اپلیکیشن Gcam 7.3

آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن Gcam 7.3 (برنامه رسمی دوربین گوگل)

به وسیله دانلود و نصب اپلیکیشن Gcam 7.3 به بسیاری از قابلیت‌های دوربین گوشی های گوگل پیکسل دست پیدا خواهید کرد. در ادامه به آموزش نحوه نصب برنامه Google Camera می‌پردازیم.

گوگل، توسعه‌دهنده و پشتیبان پلتفرم اندروید است. انتظار می‌رود گوشی‌های اندرویدی ساخت این شرکت، از نظر بستر نرم افزاری در وضعیت بهتری در مقایسه با محصولات مشابه قرار داشته باشند، اما در حقیقت، بیشتر از قابلیت‌های نرم افزاری، دوربین گوشی‌های هوشمند سری پیکسل برای کاربران جذابیت دارد.

طی سال‌های اخیر، گوشی‌سازان برای افزایش کیفیت و مخصوصا اضافه کردن قابلیت‌های جدید به دوربین‌ موبایل محصولاتشان، دست به دامن ماژول‌های مجهز به چند سنسور، اغلب دارای رزولوشن بالا، شدند. این در حالی است که گوگل تا قبل از معرفی گوگل پیکسل 4، با وجود استفاده از دوربین تک سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسلی، بالاتر از بقیه قرار داشت. گوشی‌های Google Pixel به خوبی اهمیت نرم افزار (نحوه پردازش داده) را در مقایسه با سخت افزار (نوع سنسور و لنز) در زمینه عکاسی و فیلم برداری نشان دادند.

گوگل چندی پیش نسخه 7.3 نرم افزار Google Camera را برای دستگاه‌های اندرویدی خود عرضه کرد. به لطف جامعه بزرگ و حرفه‌ای توسعه‌دهندگان پلتفرم اندروید، به تازگی امکان استفاده از آن تحت عنوان اپلیکیشن Gcam 7.3 روی همه دستگاه‌های اندرویدی میسر شده است.

اپلیکیشن Gcam 7.3 چیست؟

به صورت عادی، امکان استفاده از نرم افزار دوربین توسعه یافته مخصوص گوشی‌های گوگل پیکسل، روی دیگر دستگاه‌‌های اندرویدی وجود ندارد. با اپلیکیشن Gcam 7.3 امکان بهره بردن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نرم افزار دوربین گوشی‌های گوگل روی گوشی‌های اندرویدی ساخت دیگر شرکت‌ها نیز میسر می‌شود. به عبارتی توسعه‌دهندگان، به دست‌کاری نرم افزار دوربین موبایل اختصاصی گوگل پرداخته و با اطمینان از قابل استفاده بودن امکاناتش روی دستگاه‌های تولید شده سایر گوشی‌سازان، آن را سفارشی‌سازی کرده‌اند.

نسخه‌های مختلفی از Gcam وجود دارد. برخی از آن‌ها روی گستره‌ای از گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده بوده و تعدادی فقط روی مدل‌های خاصی کاربرد دارند. توسعه‌دهندگان حرفه‌ای زیادی روی آن مشغول به کار هستند تا بلکه قابلیت‌های منحصربه‌فرد دوربین موبایل‌ گوگل را در اختیار همه قرار بدهند. ارائه اپلیکیشن Gcam 7.3 را باید جدیدترین دستاورد آن‌ها دانست.

اپلیکیشن Gcam 7.3

ویژگی‌های برنامه Gcam 7.3

  • حالت DND خودکار در زمان فیلم برداری
  • تغییر در چینش تنظیمات رابط کاربری
  • قابلیت فیلم برداری با نرخ فریمی 24 فریم بر ثانیه
  • امکان تغییر میزان دریافت نور و کنترل میزان روشنایی
  • امکان مدیریت و کنترل عکاسی HDR
  • پیاده‌سازی حالت Astrophotography (عکاسی از آسمان، ماه و ستاره‌ها) داخل حالت ویژه عکاسی در شب (Night Sight)
  • استفاده از قابلیت Frequent Faces برای تشخیص و فوکوس روی صورت افراد آشنا برای دوربین
  • قابلیت Top Shot به منظور گرفتن تعدادی عکس قبل و بعد از لمس دکمه شاتر و سپس انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها
  • افزوده شدن میانبرهای Touch و Hold در دکمه شاتر به منظور گرفتن عکس‌های Top Shot

دانلود و استفاده از نرم افزار Gcam 7.3

برای دریافت برنامه باید به وب سایت celsoazevedo.com مراجعه کنید. توسعه‌دهنده‌ای با نام مستعار parrot043 زودتر از بقیه دست به کار شد و با دست‌کاری برنامه Google Camera 7.3، آن را تحت عنوان اپلیکیشن Gcam 7.3 در اختیار همه قرار داد. امکان نصب این نرم افزار تقریبا روی همه دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید 10 امکان‌پذیر است. البته یک سری محدودیت برای استفاده از اپلیکیشن Gcam 7.3 وجود دارد که مهمترین موارد، پشتیبانی از رابط کاربردی برنامه‌نویسی (API) camera2 محسوب می‌شود.

متاسفانه محدود شدن این برنامه به دستگاه‌های دارای اندروید 10، آن را برای گستره‌ای از کاربران غیر قابل استفاده می‌کند. توسعه‌دهنده آن را برای استفاده روی گوشی‌های مجهز به اندروید 9 و سیستم عامل‌های قدیمی‌تر مناسب نمی‌داند، اما بد نیست شانس خود را امتحان کنید. کاربران دارای گوشی‌هایی با سیستم عامل‌های قدیمی‌تر اندروید بهتر است از نسخه‌های 7.1، 7.2 یا حتی قبل‌تر Gcam استفاده کنند.

با توجه به پشتیبانی همه گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید 10 از اپلیکیشن Gcam 7.3 می‌توان کارکرد صحیح آن روی مدل‌هایی همچون وان پلاس 7، وان پلاس 7 پرو، پوکوفون اف 1، شیائومی می ای 3، وان پلاس 6، وان پلاس 6 تی، ردمی کا 20، ردمی کا 20 پرو و  سایر گوشی‌های اخیر عرضه شده با اندرویدی 10 به صورت پیش‌فرض را تضمین کرد.

اپلیکیشن Gcam 7.3

پیش از دانلود و شروع به استفاده از نرم افزار باید بدانید اپلیکیشن Gcam 7.3 اکنون در مرحله بتا قرار داشته و سازنده هنوز مشغول توسعه آن، بر اساس بازخوردهای دریافت شده از کاربران است. در نتیجه وجود یک سری باگ در آن محتمل و قابل پذیرش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من نصب کردم اما موقع اجرا با اینک تمام دسترسی هارو داره باز میگ دسترسی دوربین و میکروفون و حافظه رو اوکی کنید و با اینکه همه اوکی هستند وارد نمیشه
    کسی می‌دونه علت چیه ؟

  2. واقعا برنامه خوبیه فقط لینک دانلودشو نتونستم پیدا کنم