آمار مبتلایان به کروناویروس چین 10 برابر مقدار اعلام شده است!

آمار مبتلایان به کروناویروس در چین 10 برابر مقدار اعلام شده است!

کروناویروس چین نوعی ویروس جدید دستگاه تنفسی بوده که در روزهای اخیر باعث نگرانی شدید مردم جهان شده است؛ در همین رابطه تحقیقی منتشر شده که آمار آلودگان به ویروس کرونا را در مبدا شیوع آن، 75 هزار نفر اعلام کرده است!

در جمعه گذشته تحقیقی در مورد کروناویروس چین منتشر شد که آمار مبتلایان به این ویروس دستگاه تنفسی را در شهر ووهان (Wuhan) چین، چیزی در حدود 75 هزار نفر تخمین زد؛ گفته شده که مقامات رسمی ابتلای یک دهم این آمار به ویروس مورد نظر را تایید کرده‌اند و اگر تخمین جدید در این رابطه درست باشد، وضعیت همه‌گیر شدن بیماری جدید چینی از آنچه تصور می‌شد وخیم‌تر است.

تحقیق جدید که در ژورنال “The Lancet” به چاپ رسیده، به سرپرستی گابریل لیونگ (Gabriel Leung) از دانشگاه هنگ کنگ تهیه شده و بر اساس صحبت‌های لیونگ، تا تاریخ 25 ژانویه تعداد 75815 نفر در مبدا شیوع ویروس کرونا، یعنی شهر ووهان آلوده شده‌اند. این در حالی است که دولت چین در آخرین روز ژانویه تعداد مبتلایان به کروناویروس در کل کشور را 9700 نفر اعلام کرد که 213 نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

موارد ابتلا به کروناویروس احتمالا بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است!

همچنین آمار رسمی چین نشان می‌دهند که تنها 6 هزار نفر در استان هوبی (Hubei)، محل قرارگیری شهر 11 میلیون نفری ووهان، مبتلا به ویروس مورد نظر هستند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) پنجشنبه گذشته اعلام کرد که شیوع بیماری جدید چینی یک وضعیت اضطراری برای بهداشت جهانی است، اما مقامات این سازمان اعلام کرده‌اند که هنوز نیازی به محدود کردن مراودات و سفرهای بین‌المللی نیست.

لیونگ می‌گوید که اختلاف عدد تخمین زده شده توسط او و تیمش با آمار رسمی دولت چین می‌تواند به چندین فاکتور مختلف مربوط باشد؛ تاخیر در ظاهر شدن علائم در فرد، تاخیر در مراجعه شخص آلوده به مراکز درمانی، طولانی شدن زمان رسیدن جواب آزمایش‌ها و تایید وجود بیماری و فاکتورهای دیگر، می‌توانند باعث بیشتر بودن آمار مبتلایان در مدل‌های تحقیقاتی دانشمندان دانشگاه هنگ‌کنگ باشد.

این دانشمندان نشان داده‌اند که از زمان ظهور کروناویروس چین در ماه دسامبر تاکنون، هر فرد آلوده می‌تواند 2 تا 3 نفر دیگر را به این ویروس مبتلا کرده‌ باشد و حدودا هر 7 روز یک‌بار، تعداد مبتلایان دو برابر خواهد شد. جوزف وو (Joseph Wu)، یکی از دانشمندان تحقیق چاپ شده می‌گوید که در صورت انتشار ویروس جدید دستگاه تنفسی با سرعت تخمین زده شده، احتمالا در حال حاضر تعدادی از مهم‌ترین شهرهای چین دچار اپیدمی بیماری شده‌اند و آمار مبتلایان آن‌ها بیشتر از چند هفته از آمار ووهان عقب نیست!

آمار مبتلایان به کروناویروس چین 10 برابر مقدار اعلام شده است!

از طرف دیگر شهرهای بزرگ دیگری در کشورهای همسایه هم که ارتباطات نزدیکی با چین دارند ممکن است دچار اپیدمی بیماری شوند. البته خبر خوشحال‌کننده لیون و تیمش در رابطه با ویروس کرونا چین این است که در صورت درست بودن آمار تخمین زده شده، میزان تلفات بیماری بسیار کمتر از تلفات مدنظر متخصصان در بررسی‌های اولیه است و به نظر می‌رسد که کمتر 1 درصد از مبتلایان به ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

با این حال، پایین بودن نرخ تلفات کروناویروس همچنان می‌تواند جان افراد زیادی را در صورت همه‌گیری شدن بیماری در کشورهای جهان بگیرد؛ سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که بیماری شایعی مانند آنفولانزای فصلی سالانه جان 290 تا 650 هزار نفر را می‌گیرد و مرکز کنترل بیماری‌ها اعلام کرده که نرخ مرگ و میر آنفولانزا در آمریکا 0.13 درصد است.

ویروس جدید چینی که با نام “2019-nCoV” هم شناخته می‌شود، از خانواده ویروس‌های کرونا است که پیش از این دو مرتبه اپیدمی‌های کشنده‌ای را به راه انداخته‌اند؛ در سال 2003 ویروس”SARS” از این خانواده، در استان گوانگدونگ (Guangdong) چین شایع شد و از بین 8096 نفر مبتلا شده به آن، 774 نفر جان خود را از دست دادند. کروناویروس “MERS” هم که در سال 2012 تعداد 2494 نفر را آلوده کرد، باعث مرگ 858 نفر شد.

این آمارها نشان می‌دهند که نرخ تلفات SARS و MERS به ترتیب 9.5 و 34.5 است که به مراتب از نرخ مرگ و میر 2019-nCoV بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این چین کمونیست حتی امار و تعداد و ارقام کشته ها را دروغ میگه همون بهتر از شر این دروغگویان سگ خور و نجس و بی وجدان راحت بشیم و جهان یه نفس راحت بکشه

  2. همیشه در جنایت‌، دنبال کسی میگردند که از وضع پدیدآمده سود میکند
    فیلمهای تخیلی ترسناک را تبدیل به تئاتر کردن، کار رژیم تروریست امریکاست

  3. بله قطعا خیلی ها هستن هنوز شناسایی نشدن