آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

اگر به دنبال راهی برای انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر هستید، ما در اینجا 5 روش مختلف را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فرقی نمی‌کند که آیفونتان را ارتقاء داده‌اید یا یک آیفون دیگر را به عنوان گوشی دوم خود خریده‌اید٬ اولین اقدام این است که شما مخاطبانتان را به آن منتقل کنید. هیچگاه نحوه‌ی انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر مشخص نبوده است٬ چرا که گزینه‌های مختلفی پیش روی کاربران وجود دارد. به طور مثال شما می‌توانید با استفاده از Quick Start اطلاعاتتان را به یک آیفون جدید انتقال دهید٬ هرآنچه در یک بکاپ وجود دارد را بازگردانی کنید٬ از iCloud برای همگام‌سازی مخاطبان خود استفاده کنید یا به صورت انفرادی آن‌ها را از طریق AirDrop منتقل کنید.

ما در این مقاله یک به یک٬ روش‌های انتقال مخاطب‌ها در آیفون اپل را بررسی خواهیم کرد.

1- انتقال مخاطبان آیفون به آیفون جدید از طریق Quick Start

اگر یک آیفون جدید را خریداری کرده‌اید٬ شما می‌توانید مخاطبان یا هر اطلاعاتی که دارید را در هنگام راه اندازی آن منتقل کنید. اپل نام آن را Quick Start گذاشته است، چون به شما این امکان را می‌دهد خیلی زود گوشی جدیدتان را راه اندازی کرده و از آن استفاده کنید. در واقع حتی مخاطبان گوشی قدیمی‌تان را نیز می‌توانید طی همین مرحله به آن انتقال دهید.

Quick Start همه چیز شامل مخاطبان را از آیفون قدیمی شما به آیفون جدیدتان منتقل می‌کند. اگر فقط می‌خواهید مخاطبان را منتقل کنید مشکلی نیست، کافیست به راه حل شماره‌ی 3 در زیر بروید.

اگر دارای یک بکاپ آی کلاد هستید، شما می‌توانید مهم‌ترین داده برای انتقال را انتخاب کرده و بر بستر وای فای در پس زمینه‌ی گوشی، آن را بازگردانی کنید. این بدان معناست که شما پس از 15 دقیقه، از آیفون جدید خود همراه با تمام مخاطبانتان استفاده خواهید کرد.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگرآموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

به عنوان جایگزین، شما می‌توانید از این طریق برای انتقال هرچیز دیگری که خواستید نیز استفاده کنید. بسته به مقدار اطلاعاتی که دارید این فرآیند طول خواهد کشید، اما خوشبختانه برای انجام اینکار حتماً نیازی به اینترنت خیلی پرسرعت یا آخرین بکاپ آی کلاد نیست. Quick Start فقط زمانی فعال می‌شود که بخواهید یک آیفون جدید را راه اندازی کنید. اگر شما پیشتر این کار را انجام داده‌اید، روش‌های یگر را برای انتقال مخاطبینتان انتخاب کنید.

به عنوان جایگزین شما می‌توانید آیفونتان را از طریق رفتن به مسیر Settings > General > Reset > Erease All Content and Settings به تنظیمات کارخانه بازگردانید. دقت داشته باشید که هرآنچه در آیفون جدید شما وجود داشته باشد با این کار حذف خواهد شد، اما حداقل می‌توانید مجدداً به گزینه‌ی Quick Start دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از این قابلیت، آیفون خود را روشن کنید و با گذراندن مراحل به آیفون قدیمی وصل شوید. یک پیغام روی آیفون قدیمی ظاهر می‌شود که از شما اپل آیدی برای راه اندازی آیفون جدید را می‌خواهد. مطمئن شوید که اطلاعات صحیح را وارد می‌کنید. سپس روی Continue کلیک کنید.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

زمانی که الگوی چرخان روی صفحه‌ی آیفون جدید ظاهر شد، حال باید از آیفون قدیمی برای اسکن توسط دوربینش استفاده کنید. اکنون رمز عبور مشاهده شده را روی آیفون جدید وارد کرده و مراحل را دنبال کنید تا انتقال به صورت کامل انجام شود.

