسعه‌ی شیشه‌ی منعطف برای این مورد خاص است٬ اما جدول زمانی 12 تا 18 ماه‌ای ارائه کرده بود که با عرضه‌ی گوشی منعطف گلکسی زد فلیپ مطابقت نداشت. بنابراین٬ در حال حاضر ما مطمئن نیستیم که کدام شرکت در حال ساخت این نوع شیشه است.

ما همچنین شایعاتی را در مورد نسل آینده‌ی گوشی گلکسی فولد سامسونگ شنیده‌ایم که نشان می‌دهند ممکن است آن از یک قلم S Pen پشتیبانی کنند. در این مورد٬ دیوایسی که از یک قلم اس پن پشتیبانی می‌کند٬ راهی به جز مجهز بودن به یک نمایشگر شیشه‌ای ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حمتا ی دگرگونی در عرصه گوشی های موبایل منعطف میخوان رقم بزنن