سطح هوشمند MIT

سطح هوشمند MIT آنتن‌دهی گوشی‌ها را به 1000 درصد می‌رساند!

محققان MIT موفق به تولید یک سطح هوشمند به نام RFocus شده اند که می‌تواند آنتن‌دهی گوشی‌ها را با توجه به ساختاری که دارد٬ به 1000 درصد برساند.

یکی از چالش‌های مرتبط با سرعت بیشتر دستگاه‌های بی‌سیم نظیر گوشی‌های هوشمند٬ ابداع روش‌های کارآمدتر در ارائه‌ی سیگنال‌های بی‌سیم است. MIT می‌گوید که ترند فعلی٬ حل مسئله‌ی اضافه کردن آنتن‌ها به فرستنده نظیر یک روتر وای فای یا یک برج سلولی٬ گوشی هوشمند یا لپ تاپ است. اضافه شدن آنتن‌های بیشتر٬ چالشی است که دلایل مختلفی دارد.

سطح هوشمند MIT چگونه عمل می‌کند؟

محققان MIT به این مشکل متفاوت عمل کرده است و به جای تمرکز روی فرستنده‌ها و گیرنده‌ها٬ تلاش کرده‌اند سیگنال را با اضافه کردن سطوح خارجی در محیط٬ تقویت کنند. این ایده در قالب پروژه‌ای به نام RFocus درآمده است. RFocus در اصل یک سطح هوشمند قابل کنترل با نرم افزار است که از بیش از 3.000 آنتن برای قدرت حداکثری سیگنال در دریافت کننده استفاده می‌کند.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که RFocus می‌تواند متوسط قدرت سیگنال را بهبود ببخشد. تیم MIT می‌گوید که این پلتفرم بسیار مقرون به صرفه است٬ زیرا هر آنتن فقط چند سنت قیمت دارد. هزینه‌ی پایین آنتن‌ها به این خاطر است که آن‌ها به هیچ وجه سیگنال را پردازش نمی‌کنند٬ بلکه فقط نحوه‌ی انعکاس آن‌ها را کنترل می‌کنند. محققان MIT معتقدند که سیستم به نمایش گذاشته‌ی آن‌ها بیشترین تعداد آنتن استفاده شده برای یک اتصال ارتباطی را در اختیار دارد. این سیستم می‌تواند به عنوان افزایش دهنده‌ی محدوده وای فای نیز استفاده شود. با این حال این تیم احساس می‌کند که بیشترین ارزش استفاده‌ی آن می‌تواند در شبکه‌های متصل خانه‌ها و کارخانه‌ها در آینده است.

آن‌ها سطح هوشمند RFocus را برای استفاده در کارخانه‌هایی با صدها ماشین آلات نظارتی پیش‌بینی می‌کنند. RFocus در اصل یک سطح دو بعدی است که از هزاران آنتن تشکیل شده و هر کدام می‌توانند سیگنال را از آن طریق دریافت کرده و منعکس کنند. وضعیت عناصر آن توسط یک نرم افزار توسعه یافته در MIT کنترل می‌شود تا قدرت سیگنال در یک گیرنده به حداکثر برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باز هم شاهکاری دیگر از هواوی