2- بازگردانی یک بکاپ در آیفون جدید

شما آیفون قدیمی‌تان را فروخته‌اید یا به هر دلیل دیگری از آیفون پیشین خود دور هستید و نمی‌توانید از روش Quick Start‌ استفاده کنید؟ همچنان از طریق یک بکاپ موجود قادر به انجام این کار و بازگرداندن مخاطبین خود هستید.

این روش فقط زمانی کار می‌کند که شما با آیفون قدیمی‌تان یک بکاپ را گرفته باشید. اگر همچنان آن گوشی را در اختیار دارید، همین حالا یک بکاپ جدید تهیه کنید، اما در این مورد توصیه‌ی ما به شما استفاده از روش بسیار آسان Quick Start است. در هر صورت، به جلو بروید، اگر می‌خواهید فقط مخاطبان را منتقل کنید مراحل را رد کنید تا به بخش iCloud که در ادامه اشاره می‌کنیم برسید.

روی آیفون جدید، دستورات راه اندازی روی صفحه را دنبال کنید تا به صفحه‌ی Apps & Data برسید. از اینجا، گزینه‌ی Restore from iCloud Backup یا Restor from Mac or PC را بسته به مکانی که از بکاپ آیفون قدیمی خود نگهداری می‌کنید، انتخاب کنید.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

برای گزینه‌ی آی کلاد، با اطلاعات اپل آیدی آیفون قدیمی خود وارد شده و آخرین بکاپ را بازگردانی کنید. بسته به سرعت اینترنت شما، ممکن است تا چند ساعت طول بکشد تا تمام اطلاعات و داده‌های شما منتقل شود.

برای گزینه‌ی کامپیوتر یا مک، آیفون جدیدتان را به کامپیوتری که بکاپ در آن نگهداری می‌شود وصل کنید. iTunes یا Finder را باز کنید و از صفحه‌ی مربوط به اطلاعات آیفون، روی گزینه‌ی Restore Backup کلیک کنید. بکاپ مورد نظر را تایید کنید و سپس منتظر بمانید اطلاعات به گوشی جدید شما منتقل شود.

3- همگام سازی مخاطبان از طریق iCloud

ساده‌ترین راه انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر، اتصال دو دیوایس به یک حساب کاربری آی کلاد است. شما می‌توانید از این سرویس برای بکاپ یا همگام سازی هر نوع داده‌ای از سرویس‌های اپل استفاده کنید. زمانی که همگام سازی مخاطب‌ها را انتخاب کنید، آیفون شما تمام اطلاعات آن‌ها را به آی کلاد ارسال می‌کند، سپس می‌توانید از آیفون جدید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

آی کلاد فقط به شما گزینه‌ی همگام سازی مخاطبانتان را خواهد داد. با این حال اگر نیازی به انتقال انواع دیگری از اطلاعات ندارید، این گزینه بهتر از روش‌های دیگر است. اگر فقط می‌خواهید تعداد مشخصی مخاطب را نیز انتقال دهید، از این مرحله عبور کنید تا وارد بخش بعد شوید.

مطمئن شوید هر دو گوشی به وای فای متصل هستند و از یک اپل آیدی مشترک در آن‌ها استفاده شده است. وارد مسیر (نام شما) Settings > Your Name شوید تا نام کاربری اپل آیدی را در بالای صفحه ببینید. در صورت نیاز، از پایین صفحه از این اپل آیدی خارج شده و اپل آیدی مد نظرتان را لاگین کنید.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

اگر از یک اپل آیدی روی دو آیفون استفاده می‌کنید، نیازی به هیچ کار اضافی نیست. فقط کافیست مخاطبان را انتخاب دهید. پس از وارد شدن هر دو گوشی با یک حساب، به مسیر Settings > Your Name > iCloud رفته و دکمه‌ی Contacts را به حالت فعال درآورید. با این گزینه، مخاطبان شما با مخاطبان موجود در آی کلاد ادغام خواهد شد. بهتر است ابتدا مخاطبان را از آیفون قدیمی خود همگام سازی کنید، سپس آن را در آی کلاد آپلود کرده و به آیفون جدید منتقل کنید.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

به خاطر داشته باشید که شما با فعال کردن این گزینه اجازه می‌دهید مخاطبین گوشی قدیمی همیشه آپلود شده و در آیفون جدید هم بارگذاری شوند.

4- انتقال گروهی مخاطبان توسط Finder یا iTunes

اگر فضای کافی ندارید یا سرعت اینترنت شما کند است یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانید از آی کلاد استفاده کنید، شما می‌توانید از کامپیوتر خود برای همگام سازی مخاطبان استفاده کنید. در این روش شما باید مخاطبان را به صورت گروهی انتخاب کرده و به گوشی جدید منتقل کنید. از آنجایی که مخاطبان گروهی در آیفون ساخته نمی‌شود، ابتدا باید در کامپیوتر خود وارد سایت iCloud.com شوید و به اپلیکیشن مخاطبین دسترسی پیدا کنید تا گروه‌های مد نظرتان را بسازید. مطمئن شوید که پیش از آغاز فرآیند، گروه‌های مدنظرتان را ساخته‌اید.

برای همگام سازی با یک آیفون،‌ باید آخرین نسخه‌ی آیتونز روی کامپیوتر شما نصب باشد و همچنین مک بوک شما به آخرین نسخه‌ی مک او اس کاتالینا یا بعدتر از آن مجهز شده باشد.

شما همچنین باید گزینه‌ی Contacts را از تنظیمات آی کلاد هر دو دستگاه به حالت خاموش درآورده باشید. به مسیر Settings > Your Name > iCloud رفته و اینکار را انجام دهید.

iTunes یا Finder را روی کامپیوتر اجرا کرده و با استفاده از کابل شارژ آیفونتان را به آن وصل کنید. اگر از شما اجازه خواست، آن را با انتخاب گزینه‌ی Trust تایید کنید تا آیفون و کامپیوتر به یکدیگر متصل شوند.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

در آیتونز روی آیکون آیفون در گوشه‌ی سمت چپ صفحه کلیک کنید. در Finder روی آیفونتان در نوار کناری کلیک کنید. سپس وارد صفحه‌ی Info شوید.

گزینه‌ی [Sync contacts onto [Your Device را به حالت فعال درآورید و سپس مخاطبانی که می‌خواهید منتقل شوند را انتخاب کنید. روی Apply کلیک کرده و Sync را بزنید. منتظر بمانید تا عملیات به اتمام برسد.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

حالا آیفون جدید شما به کامپیوتر وصل شده است. مراحل بالا را برای انتقال مخاطبین دنبال کنید.

5- انتقال تکی مخاطبان از یک آیفون به آیفون دیگر

گاهی اوقات شما فقط می‌خواهید یک مخاطب یا تعداد انگشت شماری را به آیفون جدیدتان انتقال دهید. اگر به دنبال راهی برای این کار هستید، می‌توانید از AirDrop، Messeges، Mail یا دیگر سرویس‌های اپل این کار را انجام دهید.

مخاطبی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را در اپلیکیشن Phone یا Contacts آیفون خود پیدا کنید. در صفحه‌ی اطلاعات مخاطب، به پایین رفته و روی گزینه‌ی Share Contact کلیک کنید.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

در صفحه‌ی اشتراک‌گذاری می‌توانید روش‌های مختلف این کار را مشاهده کنید. روی روش مد نظر خود کلیک کرده و سپس مخاطب را انتقال دهید. شما باید در آیفون دوم آن را تایید (Accept) کرده و در لیست مخاطبین خود ذخیره کنید.

آموزش انتقال مخاطبان آیفون به یک آیفون دیگر

اگر از AirDrop برای انتقال استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که گیرنده گزینه‌ی «دریافت از هر کسی» را فعال کرده باشد. برای انجام اینکار وارد کنترل سنتر گوشی جدید شوید. در آیفون ایکس به بعد صفحه را از گوشه‌ی سمت راست بالا به پایین بکشید و در مدل‌های قدیمی‌تر صفحه را از پایین به بالا بکشید.

سپس روی بخشی که شامل آیکون‌های حالت پرواز و وای فای است کلیک کرده تا دکمه‌ی AirDrop نمایان شود. در اینجا می‌توانید مشخص کنید که چه کسی ایردراپ شما را مشاهده کند.

پیش از فروش، اطلاعات آیفون قدیمی‌تان را پاک کنید

اگر می‌خواهید آیفون قدیمی خودتان را بفروشید، فراموش نکنید که پس از انتقال موفقیت آمیز مخاطبان، تمام مخاطبان و اطلاعاتتان را از روی گوشی قدیمی حذف کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*